Vader in leven van de kinderen of niet

Vader in leven van de kinderen of niet 

Onderwerp van Claudiasaraiva

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Esmeralda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Esmeralda

    quote:
    Dit schreef Anke


    Als ik je goed begrijp volgen jullie het ouderschapsplan.
    Jullie kinderen willen graag naar hun vader maar komen er verdrietig vandaan omdat ze geen aandacht krijgen. Dat maakt dat jij vindt dat je NU miet ingrijpen

    Jij hebt het gevoel te moeten beslissen omdat jouw ex heeft gezegd zonder plan niks te zullen doen om zijn kinderen te zien

    En twee jaar terug is er een incident geweest waardoor jeugdzorg erbij betrokken is geraakt


    Klopt dat zo?


    Jij begrijp het goed

    Wat nu anders is :

    Kind gaat slecht op school
    Moet naar psycholoog door dat hij constant hoofd pijn heeft en volgens ziekenhuis is door dat de kind in de waar is
    Hij wil de vader niet kwijt raken maar hij is ook ongelukkig op deze manier
    Dat vader zelf zeg dat hij de verdriet kan zien en ond kinderen door dat stiefmoeder hun genegeerd maar dat hij Nieks kan doen.

    Ik vind dat ik mischien eerder most iets doen maar nooit iets gedaan
    Constant geprobeerd te pratten , overleggen maar zijn geen verandering en die stituatie blijf de zelfde en met de kinderen gaat slecht

    Maar hun houden van de vader ...
    Wat is erger dan zonder of met

    Ik weet Nieks meer ... mijn
    Oudste is speciaal is de waar en ik wil hem helpen maar ik weet miet wat beat voor hem is
  2. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Ik lees stress in jouw teksten. Jouw stress, niet van de kinderen. Wat is er gebeurd, dat je nu met deze vraag komt? Ik lees nergens iets onveiligs voor de kinderen, behalve die ene keer dan.

    Dat kinderen met 12 jaar kunnen kiezen, of dat jij dat zou kunnen klopt niet. Kinderen kunnen worden gehoord, de rechter beslist dan. Maar is er nu een aanleiding voor om naar de rechter te gaan?

    Daarnaast heb ik nog nooit gehoord van een boete als iemand zich niet aan een ouderschapsplan houd.

    Persoonlijk denk ik dat het goed is dat je eens begint met zelf hulp zoeken bijvoorbeeld bij Maatschappelijk werk. Deze kunnen je ook met praktische problemen ondersteunen. En als een gang naar de rechter noodzakelijk is, heb je dat ook onderbouwt met hulpverlening.
  3. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef claudiasaraiva


    Jij begrijp het goed

    Wat nu anders is :

    Kind gaat slecht op school
    Moet naar psycholoog door dat hij constant hoofd pijn heeft en volgens ziekenhuis is door dat de kind in de waar is
    Hij wil de vader niet kwijt raken maar hij is ook ongelukkig op deze manier
    Dat vader zelf zeg dat hij de verdriet kan zien en ond kinderen door dat stiefmoeder hun genegeerd maar dat hij Nieks kan doen.

    Oudste is speciaal is de waar en ik wil hem helpen maar ik weet miet wat beat voor hem is


    Ik snap dat je niet wilt dat je kind verdrietig is
    Je wilt iets doen maar weet niet wat. Je bent er moe van en gestressed. Juist daarom is hulp voor jou nu een goede eerste stap. Je gaat je sterker voelen en misschien kun je dan wel dingen zien die je kunt doen
    Een onmachtig gevoel verlamt je nl
  4. Esmeralda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Esmeralda

    En nog iets

    Jeug zorg is ongeveer 1 jaar geleden bij getrokken waar hun nu naar veilig thuis de procedure hebben gestuurd .

    De vader wil toen niet mee werken en de kinderen helpen
    Bij de afspraak gezegd dat hok doet met de kinderen wat hij zal willen
    Allen thuis of iets anders dat niemand zal de leven van Hem bepalen

    Hij heeft echt boos weg gegaan en hun laten allen pratten

    Hun vond het niet normaal en gaat nu de proces door...
    Ik vind vreselijk dat ik nu door de gedrag van hem, beslissen dat hij heeft gemaakt moet ik in
    Deze situatie staan .

