Huis kopen

Huis kopen 

Onderwerp van Anke

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Natuurlijk mag je een huis kopen als je oude huis nog niet is verkocht.
    Gedurende ruim 3 jaar kun je van beide huizen de hypotheekrente aftrekken.
    >>LINK<<

    Als in je oude woning overwaarde zit, moet je die overwaarde overhevelen naar de nieuwe woning.
    Dat is de bijleenregeling.
    >>LINK<<

    Verder nog nagaan of de hypotheek op de oude woning meegenomen kan worden naar de nieuwe woning of eventueel omgezet moet worden.
    Uiteraard goed hypotheekadvies vragen (kosten daarvan zijn ook fiscaal aftrekbaar), als je er zelf niet veel kaas van hebt gegeten.
  2. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Dion


    Hangt er vanaf waar je woont.
    Misschien neem je een groot risico in Groningen of Zuid-Limburg, maar niet in de Randstad of Noord-Brabant.

    In Groningen zie ik het risico niet. Huizen gaan hier momenteel als warme broodjes. Smile

    En nee, als ik hier nu mijn huis zou willen verkopen ging ik ook op zoek naar een koper die geen ontbindende voorwaarde zou willen op basis van verkoop eigen woning. Maar dat ligt er ook maar aan in welke prijsklasse en regio je vetkoopt of je daar mee akkoord wilt gaan. Het is niet overal luilekkerland.
  3. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke

    Ik ga praten met een hypotheekadviseur. De ballen verstand nl Smile

    Mijn huis zal snel verkocht worden vermoed ik, en daar zit overwaarde op. Sofar so good
    2 hypotheken op mijn inkomen lijkt me niet realistisch maar er zal toch een periode kunnen zijn van een paar maanden
    En dan wel/niet overnemen hypotheek.. ik haak dan echt af

    Dus praten praten praten met mensen die hier verstand van hebben Smile
  4. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    Er is meer mogelijk dan je denkt....
    Er bestaan nog steeds banken die overbruggingshypotheken hebben....of een krediet tegen een mooie rente....
  5. Waar wil je naar toe? Smile
  6. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke

    Weg van hier Smile
    Ik word gek van de drukte, het geluid
    Ik wil meer dorps, meer bos, meer weiland

    Ik hoef niet groot, wil (nog) niet samenwonen. Misschien eindig ik wel in een recreatiewoning op de Utrechtse heuvelrug. En als t dan winter wordt kruip ik bij mijn lief
  7. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Moet lukken. Smile
  8. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Ik heb tot nu toe altijd eerst een nieuwe woning gekocht en pas daarna mijn oude te koop gezet. Ging altijd goed, tot de laatste keer. Kopers kregen financiering niet rond. Ik heb drie maanden dubbele lasten gehad. Had een buffer voor zes maanden dubbele lasten.
    Ik zou het nu anders doen.
  9. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Anke
    Ik ga praten met een hypotheekadviseur. De ballen verstand nl Smile

    Mijn huis zal snel verkocht worden vermoed ik, en daar zit overwaarde op. Sofar so good
    2 hypotheken op mijn inkomen lijkt me niet realistisch maar er zal toch een periode kunnen zijn van een paar maanden
    En dan wel/niet overnemen hypotheek.. ik haak dan echt af

    Dus praten praten praten met mensen die hier verstand van hebben Smile

    Het is wel handig alvast wat basiskennis te hebben. Smile

    Wat bedoel je met 'hypotheek overnemen? Je huidige hypotheek meenemen, neem ik aan? Dat kan niet altijd. War voor hypotheek heb je nu; aflossingsvrij, annu?teit?
  10. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke

    Meenemen bedoel ik
    Ik heb nu een deel aflossingsvrij en een deel beleggingshyp. Die laatste kan niet mee. Zoveel weet ik al Smile
  11. quote:
    Dit schreef Anke
    Weg van hier Smile
    Ik word gek van de drukte, het geluid
    Ik wil meer dorps, meer bos, meer weiland

    Ik hoef niet groot, wil (nog) niet samenwonen. Misschien eindig ik wel in een recreatiewoning op de Utrechtse heuvelrug. En als t dan winter wordt kruip ik bij mijn lief



    Dan verkoop je toch eerst je huis.... kan je altijd nog tijdelijk bij partner gaan wonen en neem je de tijd om te zoeken. Lekker relaxed. Smile
  12. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke

    Geen denken aan - da s niet een oplossing Smile
Terug naar de lijst