Huis kopen

Huis kopen 

Onderwerp van Anke

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    Als je geen risico wilt lopen, dan laat je in het voorlopig koopcontract van de nieuw te kopen woning als ontbindende voorwaarde opnemen: onder voorbehoud van verkoop eigen woning.
  2. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Dee53
    op basis van waar je woont kun je toch een inschatting maken hoe snel je woning verkocht zal worden, en vlgs mij zit Anke wel goed wat dat betreft

    Dacht ik eigenlijk ook. Smile
  3. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Dion


    Hangt er vanaf waar je woont.
    Misschien neem je een groot risico in Groningen of Zuid-Limburg, maar niet in de Randstad of Noord-Brabant.

    In Groningen zie ik het risico niet. Huizen gaan hier momenteel als warme broodjes. Smile

    En nee, als ik hier nu mijn huis zou willen verkopen ging ik ook op zoek naar een koper die geen ontbindende voorwaarde zou willen op basis van verkoop eigen woning. Maar dat ligt er ook maar aan in welke prijsklasse en regio je vetkoopt of je daar mee akkoord wilt gaan. Het is niet overal luilekkerland.
  4. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Anke
    Ik ga praten met een hypotheekadviseur. De ballen verstand nl Smile

    Mijn huis zal snel verkocht worden vermoed ik, en daar zit overwaarde op. Sofar so good
    2 hypotheken op mijn inkomen lijkt me niet realistisch maar er zal toch een periode kunnen zijn van een paar maanden
    En dan wel/niet overnemen hypotheek.. ik haak dan echt af

    Dus praten praten praten met mensen die hier verstand van hebben Smile

    Het is wel handig alvast wat basiskennis te hebben. Smile

    Wat bedoel je met 'hypotheek overnemen? Je huidige hypotheek meenemen, neem ik aan? Dat kan niet altijd. War voor hypotheek heb je nu; aflossingsvrij, annu?teit?
  5. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef SFR




    Nog ff een andere tip, kwam ik net tegen in het regionieuws. Geen idee of dit, leeftijdstechnisch, op jouw van toepassing is.. maar.. hypotheek rekentools zouden niet helemaal correct zijn voor de senioren doelgroep. Smile

    >>LINK<<

    Oh, jij durft! Smile
Terug naar de lijst