Vader in leven van de kinderen of niet

Vader in leven van de kinderen of niet 

Onderwerp van Claudiasaraiva

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Als de keuze echt bij jou ligt, kan je dit het beste met een therapeut/professional bespreken. Zodat er iemand is die al jou ins en outs aanhoort en je hier mee kan helpen om duidelijkheid te maken in jezelf.

    Je wilt ervaringen lezen...in een notedop dan:

    Gescheiden toen zoon 4 was. Toen hij 5,5 was naar het AMK(zal nu wel anders heten) voor grensoverschrijdend gedrag van vader. Daar kreeg ik te horen, met vader erbij, dat ik het contact tussen vader en zoon moest verbreken, direct. Dit heb ik tegen gehouden......helaasSmile Ik had zelf onvoldoende inzicht hoe de slechte dingen in vader niet opwegen tegen de goede. Weet ik nu, zoon is nu 21 jaar.
    De fratsen van vader en sinds 8 jaar van stiefmoeder zijn groot en divers, en allemaal psychisch gestoord, zodat het niet echt grijpbaar is. Vader ging braaf naar alle therapie-afspraken, weigert een diagnose te laten stellen, en houdt alles politiek correct op een afstand, maar hij is wel geweest.....wat eigenlijk nog erger is als iemand die gewoon niet komt, weet ik nu. En sinds stiefmoeder erbij is, is het voor de wisselende therapeuten helemaal ondoorzichtig geworden, want een moeder alleen zal wel ......en 'het gezinnetje' is de hoeksteen van de samenleving, en ze komen naar de buitenwereld 'normaal en aangepast' over. Maar binnenshuis SmileSmileSmile en dan is het wie geloofd de zoveelste therapeut. Want hulpverlenersland gaat m.i. vooral over carri?re maken, meevoelen met zieke en doodgaande medewerkers, de medewerkers agenda, maakt niet uit of zoon hierdoor juist belangrijke andere afspraken/activiteiten zou moeten missen want zij hebben geleerd met zichzelf rekening te houden enz.
    Zoon is behoorlijk beschadigd door het blijvende contact met zijn vader, en helaas voel ik mij daar ergens wel verantwoordelijk voor.

    Vriendin van mij daar is vader uit beeld verdwenen toen haar kind 1 jaar was. Echt helemaal uit beeld. Tot de studiefinanciering aangevraagd moest worden......ook al zou vader dood zijn, wek hem maar tot leven, hij moet tekenenSmileSmileSmile Uiteraard na een hoop ellende is het toch gelukt zonder vaders handtekening. Haar kind vraagt nooit naar vader. En door de jaren heen, wisselen we van blijheid t.a.v. van het wel en niet aanwezig zijn van vader in het leven van onze kinderen.

    Een ander die ik kende heeft de eerste vader van haar kinderen het contact na de scheiding geweigerd. Hierdoor leek het rustiger voor de kinderen, tot ze ging scheiden van de 2e vader. Tijdens de huwelijken zijn deze mannen perfect en daarna gaat er een beerput open.......waar zit de waarheid?? Haar kinderen hebben m.i. een redelijke jeugd gehad doordat haar ouders erg veel met de kinderen gedaan hebben( dit is het plaatje naar de buitenwereld, maar in het echt???).
    Haar kinderen hebben toen ze volwassen waren direct contact gezocht met vader, die vreemde eisen ging stellen maar waar ze aan wilden voldoen om hem te zien. Hoe het nu gaat weet ik niet ( geen contact meer met haar en daardoor ook haar kinderen)


    Het is een zeer lastige keuze, een niet te maken keuze, zoals bovenstaande drie ervaringen weergeven.
    Het een is niet goed, en het ander ook niet.
    Ik wens je veel wijsheid!!
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    Begrijp ik het goed, dan moest je oudste om zijn/haar broertje van 3 jaar passen,
    Nu weet ik dat het ene kind het andere niet is, maar toen ik zelf 11, 12 jaar oud was, was ik al regelmatig aan het babysitten.
    Dus op zich vind ik de situatie niet zo gek. Moet het oudste kind dit ook wel willen en kunnen. Smile
  3. Esmeralda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Esmeralda

