chat

chat 

Onderwerp van acda

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76
    Wat ik als redelijk "nieuweling" hier jammer vind is dat iedereen maar blijft schrijven over dat het vroeger beter was, leuker was, gezelliger etcetcetc.

    Ik weet het niet en geloof best dat dit zo is. Dit "hoor" ik niet alleen in dit draadje maar her en der, niet door 1 specifiek persoon maar van meerderen.

    Vanaf dag 1 valt dit mij al enorm op, kennelijk kan niemand zijn vinger er precies opleggen waardoor het komt maar door in deze in deze modus te blijven hangen wordt het er niet leuker en beter of aantrekkelijker op iig niet voor de nieuwelingen en uiteindelijk ook niet voor de oudere leden.

    Ik vraag mij dan ook oprecht af, zonder naar iemand te wijzen of te verwijten.......wat denken jullie wat er dan moet gebeuren om het hier weer ouderwets gezellig te krijgen?

    Wat kunnen wij hier persoonlijk aan bijdragen om het weer beter/leuker/gezelliger te krijgen?

    Daar ben ik dus echt heel benieuwd naar.
  2. Jacquelien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacquelien
    quote:
    Dit schreef Bloemangie
    Wat ik als redelijk "nieuweling" hier jammer vind is dat iedereen maar blijft schrijven over dat het vroeger beter was, leuker was, gezelliger etcetcetc.

    Ik weet het niet en geloof best dat dit zo is. Dit "hoor" ik niet alleen in dit draadje maar her en der, niet door 1 specifiek persoon maar van meerderen.

    Vanaf dag 1 valt dit mij al enorm op, kennelijk kan niemand zijn vinger er precies opleggen waardoor het komt maar door in deze in deze modus te blijven hangen wordt het er niet leuker en beter of aantrekkelijker op iig niet voor de nieuwelingen en uiteindelijk ook niet voor de oudere leden.

    Ik vraag mij dan ook oprecht af, zonder naar iemand te wijzen of te verwijten.......wat denken jullie wat er dan moet gebeuren om het hier weer ouderwets gezellig te krijgen?

    Wat kunnen wij hier persoonlijk aan bijdragen om het weer beter/leuker/gezelliger te krijgen?

    Daar ben ik dus echt heel benieuwd naar.


    Je vraagt naar ideeen om het hier weer ouderwets gezellig te maken. Ik weet hier geen antwoord op. Ik denk dat de chat achterhaald is omdat er in de afgelopen jaren veel meer chatroom-systemen zijn gekomen (whatsapp/facebook etc) Die waren er in het begin niet. Wat de oude chat charmant maakte was dat je een eigen chatroom kon aanmaken met een eigen titel. Ik heb dat als een grote meerwaarde gezien omdat wanneer je melig was kon je een 'melige chatroom' openen en kon iedereen kiezen om wel of niet mee te gaan. Ik heb ontzettend zitten geinen op de chat, maar ook vele mooie serieuze gesprekken gehad.
  3. Erik010
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erik010
    quote:
    Dit schreef Jacquelien


    Je vraagt naar ideeen om het hier weer ouderwets gezellig te maken. Ik weet hier geen antwoord op. Ik denk dat de chat achterhaald is omdat er in de afgelopen jaren veel meer chatroom-systemen zijn gekomen (whatsapp/facebook etc) Die waren er in het begin niet. Wat de oude chat charmant maakte was dat je een eigen chatroom kon aanmaken met een eigen titel. Ik heb dat als een grote meerwaarde gezien omdat wanneer je melig was kon je een 'melige chatroom' openen en kon iedereen kiezen om wel of niet mee te gaan. Ik heb ontzettend zitten geinen op de chat, maar ook vele mooie serieuze gesprekken gehad.