    Ik vind dat Jeug zorg allen ellende breng , wat ik op internet zie hun doen Nieks en gewoon praatjes .
    Echt hulp zie ik niet
  5. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef claudiasaraiva
    En nog iets

    Jeug zorg is ongeveer 1 jaar geleden bij getrokken waar hun nu naar veilig thuis de procedure hebben gestuurd .

    De vader wil toen niet mee werken en de kinderen helpen
    Bij de afspraak gezegd dat hok doet met de kinderen wat hij zal willen
    Allen thuis of iets anders dat niemand zal de leven van Hem bepalen

    Hij heeft echt boos weg gegaan en hun laten allen pratten

    Hun vond het niet normaal en gaat nu de proces door...
    Ik vind vreselijk dat ik nu door de gedrag van hem, beslissen dat hij heeft gemaakt moet ik in
    Deze situatie staan .

    Ik vind dat Jeug zorg allen ellende breng , wat ik op internet zie hun doen Nieks en gewoon praatjes .
    Echt hulp zie ik niet


    Maar jeugdzorg is er voor de kinderen. Ik lees het alsof jij hun niet gued vind omdat ze niet doen wat jij zou willen. Wat is dan precies zo onveilig bij vader. De vriendin van mijn ex praat ook niet met zoon. Smeert zijn brood niet en zit boven als zoon er is. Zoon mag niet naast vader aan tafel zitten .enz...

    Maar daarom zorgt vader nog wel voor zijn zoon en hebben ze daar blijkbaar allemaal een weg in gevonden hoe raar het ook is.
  6. Esmeralda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Esmeralda

    quote:
    Dit schreef Dieneke
    Ik lees stress in jouw teksten. Jouw stress, niet van de kinderen. Wat is er gebeurd, dat je nu met deze vraag komt? Ik lees nergens iets onveiligs voor de kinderen, behalve die ene keer dan.

    Dat kinderen met 12 jaar kunnen kiezen, of dat jij dat zou kunnen klopt niet. Kinderen kunnen worden gehoord, de rechter beslist dan. Maar is er nu een aanleiding voor om naar de rechter te gaan?

    Daarnaast heb ik nog nooit gehoord van een boete als iemand zich niet aan een ouderschapsplan houd.

    Persoonlijk denk ik dat het goed is dat je eens begint met zelf hulp zoeken bijvoorbeeld bij Maatschappelijk werk. Deze kunnen je ook met praktische problemen ondersteunen. En als een gang naar de rechter noodzakelijk is, heb je dat ook onderbouwt met hulpverlening.



    De boet hebben wij dat gerelgd .
    Staat op ouderschap plan.

    ik kan Nederland niet zo goed schrijven mischien door dat lijk dat ik meer gesstres ben dan eigenlijk het is.
    Smile

    Maar wat ik graag zal willen met mijn
    Post is ervaring van ander lezen
    Met die ervaring zal ik mischien makkelijk beslissen al kunnen maken
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Batavus


    Tuurlijk kan niemand neutraal blijven als er ets met hun kind gebeurt. Zelf hulp zoeken, vermindert ook niet schadelijk gedrag van vader naar kinderen toe.


    Die gevaarlijke situatie was drie jaar eerder is nu niet aan de orde. Het is behalve de stress van de moeder niet duidelijk wat er nu speelt
  8. Esmeralda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Esmeralda

    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Maar jeugdzorg is er voor de kinderen. Ik lees het alsof jij hun niet gued vind omdat ze niet doen wat jij zou willen. Wat is dan precies zo onveilig bij vader. De vriendin van mijn ex praat ook niet met zoon. Smeert zijn brood niet en zit boven als zoon er is. Zoon mag niet naast vader aan tafel zitten .enz...

    Maar daarom zorgt vader nog wel voor zijn zoon en hebben ze daar blijkbaar allemaal een weg in gevonden hoe raar het ook is.



    Jeug zorg niet doen wat ik wil?!?dat is echt niet zo !!
    Ik weet niet eens wat ik wil.


