Vader in leven van de kinderen of niet

Vader in leven van de kinderen of niet 

Onderwerp van Claudiasaraiva

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Als eerste mogen kinderen niet kiezen met 12 jaar, ze kunnen door een rechter wel gehoord worden. Ook mag je de kinderen niet zomaar bij hun vader weghouden, dat is strafbaar.

    Willen je kinderen zelf wel naar hun vader? Ik zou professionele hulp vragen voor de kinderen, zodat ze steviger in de schoenen komen te staan.
    Ik voed inmiddels mijn kinderen zelf op, toen ze nog naar hun vader gingen( oudste welkom voor een heel weekend en jongste maar drie uur en mocht niet bij hem thuis komen). Heb ik hulp voor ze gehad.

    Wat is jouw aandeel in het verhaal? Kun jij neutraal met ze omgaan als ze bij hun vader zijn geweest?
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef claudiasaraiva
    Welk hulp heb je gekregen?
    Iets anders dan een psycholoog ?


    Ja mijn dochter, toen 6, kreeg speltherapie. Mijn zoon, toen 11, ging naar een therapeut en deed de rots en water( is een methode) en pmt. Verder had ik elke maand.ook.gesprekken over de kinderen en hoe ik met diverse dingen om kon gaan. Verder kon ik aangeven waar ik tegenaan liep, mbt de kinderen, en daar hulp bij krijgen. Is een fijn traject geweest die mijn band met de kinderen heeft verbeterd.

    Nu ze hem nog erg weinig zien, is er aan de ene kant rust, maar ze missen hem wel. Kinderen voegen zich naar de situatie, de schade zal pas later blijken. Als ze volwassen zijn.

    Als de kinderen nooit meer naar hun vader gaan, kom je ook niet aan jezelf toe, geeft ook geen rust. Het is anders, niet per se beter of slechter.
    Ik weet niet wat in jouw situatie wijsheid is
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Batavus


    Tuurlijk kan niemand neutraal blijven als er ets met hun kind gebeurt. Zelf hulp zoeken, vermindert ook niet schadelijk gedrag van vader naar kinderen toe.


    Die gevaarlijke situatie was drie jaar eerder is nu niet aan de orde. Het is behalve de stress van de moeder niet duidelijk wat er nu speelt
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik zou nu geen beslissing nemen, eerst rust voor jezelf en hulp voor de kinderen. En laat je kinderen zelf beslissen wanneer ze niet meer naar hun vader willen. Kinderen zijn ontzettend loyaal naar hun beide ouders.
    Hier zien ze hun vader zelden, zoon vaker dan dochter, dochter stuurt met vaderdag kaarten naar haar vader, ondanks alles. Appt foto's of berichtjes en soms antwoord hij, vaak niet. Zoon houdt hij ook af, een uurtje of twee in de maand gaat hij wel, langer is ook hij niet welkom de kinderen voegen zich. De klap zal later komen, als ze zelf kinderen hebben.
    Ex verteld aan anderen dat de kinderen hem niet willen zien en dat hij daar vrede mee heeft, hem kennende geloofd hij dat ook echt.
    Hou het contact met de vader gewoon zolang de kinderen dat nog willen, op een dag zijn ze er klaar mee en dan is het hun beslissing. Je kunt ze niet behoeden voor de pijn, verdriet en teleurstelling. Het is waar zij mee te dealen hebben. Van mijn dochter weet ik dat ze haar vader mist in haar leven.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef claudiasaraiva


    Ik denk zelf dat geestelijk zo belangrijk is als fysiek

    En ja is heel zwaar voor mijn kinderen geestelijk zwaar [/B]



    Daarom eerst goede hulp voor jou en je gezin.zoeken, dan pas beslissingen nemen
Terug naar de lijst