Slaapkamer maken op zolder

Slaapkamer maken op zolder 

Onderwerp van kaatje

Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    De kans is vrij groot dat ik komende zomer ga verhuizen naar een nieuwbouw huurwoning. Deze heeft standaard twee slaapkamers, maar er bestaat de mogelijkheid om op zolder een extra kamer te maken. Hier wordt echter 4000 euro voor gerekend. Ze metselen dan een muur op ongeveer 1.20 m vanaf de trap, zetten er een deur in en maken de muur behangklaar. Ik schrok behoorlijk van het genoemde bedrag en vraag me af of dit niet 'goedkoper' kan. Het lastige is waarschijnlijk dat je met schuine daken te maken hebt. Daarnaast is het belangrijk dat het geen dun gipswandje wordt, want het zal de 'mancave' van zoon gaan worden.

    Iemand tips?
    Plaatje
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Malero
    Wauwww....Smile

    Natuurlijk heb ik geen tips, maar wat een fantastisch nieuws. Hoe groot is die kans eigenlijk?


    Best groot Smile Er worden 30 woningen gebouwd waarvan er 12 met voorrang naar mensen die al in het dorp wonen (ik dus ook). Gisteren stond ik op de 4e plek van de 149 Smile Maar goed, er kan nog tot woensdag gereageerd worden.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Er kan ook gelijk om het trapgat een muur, heb je geen last van het schuine dak en idd van Ytongblokken. Dan nog een deur en kozijn erin. Verder heb je nog iets van goudband nodig om de muur af te smeren.

    Er is toch een website waar je klussers kunt zoeken?


    Dit kan inderdaad helaas niet om de door Arno-M genoemde redenen.
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Dirk

    Gasbeton moet je ook afwerken . En dakraam bijv van velux met plaatsen er bij kan nooit voor ? 200,-


    Dakraam wordt volgens mij standaard geplaatst, los van wel of geen kamer.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Leuke plannen allemaal Karin, eerst de huiskamer nu de zolder die voorbij komt.
    Ik hoop dat je kunt verhuizen naar deze nieuwe woning.


    Om het plaatje compleet te maken Smile
    Plaatje
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Ik zou het door hen laten doen.

    Je weet direct waar je aan toe bent, geen gezeur wanneer je ooit de woning verlaat.
    Alle leidingen, lichtknopjes ed op z?n plaats.
    Alles saus- en/of behangklaar wanneer het opgeleverd wordt.
    Anders moet je, terwijl je ook nog gaat verhuizen, zelf zo?n gaan verbouwing regelen.

    De genoemde ? 1500 lijkt mij te weinig.


    Het is voor mij ontzettend veel geld.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Clara
    En is er verwarming? Smile


    Beneden en eerste verdieping vloerverwarming. Op zolder in principe niet. Het zouden eerst woningen zonder gas worden (nul op de meterwoningen), maar hebben ze toch vanaf gezien. Wel A+ en zonnepanelen. Aangezien de ketel op zolder staat, kan er vrij eenvoudig (volgens mijn vader die uit de verwarmingswereld komt) een radiator doorgetrokken worden.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Anoesjka
    Als je de extra kamer door de verhuurder laat aanleggen, gaat dan ook de huur omhoog?
    Dus ?n het extra bedrag voor het aanleggen ?n een hogere huur?

    Heb je toestemming van hen nodig als je het zelf gaat doen?
    Wat doet dat met een eventuele huurverhoging?

    Smile


    Is eenmalige bijdrage. Zelf doen mag, maar onder bepaalde voorwaarden.
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef marinus


    En dit... checker of er een CV radiator op zolder komt. Een gips wandje met lichtpunt (oid) zou ik als klusser wel zien zitten. Een exra CV radiator bijmaken zou ik als (gemiddelde) klusser niet zien zitten. Wellicht informeren wat alleen een CV radiator bijplaatsen kost en het wandje zelf regelen?


    Zie mijn reactie iets boven die van jou Smile
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef scar
    Je kunt het ook gewoon niet doen, dan houd je nog meer geld over. ?4000 is enorm veel geld maar dat vind ik ?1500 ook een verhuizen is zo ook al heel duur. Hij heeft toch al een mancave?

    Heb jij mooi plek om je was op te hangen en wat dozen neerzetten.


    Dat kan ook, maar ik vind een logeer/werk/waskamer ook wel erg prettig, eerlijk gezegd. Dat heb ik de afgelopen 14 jaar echt gemist. Nu is de mogelijkheid er.
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Anoesjka


    Ik wilde ooit 1 of 2 dakkapellen op mijn huurhuis laten zetten.
    Verhuurder wilde het niet uitvoeren, wel mee instemmen onder inderdaad bepaalde voorwaarden.
    Alle kosten zouden voor mij zijn en als extraatje zou ik ook een huurverhoging krijgen omdat het de woning meer punten oplevert die doorberekend zouden worden in de te betalen huur.
    Mooi addertje onder het gras dus!


    Is hier niet het geval heb ik woensdag begrepen, maar ga het zeker navragen. Bedankt!
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Denk dat we er inderdaad even mee wachten. Mocht ik een woning toegewezen krijgen dan ga ik overleggen met de verhuurder aan welke eisen we moeten voldoen als we het later zelf gaan doen.

    Kan wellicht de aannemer wel vragen om tv/kabelaansluiting al wel door te trekken naar de zolder en de kleinere slaapkamer.
Terug naar de lijst