    Veel mensen denken dat allen als iets fysiek met de kinderen zal gebeuren dan moeten we de kinderen helpen

    Ik denk zelf dat geestelijk zo belangrijk is als fysiek

    En ja is heel zwaar voor mijn kinderen geestelijk zwaar
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik zou nu geen beslissing nemen, eerst rust voor jezelf en hulp voor de kinderen. En laat je kinderen zelf beslissen wanneer ze niet meer naar hun vader willen. Kinderen zijn ontzettend loyaal naar hun beide ouders.
    Hier zien ze hun vader zelden, zoon vaker dan dochter, dochter stuurt met vaderdag kaarten naar haar vader, ondanks alles. Appt foto's of berichtjes en soms antwoord hij, vaak niet. Zoon houdt hij ook af, een uurtje of twee in de maand gaat hij wel, langer is ook hij niet welkom de kinderen voegen zich. De klap zal later komen, als ze zelf kinderen hebben.
    Ex verteld aan anderen dat de kinderen hem niet willen zien en dat hij daar vrede mee heeft, hem kennende geloofd hij dat ook echt.
    Hou het contact met de vader gewoon zolang de kinderen dat nog willen, op een dag zijn ze er klaar mee en dan is het hun beslissing. Je kunt ze niet behoeden voor de pijn, verdriet en teleurstelling. Het is waar zij mee te dealen hebben. Van mijn dochter weet ik dat ze haar vader mist in haar leven.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef claudiasaraiva


    Ik denk zelf dat geestelijk zo belangrijk is als fysiek

    En ja is heel zwaar voor mijn kinderen geestelijk zwaar [/B]



    Daarom eerst goede hulp voor jou en je gezin.zoeken, dan pas beslissingen nemen
  11. heleni
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van heleni
    quote:
    Dit schreef claudiasaraiva
    Waren niet veilig 1 keer gebeurt , direct in actie gegaan !
    Politie en Jeug zorg waren direct bij getrokken in die situatie en geholpen om te verkomen dag alweer zal gebeuren


    Verwacht je weer een onveilige situatie?
  12. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef claudiasaraiva




    Wat nu anders is :

    Kind gaat slecht op school
    Moet naar psycholoog door dat hij constant hoofd pijn heeft en volgens ziekenhuis is door dat de kind in de waar is
    Hij wil de vader niet kwijt raken maar hij is ook ongelukkig op deze manier
    Dat vader zelf zeg dat hij de verdriet kan zien en ond kinderen door dat stiefmoeder hun genegeerd maar dat hij Nieks kan doen.

    Ik vind dat ik mischien eerder most iets doen maar nooit iets gedaan
    Constant geprobeerd te pratten , overleggen maar zijn geen verandering en die stituatie blijf de zelfde en met de kinderen gaat slecht

    Maar hun houden van de vader ...
    Wat is erger dan zonder of met

    Ik weet Nieks meer ... mijn
    Oudste is speciaal is de waar en ik wil hem helpen maar ik weet miet wat beat voor hem is



    Ik vind dat je inderdaad eerder had moeten ingrijpen. Je wist vanaf het begin al dat deze vader geen vader voor zijn kinderen wilde zijn maar jij bleef maar pushen dat hij die vader WEL moest zijn. Dat hij zijn verplichtingen WEL moest nakomen. Dat de kinderen WEL naar hem toe moesten. En nu zitten zowel jij als de kinderen met de gevolgen van die keuze van jou. Jij wilde hem niet zien zoals hij is.

    Hoeveel van die hoop die jij had dat hij wel zou veranderen heb jij doorgegeven aan de kinderen?
    Is het wel houden van wat de kinderen hebben richting hun vader of juist de constante hoop dat hij zal veranderen?

    Heb jij ze ooit verteld dat dit de vader is waar ze het mee zullen moeten doen?

    Ik denk dat ervaringen van hier over zonder vader verder leven je niet zullen gaan helpen bij de beslissing om omgang te stoppen.

    Zoek hulp voor jezelf om jullie specifieke situatie op een rijtje te zetten en dan pas een beslissing te nemen. Doe dit niet in je eentje met wat verhalen van hier.
Terug naar de lijst