Verplichte aanschaf I-pad lagere school

Verplichte aanschaf I-pad lagere school 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
    Bericht van lida is op 31-03-2019 om 10:06:43 uur verwijderd door lida.

    Reden: verwijderen

     
  1. quote:
    Dit schreef Vogeltje
    Mijn dochter heeft bericht gehad van school dat miv nieuwe schooljaar gebruik gaat worden gemaakt van I-pad en dat het verplicht is deze aan te schaffen. Kleindochter zit in groep 3/4.
    <<<>>>
    Iemand nog tips?

    Wat een onzin, dit mag een school helemaal niet eisen. Als school zo graag met ipads of andere tablets wil werken dan zullen ze die zelf moeten bekostigen. En dat kan als je je begroting goed op orde hebt.

    De ipad-school is overigens alweer op z'n retour.
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Natuurlijk was dit al eerder gemeld. Geen enkele school besluit in de vakantie een iPad school te worden en dat lukraak mee te delen, om dan niet bereikbaar te zijn.

    Ik denk ook dat het al veel eerder is gecommuniceerd. Alhoewel veel scholen slecht zijn in communicatie naar ouders. Vaak moet je zelf op een website kijken om je op de hoogte te houden. Bovendien zal het eerst in de MR ter sprake moeten zijn geweest en goedgekeurd.

    Echter dat doet niets af aan het feit dat het verplicht stellen van aanschaf nooit mag om onderwijs te kunnen volgen. Onderwijs is gratis in Nederland. Dus als de school wil gaan werken met Ipads en het onderwijs is anders niet te volgen, dan is de school zelf verantwoordelijk voor de aanschaf. Ze mogen ouders slechts vragen om een vrijwillige bijdrage. Je kan ook niet verplicht worden dan maar naar een andere school uit te kijken.
  3. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Bloem

    Natuurlijk was dit al eerder gemeld. Geen enkele school besluit in de vakantie een iPad school te worden en dat lukraak mee te delen, om dan niet bereikbaar te zijn.



    Dit was ook al eerder bekend dat school na de vakantie een I-pad school ging worden. Pas voor de vakantie is een en ander naar de ouders toe gecommuniceerd waar en hoe die I-pad aangeschaft moet worden.
    Bestellen dus via een bedrijf die ook de bijbehorende programma's levert waarmee gewerkt gaat worden.
  4. quote:
    Dit schreef Vogeltje



    Dit was ook al eerder bekend dat school na de vakantie een I-pad school ging worden. Pas voor de vakantie is een en ander naar de ouders toe gecommuniceerd waar en hoe die I-pad aangeschaft moet worden.
    Bestellen dus via een bedrijf die ook de bijbehorende programma's levert waarmee gewerkt gaat worden.

    Ik ben heel benieuwd naar het bericht van school waarin een en ander gecommuniceerd is.

    Ik hoop dat alle ouders massaal NIETS bestellen. Zijn ze nou helemaal van het padje af Smile
    Er is toch ook nooit gevraagd of ouders een bijdrage wilden leveren in de methodes?

    Je dochter kan hiervan melding doen bij de schoolinspectie >>LINK<<
  5. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Vogeltje



    Dit was ook al eerder bekend dat school na de vakantie een I-pad school ging worden. Pas voor de vakantie is een en ander naar de ouders toe gecommuniceerd waar en hoe die I-pad aangeschaft moet worden.
    Bestellen dus via een bedrijf die ook de bijbehorende programma's levert waarmee gewerkt gaat worden.

    Maar ik neem aan dat daar ook bij is verteld dat (een deel van) de kosten door de ouders moet worden betaald?
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Vogeltje


    Gemeente doet pas iets bij voortgezet onderwijs.

    Miv nieuwe schooljaar dus I-pad school.

    Bedrijf waar school dit via doet is ivm schoolvakantie niet bereikbaar. Ze kan alleen bestelformulier invullen zodat I-pad op school klaar ligt als school weer begint.


    Zelfs dat niet, ik kreeg te horen dat ik dan maar moet sparen voor schoolkosten. Ik kreeg die zomer voor het eerst langdurigheidstoeslag waar ik de ipad van betaald heb.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Op de middelbare school waar oudste ipad moest aanschaffen waren drie opties, zelf kopen, op afbetaling( bkr toetsing dus met uitkering geen optie) of huren/ lenen van school.
  8. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    ( bkr toetsing dus met uitkering geen optie)

    Want met een uitkering heb je automatisch een negatieve codering bij het bkr? Smile
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Want met een uitkering heb je automatisch een negatieve codering bij het bkr? Smile


    Met bijstand wel ( ben ik vanuit gegaan, ik heb het niet eens aangevraagd). Ik kon het anders betalen gelukkig. Wij kregen via school overigens ?150 korting en.de ipad was drie jaar verzekerd, maar dan moest je wel een speciale shockproof hoes erbij aanschaffen.

    Maar je hebt gelijk Bloem, niet elke uitkering hoeft een negatief BKR advies te geven( bleuch krom Nederlands)
  10. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Met bijstand wel ( ben ik vanuit gegaan, ik heb het niet eens aangevraagd). Ik kon het anders betalen gelukkig. Wij kregen via school overigens ?150 korting en.de ipad was drie jaar verzekerd, maar dan moest je wel een speciale shockproof hoes erbij aanschaffen.

    Maar je hebt gelijk Bloem, niet elke uitkering hoeft een negatief BKR advies te geven( bleuch krom Nederlands)

    Ook met een bijstandsuitkering heb je niet automatisch een negatieve codering. Je krijgt een negatieve codering bij het BKR bij betalingsachterstanden op leningen, hypotheken, telefoonabonnementen, credit cards und So weiger. Het maakt helemaal niet uit waar je inkomen dan vandaan komt. Dat is echt verkeerde informatie die je geeft.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Ook met een bijstandsuitkering heb je niet automatisch een negatieve codering. Je krijgt een negatieve codering bij het BKR bij betalingsachterstanden op leningen, hypotheken, telefoonabonnementen, credit cards und So weiger. Het maakt helemaal niet uit waar je inkomen dan vandaan komt. Dat is echt verkeerde informatie die je geeft.


    Dat wist ik idd niet, ik dacht dat wanneer je een bijstandsuitkering had je niet kon lenen, waar dan ook, behalve via de GKB.
Terug naar de lijst