Tweedehands auto

Tweedehands auto 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Vriend van zoon emigreert komende maand met zijn ouders naar Amerika. Ze willen hun auto, een Peugeot 206 plus uit 2010, verkopen. 5-deurs, airco, trekhaak en nog geen 19000 km op de teller.

    Ze willen er 4600 euro voor hebben. Is dat een re?ele prijs?

    (Mijn huidige auto is een Opel Corsa uit 2003 met zo'n 170.000 km op de teller)
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef elly69


    Nog geen 19.000 op de teller? Uit 2010? T is dat van een bekende is, anders zou ik zeggen: too good to be true.
    Zeker hele nette prijs.


    Heb het net nog even nagevraagd Smile Ze hadden de auto net gekocht en toen kreeg hij leaseauto. Deze auto is toen vooral door de moeder gebruikt voor korte afstanden.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Raymond
    Dat klinkt helemaal niet verkeerd!
    Kijk maar eens bij de dagwaarde ANWB
    Plaatje
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Ik heb contact gezocht met mijn eigen garage. Ik kan een keer op een zaterdag langskomen. Dan checken ze de auto op de belangrijkste onderdelen.

    1000 euro per jaar aan onderhoud/APK??? Ik heb volgens mij 1 jaar boven dat bedrag gezeten, verder er gelukkig ruim onder.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef SFR


    Sommige mensen hebben ook altijd geluk h?. Smile

    1000 euro onderhoud is geen gek bedrag hoor, voor een wat oudere auto, als je het netjes wilt doen en niet alleen het hoognodige om van APK naar APK te 'hobbelen'.

    Aankoopadvies 206 op autoblog.nl

    >>LINK<<



    Hmmm.....daar word ik niet echt vrolijk van. Behoorlijk wat aandachtspunten.

    Auto blijkt laatste 3 jaar niet meer alle beurten gehad te hebben. Ze reden er zo weinig mee.

    Moeder van vriend had trouwens naar verkeerde teller bij kilometerstand gekeken. Kreeg gisteren appje met foto. 'Ik twijfel welke van de 2 ik moet hebben' Smile De onderste dus. 10.000 meer dan wat ze had doorgegeven. Nog steeds weinig.
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef 7jeroen7


    Hoeveel km per jaar denk je te rijden?


    Ongeveer 10.000
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef elly69
    Keuring bij de ANWB laten doen.
    ALs daar niks bijzonders in zit, zou ik m nemen.


    Kost toch ook weer ruim 160 euro......
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Ik denk dat ik er nog maar even mee wacht. Ik zit niet lekker in mijn vel en mijn hoofd staat niet naar de aanschaf van een andere auto. Het gaat om best veel geld, dus dat wil ik weloverwogen doen.....
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Batavus
    Wat zie jij als weloverwogen?

    Al dit soort dingen kom je bij elke 2ehandse auto tegen.
    Je huidige auto raak je waarschijnlijk ook voor een leuk bedragje wel kwijt. Dat scheelt weer.


    Klopt, maar als ik een auto via de garage koop, kan ik mijn huidige auto meteen inruilen. Ik heb simpelweg de energie niet om nu ook nog met mijn eigen auto te moeten gaan leuren.....
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Boep

    Als je toch al van plan was een andere auto aan te schaffen dan was dit misschien een leuke kans die voorbij komt maar als je helemaal nog geen 'nieuwe-auto' plannen had doe je er beter aan het te laten lopen.


    Paar jaar geleden (lekke koppakking, kapotte aircopomp, defecte ruitenwissermotor Smile) was ik wel aan het kijken, maar de laatste tijd eigenlijk niet meer. Dit kwam op mijn pad. Ze gaan komende week een midweek weg en wilden hun auto dan aan mij uitlenen om te proberen, maar nu blijkt dat als ik een aanrijding krijg, de verzekering hun aansprakelijk stelt. Dat risico nemen ze liever niet. Ze emigreren de 22e dus willen uiterlijk de 19e de verkoop rond hebben. Anders gaat de auto verkocht worden via ANWB (volgens mij).
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Ik heb besloten van de week eens uit te zoeken wat ik nog voor mijn auto kan krijgen en hoe ik die het beste kan verkopen. Marktplaats zie ik niet zo zitten.

    Dan ga ik vrijdagavond hun auto ophalen en er zaterdag mee naar de garage om korte check te laten doen.

    Afhankelijk van beide uitkomsten, hak ik de knoop door.
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Ik heb er vanaf gezien. Teveel andere dingen aan mijn hoofd. Zodra ik er aan toe ben of mijn auto echt aan vervanging toe is, dan ga ik voor wat anders kijken. Mijn ouders willen een financi?le bijdrage doen.
Terug naar de lijst