Slaapkamer maken op zolder

Slaapkamer maken op zolder 

Onderwerp van kaatje

Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik heb in de zomer alleen helemaal achterin de tuin zon in de avond. En dan nog is het soms te fris om er te eten.
    Je kunt met een zon/schaduwplan voor je tuin wel een inschatting maken wanneer je waar zon en.schaduw hebt. In het voorjaar en najaar staat de zon lager en kun je, afhankelijk van hoe de ligging van je huis is, meer of minder zon hebben


    Heb jij de tuin op het oosten?
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    .


    Waarom heb je je reactie verwijderd? Had het vannacht wel gelezen, maar wilde er nu op reageren Smile

    Begreep niet helemaal hoe het kan dat de woningen aan de andere kant allemaal zonwering nodig hebben als ze de tuin op het oosten hebben?
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Ik vind de ochtendzon ook heerlijk. Ontbijten in het zonnetje doe ik graag. Avondeten is me snel te warm.

    Zal eens gaan informeren hoe diep de tuinen eigenlijk zijn.
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Ok, mijn verhaal was dus dat mijn achtertuin op het wnw ligt en de achtertuin van de buren dus meer ozo ligt. Hierdoor wordt hun woonkamer (en slaapkamer) veel warmer in de zomer dan mijn woonkamer/slaapkamer. Slaapkamer van mijn dochter die ook ozo ligt is in de zomer altijd onwijs warm. In de zomer laat ik de tuindeur zo lang mogelijk dicht en houd zoveel mogelijk de zon uit de woonkamer. Dan blijft het veel langer koel dan in de woonkamer van mijn overburen. Om deze reden hebben bijna al mijn overburen en achterburen zonneschermen aan hun huis hangen en aan mijn kant van de straat bijna niemand. Nadeel van tuin op het westen is weer dat je 's middags er niet in kan zitten door de zon. 's ochtends op warme dagen kan het wel weer, maar in lente en herfst is het 's ochtends dan weer te koel om er in te gaan zitten.

    Nadeel van een slaapkamer op het oosten is ook dat je 's ochtends om 6.00uur wakker gemaakt wordt door de ochtend zon (kan iets later zijn ;-) ). Had dat in een appartement waar ik gewoond heb. Sindsdien wil ik geen slaapkamer op het zuiden of oosten meer (of heel goede verduistering).

    Heel veel succes met je keuze. Het gaat vast helemaal goed komen met alle tips die je krijgt en al gekregen hebt.


    Als ik de tekeningen zo bekijk, is het wel ?cht oosten of westen. En tja, ??n van de slaapkamers ligt hoe dan ook op het oosten. Ik hoop dat de goede isolatie en goede verduistering de ergste warmte buiten zullen houden.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef josien1
    Wij hebben ook holle wand, isolatie, houten platen en gipsplaten. Drempel onder de deur. Redelijk geluidsdicht, dat krijg je met blokken echt minder. De door de bouwer van ons huis gebouwde wanden zijn gehoriger dan onze zoldermuur. Fijn met pubers en fijn met een pianospelende zoon.

    Wij hebben de muur later gebouwd. Kosten van de muur hangten ook erg af van de oppervlakte natuurlijk (de lengte en nokhoogte en schuinte, dan reken je die gemakkelijk uit). En wat zit er verder bij in? Bij ons was laten doen ook 4000, wel incl. Lichtpunten, extra muur plus deur tecnische ruimte, radiator, lichtpunt, stopcontacten, cai..... O ja en incl. Kunststof dakraam van 114 bij 118. Wel drie jaar geleden, de laagste prijzen in de bouw toen.

    Als je er niemand voor hoeft in te huren kun je het goedkoper. Ik was er best nog wel geld aan kwijt maar heb het pas een jaar na de verhuizing gedaan, eerst weer even sparen....Als je er iemand voor in moet huren denk ik dat het normale prijzen zijn..., beetje aan de hoge kant wellicht doordat dakraam er bij jou niet bij in zit.

    Maar eh... Ik heb twee pubers. Een van mijn pubers heeft de zolderkamer en de andere de grootste slaapkamer op de eerste verdieping. Zij wonen voornamelijk op hun kamer en ik beneden. Is dat voor jou nog een optie? Je puber de grootste slaapkamer geven? Zo te zien heeft ook de kleinste kamer best een redelijk oppervlak...



    Ik heb gekeken of mijn bed op de kleinste kamer past, maar dat lukt helaas niet. Bed is incl. nachtkastjes 280 cm. Ik kan de nachtkastjes weglaten en plankjes op de muur maken, maar dan nog houd je nauwelijks ruimte naast het bed over. Mijn bed is wel een keer aan vervanging toe en dan wil ik een iets kleiner exemplaar (2 x 80 cm matrassen), maar voorlopig is daar geen budget voor. Zoon heeft nu nog 1 persoons en eventueel kan hij op die kamer wel een twijfelaar kwijt. Wil hij meer ruimte dan zal hij naar zolder moeten of moeten wachten tot ik een kleiner bed heb en we kunnen ruilen.
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Zoals het er nu naar uitziet, gaat zoon in eerste instantie naar de kleine slaapkamer (altijd nog ruimer dan zijn huidige) en ik naar de grote. De zolder gaan we wel alvast sauzen etc. In de loop van het eerste jaar bekijken we of hij alsnog naar de zolder gaat. Heb ik eindelijk een keer een toilet boven, zou ik nog een trap af moeten Smile

    Ik vind het nu allemaal ook erg lastig inschatten. Pas als het huis klaar is, zijn de ruimtes beter te zien.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef ansvanmil
    Mijn huis is bijna 3 jaar oud en ook ik heb de wasmachine en droger op zolder staan. Momenteel is het een speelzolder. Aangezien de nieuwe huizen zo goed ge?soleerd worden, heb je eigenlijk geen verwarming nodig daar...in de zomer wel fijn als er een raampje open kan. In de winter trouwens ook als je daar wil gaan slapen...

    Succes !


    Ook een vrij nieuw huis. Bevalt het? Wordt het erg warm op zolder? Als het goed is, zit er standaard een raam bij ons.
Terug naar de lijst