    Idd veel leuker.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Jacquelien


    Je vraagt naar ideeen om het hier weer ouderwets gezellig te maken. Ik weet hier geen antwoord op. Ik denk dat de chat achterhaald is omdat er in de afgelopen jaren veel meer chatroom-systemen zijn gekomen (whatsapp/facebook etc) Die waren er in het begin niet. Wat de oude chat charmant maakte was dat je een eigen chatroom kon aanmaken met een eigen titel. Ik heb dat als een grote meerwaarde gezien omdat wanneer je melig was kon je een 'melige chatroom' openen en kon iedereen kiezen om wel of niet mee te gaan. Ik heb ontzettend zitten geinen op de chat, maar ook vele mooie serieuze gesprekken gehad.


    Jij was toch altijd met die ene meneer aan het privechatten. Smile

    Ik denk ook dat het te maken heeft met toen de chat eruit lag men is overgestapt naar Facebook en daar het ouwehoeren overgenomen is.

    Behalve het teruglopende ledental, vind ik het algemene deel van oa weinig veranderd, i geniet van de melige of serieuze draadjes. Een aantal mensen die elkaar altijd steunde zijn weg en daar vind ik het zelf beter van geworden.
    De clubs zijn wel rustiger geworden, tja soms jammer, maar is niet anders.

    Ik heb zelf eigenlijk niet zo een behoefte meer aan de chat merk ik, soms wel en als er dan iemand is, is het gezellig.
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Bloemangie
    Wat ik als redelijk "nieuweling" hier jammer vind is dat iedereen maar blijft schrijven over dat het vroeger beter was, leuker was, gezelliger etcetcetc.

    Ik weet het niet en geloof best dat dit zo is. Dit "hoor" ik niet alleen in dit draadje maar her en der, niet door 1 specifiek persoon maar van meerderen.

    Vanaf dag 1 valt dit mij al enorm op, kennelijk kan niemand zijn vinger er precies opleggen waardoor het komt maar door in deze in deze modus te blijven hangen wordt het er niet leuker en beter of aantrekkelijker op iig niet voor de nieuwelingen en uiteindelijk ook niet voor de oudere leden.

    Ik vraag mij dan ook oprecht af, zonder naar iemand te wijzen of te verwijten.......wat denken jullie wat er dan moet gebeuren om het hier weer ouderwets gezellig te krijgen?

    Wat kunnen wij hier persoonlijk aan bijdragen om het weer beter/leuker/gezelliger te krijgen?

    Daar ben ik dus echt heel benieuwd naar.

    1 Die Facebookgroep sluiten
    2 Alle bannen opheffen en bepaalde smaakmakers terughalen
    3 Minder wijzende vingertjes als iemand een keer eerlijk is
    4 De ouderwetse Bunnikfeesten terug

    En dat gaat allemaal niet gebeuren, dus verandert er niks, dus was het vroeger gewoon leuker en beter dan nu. C?est ca.
  6. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef Bloemangie
    Wat ik als redelijk "nieuweling" hier jammer vind is dat iedereen maar blijft schrijven over dat het vroeger beter was, leuker was, gezelliger etcetcetc.

    Ik weet het niet en geloof best dat dit zo is. Dit "hoor" ik niet alleen in dit draadje maar her en der, niet door 1 specifiek persoon maar van meerderen.

    Vanaf dag 1 valt dit mij al enorm op, kennelijk kan niemand zijn vinger er precies opleggen waardoor het komt maar door in deze in deze modus te blijven hangen wordt het er niet leuker en beter of aantrekkelijker op iig niet voor de nieuwelingen en uiteindelijk ook niet voor de oudere leden.

    Ik vraag mij dan ook oprecht af, zonder naar iemand te wijzen of te verwijten.......wat denken jullie wat er dan moet gebeuren om het hier weer ouderwets gezellig te krijgen?

    Wat kunnen wij hier persoonlijk aan bijdragen om het weer beter/leuker/gezelliger te krijgen?

    Daar ben ik dus echt heel benieuwd naar.