    Moe van alles is normaal in mijn situatie geen reden om hulp te zoeken vind ik.
    Ik had wel een fase in mijn leven waar ik idd hulp heb gezocht . In de fase was ik kapot .ik moest toen echt hulp vragen .
    Veel dingen gebeurt toen ,
    Mijn ex 3 keer gezegd dat mijn zal vermoorden
    Mijn briefje overleden
    Scheiding
    Kinderen toen in gevaar en de vader wil toen niet mee werken
    Oudste werd ziek
    Jongste geopereerd

    Was toen echt heftig moest idd hulp zoeken

    Maar nu is anders , ik vind echt niet fijn om niet weten wat ik moet doe daar word ik moe van
    En dat is normaal



    Maar
  4. quote:
    Dit schreef claudiasaraiva
    Ja ik moet idd beslissen maken...
    Dus de beslissen is aan mij...

    Wie zegt dat jij moet beslissen?

    Je kan niet zomaar eenzijdig besluiten dat de kinderen hun vader niet meer zien.

    Dat je moe van alles bent is wel een reden om hulp te zoeken.
  5. Esmeralda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Esmeralda

    Ik mijn mening is een kind van 10 kan echt niet oppas worden van een kind van 3 . Is echt te groot risico .

    Mijn oudste wil echt niet en mijn heeft gebeld voor hulp . Ik heb toen nog gewacht als de vader zal komen maar heeft niet gedaan ... politie gebeld om mijn kinderen te helpen en veilig zal voelen ...dat was de reden dat alles naar Jeug zorg ging.
    Ik heb dat niet gedaan de politie zelf heeft Jeug zorg ingeschakeld .
    En heerlijk gezegd vind ik dat Jeug zorg echt niet help maar gewoon veel stres brengt
  6. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Is er nu een directe nieuwe aanleiding waarom je vindt dat je NU moet beslissen?

    Zo niet, dan zou ik je adviseren eerst een beslissing te nemen over hulp voor jou. Jouw stress heeft ook effect op jouw kinderen, en leren dealen met stress helpt je meer denk ik..
  7. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Je kan naar maatschappelijk werk om je verhaal te doen en op een rijtje te krijgen.
    En het is zeer belangrijk dat jij vertrouwen hebt/krijgt in de persoon die je hier treft.

    Het helemaal alleen zelf doen.......(been there, done thatSmile) is niet goed, zeker ook niet voor je kinderen. Je blijft mogelijkheden over het hoofd zien.

    Hulpverleners zijn een slag apart.....maar bij gebrek aan anderen om je te steunen, kan je het beter wel doen. (schrijf ik na 13 hulpverlenersteams in 16 jaar, want bij iedere leeftijd hoort een ander team.....of ziek of dood of ontslag of regeringsregeltjes wijzigen of......en toch.....is het beter als alleen er voor blijven staan)
  8. Esmeralda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Esmeralda

    quote:
    Dit schreef Marlies

    Wie zegt dat jij moet beslissen?

    Je kan niet zomaar eenzijdig besluiten dat de kinderen hun vader niet meer zien.

    Dat je moe van alles bent is wel een reden om hulp te zoeken.




    Jammer genoeg wel

    Ik heb al eerder gezegd maar sorry mischien ben ik niet echt duidelijk

    Op die moment dat ik zal de ouderschap plan via de recth stoppen weet ik dan dat de vader geen ouderschap plan meer zal willen

    Dat betenken dat hun de vader niet meer zal zien niet door mij maar door de vader !!

    Uiteindelijk door die reden word mijn beslissen .


    Hij zie de kinderen door de ouderschap plan heeft hij vaak gezegd
    In de ouderschap plan staat als ik of hem de ouderschap niet zal volgen krijg de ander boet.


    Ik herhaal ik stimuleerd de kinderen naar de vader te gaan ook wanneer hun niet willen

    Maar moet ik neutraal blijven met deze situatie
    Ik zie mijn
    Oudste echt verdrietig door dat geen liefde daar krijgt maar toch wil naar de vader .
    Ik begrijp echt Nieks


    Voor mij zal ook fijn zijn dat de ouderschap plan door zal gaan . Ik heb niemand in Nederland en voel soms fijn om allen te zijn .
    Ik vraag me gewoon af als ik ego?st ben om
    Deze situatie zo laten gaan en Nieks doen.

