Vleesvervangers

Vleesvervangers 

Onderwerp van Dianaa

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Als je minder vlees wil nuttigen vanwege dierenwelzijn, dan is het maar de vraag of je Valess en andere zuivelproducten moet willen eten.

    Wat lekker is, is verder een kwestie van smaak. Smile

    Tinus dat is veganistisch leven en daar heeft TS het niet over.
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Kun je dat kort en beknopt zonder linkjes uitleggen?

    Het leven van een melkkoe is niet bepaald leuker dan dat van een vleeskoe. Integendeel zelfs.
  3. quote:
    Dit schreef Dianaa


    Kun je dat kort en beknopt zonder linkjes uitleggen?


    Valess is op basis van Zuivel, dus daar komt ook intensieve veehouderij aan te pas.
  4. Maar goed, terugkomend op je vraag: Chili con carne (sin carne dus) met vegetarisch gehakt (maakt niet zoveel uit welke) gaat er hier goed in. En nasi met gemarineerde sojastukjes van AH met een gebakken ei en pindasaus ook. En groentecurry met ei en cashewnoten.
  5. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Het leven van een melkkoe is niet bepaald leuker dan dat van een vleeskoe. Integendeel zelfs.


    Verklaar je nader?
    Als je de melkkoe bedoelt die zijn hele leven binnen blijft ben ik het met je eens.
    Gelukkig zijn er ook veel melkkoeien, en ook vleeskoeien, die een groot gedeelte van het jaar buiten lopen.
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Tinus dat is veganistisch leven en daar heeft TS het niet over.

    Dat hoeft niet, daarom begin ik er juist over.
  7. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef 7jeroen7


    Verklaar je nader?
    Als je de melkkoe bedoelt die zijn hele leven binnen blijft ben ik het met je eens.
    Gelukkig zijn er ook veel melkkoeien, en ook vleeskoeien, die een groot gedeelte van het jaar buiten lopen.

    Lees eens iets over waarom koeien eigenlijk melk geven.
  8. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    Om even terug te keren naar de vraag; vlees is niet zomaar ?lekker?; onze ingewanden verwachten eiwit en alleen eiwit verzadigt (zorgt voor verdwijnen van honger).

    Vleesvervangers zijn dus eiwitrijk: melk kaas ei etc.
  9. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    Laat ook maar.
  10. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Dat hoeft niet, daarom begin ik er juist over.



    Sommige dingen moet je niet over praten, die moet je gewoon doen ;-)
  11. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa

    quote:
    Dit schreef Tinus
    Om even terug te keren naar de vraag; vlees is niet zomaar ?lekker?; onze ingewanden verwachten eiwit en alleen eiwit verzadigt (zorgt voor verdwijnen van honger).

    Vleesvervangers zijn dus eiwitrijk: melk kaas ei etc.


    Ikzelf heb een lactose intolerantie dus moet zuivel zoveel mogelijk mijden.

    Ik weet dat melkkoeien kalfjes krijgen om melk te produceren en dat de nakomelingen of naar de slacht gaan of ook als melkkoe worden gebruikt

    Vegan, vega. Dat is mijn bedoeling niet. Het kan gewoon een stukje minder, idd dierenwelzijn en het milieu. Ik probeer draagvlak hiervoor te vinden binnen mijn gezin.

    Wat de aanbiedingen bij de Plus betreft heb ik me beperkt tot de biefstukken Smile
  12. quote:
    Dit schreef 7jeroen7


    Verklaar je nader?
    Als je de melkkoe bedoelt die zijn hele leven binnen blijft ben ik het met je eens.
    Gelukkig zijn er ook veel melkkoeien, en ook vleeskoeien, die een groot gedeelte van het jaar buiten lopen.



    Veel?
    Wel eens van megastallen gehoord?
Terug naar de lijst