    Mooi verwoord. Daar zal je mee op tenen trappen. Maar ik ben van mening dat je gelijk hebt. Dit is zoals het is. Die verhalen van vroeger doet mij denken aan de reclame, vroeger was alles beter.... ( of niet misschien)
  7. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76
    quote:
    Dit schreef Evert1963



    Mooi verwoord. Daar zal je mee op tenen trappen. Maar ik ben van mening dat je gelijk hebt. Dit is zoals het is. Die verhalen van vroeger doet mij denken aan de reclame, vroeger was alles beter.... ( of niet misschien)


    Ik wil gelijk geloven dat het leuker was, maar stil zitten en lijdzaam toekijken hoe het hier uitsterft lijkt mij ook geen optie.

    Ik wil ook absoluut niet op iemands tenen trappen, geen reden toe ook. Het zijn geluiden die ik veel hoor en wat jammer is als het zo anders is dan vroeger en minder leuk.

    Hoe kan het eea weer nieuw leven worden ingeblazen? Dat is dan de vraag.

    Bloem komt wel met wat punten......die feesten ken ik niet, ik ben van na die tijd. Hoor er idd altijd mooie verhalen over.

    Maar er zijn genoeg mensen die af en toe leuke feesten initi?ren. Is het mogelijk om die feesten weer eens bij Bart voor te leggen? Of iemand die goed is in het organiseren van grote feesten.

    FB vind ik zelf ook geen waardevolle aanvulling, misschien wat meer OA moedersite promoten? Velen in de FB groep weten volgens mij weinig van de moedersite af of zijn al afgeschrikt door de verhalen.

    Bannen......geen idee wat hier de spelregels zijn.

    Bepaalde smaakmakers.....dat is wel lastig, aangezien ze om persoonlijke redenen vertrekken (denk ik). Tenzij je ze kan overtuigen terug te komen.

    Ik weet hetzelf ook niet precies hoor, ik heb geen vergelijking met de vroegere tijden. Maar ik vind het gewoon zonde en vraag mij af hoe wij er misschien voor kunnen zorgen het iig dat iets leuker/beter of gezelliger te krijgen.
  8. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Ik vind OA nog steeds leuk. De uitjes, de mensen, de draadjes. Ik heb geen vergelijk met vroeger, maar ik vermaak me prima. Een lach, een traan, ergernissen ik zie het allemaal voorbij komen.

    Met oud en nieuw vorig jaar een topfeest gehad, en ik ga dit jaar voor de 2e ronde. De chat is gewoon niet meer van deze tijd. Fb, WhatsApp heeft dat wel achterhaald. Als je terug gaat naar iets in het verleden, is dat nooit zo leuk als toen. Als je in vroeger blijft hangen, doe je jezelf enorm te kort denk ik altijd.
  9. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Bloemangie


    Ik wil gelijk geloven dat het leuker was, maar stil zitten en lijdzaam toekijken hoe het hier uitsterft lijkt mij ook geen optie.

    Ik wil ook absoluut niet op iemands tenen trappen, geen reden toe ook. Het zijn geluiden die ik veel hoor en wat jammer is als het zo anders is dan vroeger en minder leuk.

    Hoe kan het eea weer nieuw leven worden ingeblazen? Dat is dan de vraag.

    Bloem komt wel met wat punten......die feesten ken ik niet, ik ben van na die tijd. Hoor er idd altijd mooie verhalen over.

    Maar er zijn genoeg mensen die af en toe leuke feesten initi?ren. Is het mogelijk om die feesten weer eens bij Bart voor te leggen? Of iemand die goed is in het organiseren van grote feesten.

    FB vind ik zelf ook geen waardevolle aanvulling, misschien wat meer OA moedersite promoten? Velen in de FB groep weten volgens mij weinig van de moedersite af of zijn al afgeschrikt door de verhalen.

    Bannen......geen idee wat hier de spelregels zijn.

    Bepaalde smaakmakers.....dat is wel lastig, aangezien ze om persoonlijke redenen vertrekken (denk ik). Tenzij je ze kan overtuigen terug te komen.

    Ik weet hetzelf ook niet precies hoor, ik heb geen vergelijking met de vroegere tijden. Maar ik vind het gewoon zonde en vraag mij af hoe wij er misschien voor kunnen zorgen het iig dat iets leuker/beter of gezelliger te krijgen.


