Ervaring klik pvc

Ervaring klik pvc 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Laminaat is harder. Als je er met hakken overheen loopt bijv. hoor je dat heel goed. Dat is met pvc minder. Het voelt ook comfortabeler aan.

    Ik las vanmiddag in de winkel dat vinyl bij vloerverwarming verlijmd moet worden voor goede warmtegeleiding. Heb je daar ervaring mee?


    Klopt dat is idd altijd het advies. Anders ontstaat er een (minimale)luchtlaag tussen het vinyl en de ondervloer en die werkt isolerend. Vandaar de verlijming.

    Ik zou er idd nog een mailtje aan wagen....ben benieuwd naar het antwoord.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Laminaat is harder. Als je er met hakken overheen loopt bijv. hoor je dat heel goed. Dat is met pvc minder. Het voelt ook comfortabeler aan.

    Ik las vanmiddag in de winkel dat vinyl bij vloerverwarming verlijmd moet worden voor goede warmtegeleiding. Heb je daar ervaring mee?

    Voor vloerverwarming geldt: hoe meer direct contact (=verlijmen) hoe beter de geleiding. Als je zwaar vinyl neemt met een lage rc-waarde, is verlijmen niet nodig.

    Nadeel van niet verlijmen is dat je met een bureaustoel de vloer uiteindelijk laat lubberen en dat is lelijk. Die ervaring heb ik dus bij zoon op de kamer.
  3. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Dayenne



    Nadeel van niet verlijmen is dat je met een bureaustoel de vloer uiteindelijk laat lubberen en dat is lelijk. Die ervaring heb ik dus bij zoon op de kamer.


    Maar daar heb je speciale kunststof matten voor.
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef twelve


    Maar daar heb je speciale kunststof matten voor.



    Ja die heb ik ook volgens mij bij de Ikea
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Klopt. Ideaal op vinyl. Op laminaat is het niks. Ik kreeg allemaal kale plekken onder de mat.
  6. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Vloer komt ook in de keuken te liggen. PVC is waterbestendiger dan laminaat.

    Maar verder niemand ervaring met pvc?? Smile


    Nee, ik heb al 23 jaar een Marmoleumvloer liggen.
    Onverwoestbaar en geluiddempend.
    Wel verlijmd.
    Het is er ook in een klikvorm tegenwoordig.
  7. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Ik heb net toch even een leverancier gevraagd betreffende laminaat en vloerverwarming.
    Laminaat moet daar geschikt voor zijn en gelegd worden met een speciale folie (heat foil).

    Ik heb zelf nu 3 jaar pvc liggen en ben er uiterst tevreden over, wel verlijmd zoals al eerder gezegd.

    Succes!
  8. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Ik was vandaag bij mijn dochter in haar nieuwe huis en tot mijn grote verrassing zat daar ook een PVC vloer in. Ook in combinatie met vloerverwarming.
    De vloer heeft de corporatie er daar ingelegd, iedere huurder heeft dezelfde vloer.

    En om heel eerlijk te zijn, viel het me eerst niet op dat het geen laminaat was. Toen ze zei dat het PVC was ben ik erop gaan letten, omdat ik wist dat jij hier een vraag had gesteld.

    Ik vond dat je mijn schoenen minder goed kon horen dan met laminaat, dus dat was positief. Het leek ook niet zo "nep" als dat ik eerst voor ogen had.
  9. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Bedankt voor je reactie, Ans. Verlijmen mag helaas niet i.v.m. moeilijk te verwijderen als je er weer uit gaat. Kans is groot dat de betonvloer dan beschadigd raakt.

    Met die speciale ondervloer wordt het zeker wel duurder dan klik pvc helaas.

    Ik zat aan Quickstep te denken. Maar kwam ook SimPlay tegen. Hoef je niet te verlijmen en is ook geen klik.

    Wat heb jij zelf?



    Hoe lang wil je er blijven wonen?
    Als dat langer dan 10 jaar Is, zou ik gewoon verlijmen. Wie weet zijn tegen die tijd de regels veranderd, is de wbv 10x gefuseerd en weet niemand hier meer iets van...
  10. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Batavus



    Hoe lang wil je er blijven wonen?
    Als dat langer dan 10 jaar Is, zou ik gewoon verlijmen. Wie weet zijn tegen die tijd de regels veranderd, is de wbv 10x gefuseerd en weet niemand hier meer iets van...


    of ben je zelf dement geworden en weet je er niks meer van
  11. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    of ben je zelf dement geworden en weet je er niks meer van



    Precies. Kan ook nog Smile. Mogelijkheden genoeg!
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef EllesB
    Ik was vandaag bij mijn dochter in haar nieuwe huis en tot mijn grote verrassing zat daar ook een PVC vloer in. Ook in combinatie met vloerverwarming.
    De vloer heeft de corporatie er daar ingelegd, iedere huurder heeft dezelfde vloer.

    En om heel eerlijk te zijn, viel het me eerst niet op dat het geen laminaat was. Toen ze zei dat het PVC was ben ik erop gaan letten, omdat ik wist dat jij hier een vraag had gesteld.

    Ik vond dat je mijn schoenen minder goed kon horen dan met laminaat, dus dat was positief. Het leek ook niet zo "nep" als dat ik eerst voor ogen had.


    Klinkt goed!
Terug naar de lijst