Iemand ervaring met private lease?

Iemand ervaring met private lease? 

Onderwerp van Jee

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Jee

    Neu, ik bedoelde meer eventueel bijverzekeren, bijvoorbeeld inzittendenverzekering. (..).


    Oh, dat kan wel ja. Daar zal men wel een 'pakketje' voor hebben.

    Eigenlijk zou je dan direct voor de schadeinzittendenverzekering moeten gaan (de hoogste graad). Dan heb je voor jezelf ook meer dekking indien er (blijvende) schade is door het ontstane letsel (verlies aan inkomsten door arbeidsongeschiktheid etc.)

    Nu ja, daar kan Dianaa je wel het e.e.a over vertellen, denk ik.
  2. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    voorbeeld, bij VW Up:

    eigen risico 500,= (inbegrepen)
    250,= kost 5,07 extra (pm)
    125,= kost 7,60 extra (pm)

    over een leaseperiode van 2 jaar betaal je dus voor 125,= euro ER 182,40 extra (24x 7,60), bij 1x schade bespaar je jezelf dus 375,= (500-125).

    dit is schade die jezelf maakt (parkeerschade), maar ook een fietser die per ongeluk een krasje maakt, een sleutelbos in je hand die bij het instappen een krasje maakt of een andere autogebruiker die z'n deur een beetje hard opengooit.

    en de personen die de auto's innemen weten exact hoe en waar ze moeten kijken (en vinden altijd wel wat).

    autofabrikanten hebben hun eigen lease maatschappij, financieringsmaatschappij/bank en verzekeringsmaatschappij. via welk kanaal dan ook hengelen ze het geld wel binnen, want er moet wel wat verdiend worden.

    alleen als je zeker weet dat je geen schade maakt aan je auto gedurende de gehele leaseperiode ben je met het standaard ER voordeliger uit.
  3. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee

    quote:
    Dit schreef koen
    voorbeeld, bij VW Up:

    eigen risico 500,= (inbegrepen)
    250,= kost 5,07 extra (pm)
    125,= kost 7,60 extra (pm)

    over een leaseperiode van 2 jaar betaal je dus voor 125,= euro ER 182,40 extra (24x 7,60), bij 1x schade bespaar je jezelf dus 375,= (500-125).

    dit is schade die jezelf maakt (parkeerschade), maar ook een fietser die per ongeluk een krasje maakt, een sleutelbos in je hand die bij het instappen een krasje maakt of een andere autogebruiker die z'n deur een beetje hard opengooit.

    en de personen die de auto's innemen weten exact hoe en waar ze moeten kijken (en vinden altijd wel wat).

    autofabrikanten hebben hun eigen lease maatschappij, financieringsmaatschappij/bank en verzekeringsmaatschappij. via welk kanaal dan ook hengelen ze het geld wel binnen, want er moet wel wat verdiend worden.

    alleen als je zeker weet dat je geen schade maakt aan je auto gedurende de gehele leaseperiode ben je met het standaard ER voordeliger uit.

    Dat is wel mooi naast elkaar gezet zo (dank!), ik zal er nog eens goed naar kijken met de echte bedragen. Waarbij het w?l zo is dat krasjes denk ik niet snel iedere keer meteen de volle ?500,- zullen kosten. Hoewel de link tussen leasemaatschappij en garage er natuurlijk wel toe kan verleiden daar hoge bedragen voor te rekenen....
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Lees je voorwaarden nog eens goed. Het eigen risico bij schade is gewoon een X bedrag dat je altijd betaald na het melden van een schade. Inderdaad, soms kan het zo zijn dat de herstel kosten lager zijn dan het betaalde eigen risico. Afhankelijk van hoe de leasemij. hiermee omgaat ontvang je het verschil terug of niet.

    Kosten van schade herstel is gewoon niet voordelig. Daar waar een kras op je eigen auto met een lakstift voor jou volstaat.. is de leasemij. al snel van mening dat het paneel opnieuw gespoten moet worden voor een strak resultaat dat zo min mogelijk invloed op de restwaarde heeft.

    Besef ook dat, bijvoorbeeld, een lekke band ook als schade wordt gezien. Immers, er moet eerder dan begroot (in het contract) een nieuwe band aangeschaft worden. Jij betaald eigen risico en als het al een redelijk versleten band was, heb je dus relatief al veel ?'s in contract gespaard en zou je wat over kunnen houden van je eigen risico.
  5. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee

    quote:
    Dit schreef SFR
    Lees je voorwaarden nog eens goed. Het eigen risico bij schade is gewoon een X bedrag dat je altijd betaald na het melden van een schade. Inderdaad, soms kan het zo zijn dat de herstel kosten lager zijn dan het betaalde eigen risico. Afhankelijk van hoe de leasemij. hiermee omgaat ontvang je het verschil terug of niet.

    Kosten van schade herstel is gewoon niet voordelig. Daar waar een kras op je eigen auto met een lakstift voor jou volstaat.. is de leasemij. al snel van mening dat het paneel opnieuw gespoten moet worden voor een strak resultaat dat zo min mogelijk invloed op de restwaarde heeft.