    Waarom zou jij je daar actief voor moeten inzitten?
    Ik ervaar jou tot nu toe als een lieve, empathische, eigenlijk altijd positieve vrouw dus per definitie draag jij bij aan een goede sfeer dunkt me.
    Er zijn inderdaad weleens klachten geweest over de aftakeling van OA. Ik zie ze ook regelmatig voorbij komen.
    Er is ook een periode geweest dat er geklaagd werd dat er teveel onderbroeken lol was.
    Alle draadjes gingen helemaal nergens meer over en dat was de schuld van de nieuwe generatie OA-ers.
    Maar op de vraag waarom ze dan zelf geen boeiende, interessante draadjes opende, kwam nooit antwoord.
    Feesten kan en mag iedereen organiseren, daar hoeft Bart niet voor benaderd.
    Ieder jaar in Mei is er bijvoorbeeld een hele grote BBQ waar al gauw 150 OA-ers opaf komen.
    Gewoon georganiseerd door een OA-er.
    Ik zie sowieso best vaak grote feesten voorbij komen, gewoon allemaal zonder de tussenkomst van Bart.
    OA kun je gebruiken hoe je zelf wilt.

    Het forum is maar een klein onderdeel van OA, evenals de chat.
    Er zijn 2000 leden en misschien maar 30 of 40 mensen die regelmatig schrijven.
    Sommige mensen zitten hier alleen voor de vakanties of de uitjes.
    Eigenlijk is er denk ik maar een handjevol mensen dat klaagt dat het vroeger gezelliger was.
    Maar moeten nieuwelingen dan dat als een verwijt naar zich toe trekken?
    Welnee!
    Niemand is verantwoordelijk voor het vermaak van een ander.
    Maar ik snap best dat het soms zowat beschuldigend overkomt.
  10. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Dus als iemand iets beter wil maken, dan mag dat niet? Smile
  11. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Dus als iemand iets beter wil maken, dan mag dat niet? Smile


    Tuurlijk wel! Het ging me om de motivatie.
    De "nieuwelingen" ervaren het probleem niet.
    De klagers maken van hun probleem dus (subtiel) andermans probleem.
    Als de klagers zelf nou eens initiatieven namen om OA "beter" te maken?
    16 okt '17 - 18:51:24 / 16 okt '17 - 19:17:10
  12. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef Bloemangie


    Ik wil gelijk geloven dat het leuker was, maar stil zitten en lijdzaam toekijken hoe het hier uitsterft lijkt mij ook geen optie.

    Ik wil ook absoluut niet op iemands tenen trappen, geen reden toe ook. Het zijn geluiden die ik veel hoor en wat jammer is als het zo anders is dan vroeger en minder leuk.

    Hoe kan het eea weer nieuw leven worden ingeblazen? Dat is dan de vraag.

    Bloem komt wel met wat punten......die feesten ken ik niet, ik ben van na die tijd. Hoor er idd altijd mooie verhalen over.

    Maar er zijn genoeg mensen die af en toe leuke feesten initi?ren. Is het mogelijk om die feesten weer eens bij Bart voor te leggen? Of iemand die goed is in het organiseren van grote feesten.

    FB vind ik zelf ook geen waardevolle aanvulling, misschien wat meer OA moedersite promoten? Velen in de FB groep weten volgens mij weinig van de moedersite af of zijn al afgeschrikt door de verhalen.

    Bannen......geen idee wat hier de spelregels zijn.

    Bepaalde smaakmakers.....dat is wel lastig, aangezien ze om persoonlijke redenen vertrekken (denk ik). Tenzij je ze kan overtuigen terug te komen.

    Ik weet hetzelf ook niet precies hoor, ik heb geen vergelijking met de vroegere tijden. Maar ik vind het gewoon zonde en vraag mij af hoe wij er misschien voor kunnen zorgen het iig dat iets leuker/beter of gezelliger te krijgen.



    Iedereen heeft zijn eigen beleving. Die Bunnik feesten vond ik niets aan, dus hieven niet terug. Die werden vaak bezocht door " dezelfde 200" personen. Dat was een fractie van het ledenaantal.
Terug naar de lijst