    Ik vind zielig voor mijn kinderen dat bij de vader zo gaat en dat hun vaak verdrietig van papa komen
  9. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef Anke
    Is er nu een directe nieuwe aanleiding waarom je vindt dat je NU moet beslissen?

    Zo niet, dan zou ik je adviseren eerst een beslissing te nemen over hulp voor jou. Jouw stress heeft ook effect op jouw kinderen, en leren dealen met stress helpt je meer denk ik..


    Huh? Leren dealen met stress helpt tegen onveilige situaties elders? Hoe kom je daar nu bij? Sorry, maar dat is onzin.

    Is het mogelijk om met vader te overleggen over de wijziging van de omgangsregeling? Misschien naar 1 dag per maand? Ipv helemaal afkappen?
    Je weet gewoon niet waar je goed aan doet.

    Sterkte met je beslissing. Dit zijn de moeilijkste dingen aan ouderschap...
    24 jul '17 - 09:44:44 / 24 jul '17 - 12:16:40
  10. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef claudiasaraiva




    Jammer genoeg wel

    Ik heb al eerder gezegd maar sorry mischien ben ik niet echt duidelijk

    Op die moment dat ik zal de ouderschap plan via de recth stoppen weet ik dan dat de vader geen ouderschap plan meer zal willen

    Dat betenken dat hun de vader niet meer zal zien niet door mij maar door de vader !!

    Uiteindelijk door die reden word mijn beslissen .


    Hij zie de kinderen door de ouderschap plan heeft hij vaak gezegd
    In de ouderschap plan staat als ik of hem de ouderschap niet zal volgen krijg de ander boet.


    Ik herhaal ik stimuleerd de kinderen naar de vader te gaan ook wanneer hun niet willen

    Maar moet ik neutraal blijven met deze situatie
    Ik zie mijn
    Oudste echt verdrietig door dat geen liefde daar krijgt maar toch wil naar de vader .
    Ik begrijp echt Nieks


    Voor mij zal ook fijn zijn dat de ouderschap plan door zal gaan . Ik heb niemand in Nederland en voel soms fijn om allen te zijn .
    Ik vraag me gewoon af als ik ego?st ben om
    Deze situatie zo laten gaan en Nieks doen.

    Ik vind zielig voor mijn kinderen dat bij de vader zo gaat en dat hun vaak verdrietig van papa komen


    Als ik je goed begrijp volgen jullie het ouderschapsplan.
    Jullie kinderen willen graag naar hun vader maar komen er verdrietig vandaan omdat ze geen aandacht krijgen. Dat maakt dat jij vindt dat je NU miet ingrijpen

    Jij hebt het gevoel te moeten beslissen omdat jouw ex heeft gezegd zonder plan niks te zullen doen om zijn kinderen te zien

    En twee jaar terug is er een incident geweest waardoor jeugdzorg erbij betrokken is geraakt


    Klopt dat zo?
  11. Esmeralda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Esmeralda

    quote:
    Dit schreef Anke
    Is er nu een directe nieuwe aanleiding waarom je vindt dat je NU moet beslissen?

    Zo niet, dan zou ik je adviseren eerst een beslissing te nemen over hulp voor jou. Jouw stress heeft ook effect op jouw kinderen, en leren dealen met stress helpt je meer denk ik..



    jou reactie begrijp ik niet echt ...
    Is wel in deze wereld iemand dat zal kunnen neutraal blijven als kind in gewaar zal zijn
    Als een kind zo naar psycholoog zal moeten gaan door dat hij zo verdrietig is



    en stres soms is gezond blijf je meer alert omdat jij weet dat iets niet klopt
  12. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef claudiasaraiva



    jou reactie begrijp ik niet echt ...
    Is wel in deze wereld iemand dat zal kunnen neutraal blijven als kind in gewaar zal zijn
    Als een kind zo naar psycholoog zal moeten gaan door dat hij zo verdrietig is
    t


    Tuurlijk kan niemand neutraal blijven als er ets met hun kind gebeurt. Zelf hulp zoeken, vermindert ook niet schadelijk gedrag van vader naar kinderen toe.
Terug naar de lijst