    Besef ook dat, bijvoorbeeld, een lekke band ook als schade wordt gezien. Immers, er moet eerder dan begroot (in het contract) een nieuwe band aangeschaft worden. Jij betaald eigen risico en als het al een redelijk versleten band was, heb je dus relatief al veel ?'s in contract gespaard en zou je wat over kunnen houden van je eigen risico.

    Wat dat eigen risico betreft klopt dat niet hoor wat je zegt, zie hieronder. En kapotte onderdelen worden gewoon vervangen (niet pas dan wanneer begroot) tenzij je geen onderhoud gepleegd hebt of de auto aantoonbaar slecht behandeld hebt. Een lekke band lijkt me niet wezenlijk anders dan andere onderdelen.
    Plaatje
  6. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee

    Overigens worden er ook nog best wel wat beschadigingen geaccepteerd als gewone gebruikssporen. Bijvoorbeeld:

    Laklaag
    Geaccepteerd:
    ? Ondiepe krassen die door polijsten verdwijnen (tip: maak de kras nat, is deze dan niet meer zichtbaar, dan is polijsten mogelijk)
    ? Kras met een maximale lengte van 10 cm, maximaal ??n per carrosseriedeel
    ? Steenslag op carrosserie door normaal gebruik met een maximale doorsnede van 2 mm
    ? Lichte krassen op dakreling als gevolg van dak- dragers
    ? Lichte lakschade op achterste deurrand
    ? Ondiepe krassen of schaafplekken niet langer dan 5 cm die nog weg te polijsten zijn op de zijspiegels

    Carrosserie
    Geaccepteerd:
    ? Deuken met een maximale doorsnede van 2,5 cm, maximaal twee per carrosseriedeel en zonder roestvorming

    Vooral de voorbeeldfoto's van deuken die nog geaccepteerd worden, daar kom ik echt niet aan bij de auto die ik nu 8 jaar rij. Sowieso nul schade gehad in die periode, maar wel wat krasjes door takken enzo. En misschien van de borstel van de wasstraat, ik ga wel wisselen naar een wasstraat met van die stoffen stroken ipv borstels.
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Jee

    Wat dat eigen risico betreft klopt dat niet hoor wat je zegt, zie hieronder.

    (....)


    Wat klopt er niet? Ik lees in de voorwaarde dat je geld terug krijgt indien de herstel kosten lager dan e.r. zijn. Heel netjes dus. Volgens mij benoem ik dat ook in mijn laatste zin van de eerste alinea.

    Wat betreft de band schade: de gedachte dat een lekke band geen schade maar onderhoud is, hebben er meer inderdaad...

    Waar ik destijds werkte werd evengoed het 'lekke' banden afhandelingsproces juist van afdeling onderhoud naar schade overgeheveld.. Smile

    De doorbelastingen van restprofielen steeg ineens aardig.. (want' commercieel wegboeken' op het onderhoudspotje werd een stuk lastiger..Smile
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Jee
    Overigens worden er ook nog best wel wat beschadigingen geaccepteerd als gewone gebruikssporen. Bijvoorbeeld:

    (..)


    Oh jawel.

    Wat betreft het wassen. 2 emmer principe is nog beter.Smile
  9. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef SFR
    Wat betreft het wassen. 2 emmer principe is nog beter.Smile

    Het zelf wassen van je auto op straat is echter een milieudelict (feitcode h100) waarop een boete van 460 euro staat. Niet elke gemeente is even actief met handhaven ervan, maar als je pech hebt, is het goedkoper om een jaar lang elke week je auto door de wasstraat te halen.
  10. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee

    quote:
    Dit schreef WilM

    Het zelf wassen van je auto op straat is echter een milieudelict (feitcode h100) waarop een boete van 460 euro staat. Niet elke gemeente is even actief met handhaven ervan, maar als je pech hebt, is het goedkoper om een jaar lang elke week je auto door de wasstraat te halen.

    Heel leerzaam draadje dit Smile
  11. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee

    quote:
    Dit schreef SFR


    Wat klopt er niet? Ik lees in de voorwaarde dat je geld terug krijgt indien de herstel kosten lager dan e.r. zijn. Heel netjes dus. Volgens mij benoem ik dat ook in mijn laatste zin van de eerste alinea.

    Nee, ik krijg geen geld terug, ik hoef geen ?500,- eigen risico te betalen als de schade minder bedraagt, ik betaal gewoon het schadebedrag als dit minder dan ?500,- is.
  12. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee

    Even een vraagje voor de lease-experts: volgens mij ben ik niet verplicht schade door hun garage te laten repareren als ik hem toch zelf betaal, klopt dat? In dat geval zou ik voordat ik de auto na afloop inlever toch wat kleine schades door een goed en niet zo duur schadebedrijf (zonder lucratieve link met de leasemaatschappij) kunnen laten verhelpen? Dan krijg je niet dat ze voor ieder afzonderlijk krasje opnieuw eerst dat eigen risico rekenen en betaal ik gewoon de kosten van het herstel, wat vast goedkoper kan dan door de dealer zelf. Volgens mij is het enige risico dat ze een reparatie afkeuren en die over moet. Want je mag ook zelf dingen monteren, alleen kun je kosten krijgen voor herstel van aanpassingen. Maar volgens mij staat nergens dat geen ander bedrijf aan de auto mag komen....
Terug naar de lijst