Vleesvervangers

Vleesvervangers 

Onderwerp van Dianaa

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Dianaa
    Ik wil minder vlees nuttigen maar kind- en vriendlief vinden dat maar zozo, die hechten veel waarde aan dat stukje vlees...

    Welke vleesvervangers zijn lekker vraag ik me af? Niet dat ik ze hier in de maling ga nemen, maar wat is okay ter vervanging van dat geliefde stukje vlees?

    Valess is in aanbieding bij de Plus, lijkt me het moment om wat verschillende soorten in te slaan. Met kaas en sat? moet toch eetbaar zijn? De wokstukjes?

    Als je minder vlees wil nuttigen vanwege dierenwelzijn, dan is het maar de vraag of je Valess en andere zuivelproducten moet willen eten.

    Wat lekker is, is verder een kwestie van smaak. Smile
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Kun je dat kort en beknopt zonder linkjes uitleggen?

    Het leven van een melkkoe is niet bepaald leuker dan dat van een vleeskoe. Integendeel zelfs.
  3. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Tinus dat is veganistisch leven en daar heeft TS het niet over.

    Dat hoeft niet, daarom begin ik er juist over.
  4. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef 7jeroen7


    Verklaar je nader?
    Als je de melkkoe bedoelt die zijn hele leven binnen blijft ben ik het met je eens.
    Gelukkig zijn er ook veel melkkoeien, en ook vleeskoeien, die een groot gedeelte van het jaar buiten lopen.

    Lees eens iets over waarom koeien eigenlijk melk geven.
  5. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    Om even terug te keren naar de vraag; vlees is niet zomaar ?lekker?; onze ingewanden verwachten eiwit en alleen eiwit verzadigt (zorgt voor verdwijnen van honger).

    Vleesvervangers zijn dus eiwitrijk: melk kaas ei etc.
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef 7jeroen7


    Ja hoor.
    Toch loopt het merendeel van de melkkoeien in ons land een groot gedeelte van het jaar gewoon buiten en leeft niet in een megastal.

    Bron?
    Dit nog los van de andere problemen met melkvee.
  7. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Salome



    >>LINK<<
    Los hiervan: voor melk en eieren sneuvelen een heleboel kalfjes en hasntjes. Ik ben geen veganist, maar dat is wel iets wat een hoop vegetari?rs niet beseffen.

    Maar dat Trouw artikel gaat over een plan, en het suggereert juist dat de huidige situatie is, dat koeien meestal (te) weinig buiten lopen.
  8. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef 7jeroen7



    >>LINK<<


    In 2016 kwamen ongeveer 1,22 miljoen koeien regelmatig buiten. Dat was 65 procent van de melkveestapel. De zuivelindustrie houdt bij op hoeveel melkveebedrijven de koeien buiten komen. Dat gebeurde in 2016 op 78,9 procent van de melkveebedrijven.

    Hmm, regelmatig buiten? wat is dat?

    Campina: >>LINK<<
    6 uur per dag, op 120 dagen per jaar. Dat is minder dan 10%.
  9. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Loeki
    Oooo, wat weet jij toch veel.... Smile

    Terug naar de vleesvervangers.....

    Het punt is, dat vleesvervangers niet diervriendelijker zijn.

    Uit milieuoogpunt kun je het beste plofkip eten -en dat is geen grap.
  10. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Cato

    Ik lees nergens dat dit de reden is dat TS minder vlees wil eten.

    Ik ook niet; in mijn eerste reactie schreef ik dan ook:
    'Als je minder vlees wil nuttigen vanwege dierenwelzijn, dan is het maar de vraag of je Valess en andere zuivelproducten moet willen eten.
  11. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Mimi
    Kaasschnitzels, groenteburgers, eieren, veel vis...........eigenlijk eten wij hier van vlees alleen nog uitgebakken ( echte ) spekjes en kipfilet op brood. Veel gezonder voor je darmen ook. Vooral roodvlees is heel slecht voor je ( en ja dat heeft mijn darmchirurg mij verteld, verzin het niet zelf ) Wit vlees ( kip en kalkoen ) en vis zijn nog redelijk gezond. Maar de vegatarische keuken kan heerlijk zijn!

    Genuanceerd; het klopt als rood vlees niet heel gezond is -als het is geconserveerd met nitriet. Vziw mag dat in Nederland niet (het wordt vziw iig niet gedaan); met nitriet behandeld vlees is te herkennen aan de felrode kleur.
Terug naar de lijst