Ervaring klik pvc

Ervaring klik pvc 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik ga verhuizen naar nieuwe huurwoning komende zomer. Voor de vloer wordt i.v.m. vloerverwarming PVC geadviseerd, maar........deze mag niet verlijmd worden. Nu bestaat er ook klik PVC. Wordt veel verkocht, maar was net bij een winkel die het afraadt. De kans dat de zijkanten omhoog komen, is groot Smile Hij had wel een oplossing: een speciale ondervloer waarop de pvc dan gelijmd wordt. Hartstikke mooi, maar ook erg prijzig.....

    Laminaat wil ik liever niet i.v.m. geluid en vloerverwarming (Ik weet dat het kan). Iemand ervaring met PVC?
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Bedankt voor je reactie, Ans. Verlijmen mag helaas niet i.v.m. moeilijk te verwijderen als je er weer uit gaat. Kans is groot dat de betonvloer dan beschadigd raakt.

    Met die speciale ondervloer wordt het zeker wel duurder dan klik pvc helaas.

    Ik zat aan Quickstep te denken. Maar kwam ook SimPlay tegen. Hoef je niet te verlijmen en is ook geen klik.

    Wat heb jij zelf?
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Ik ga mijn contactpersoon er nog maar eens een mailtje over sturen. Mijn idee is ook dat er heel makkelijk overheen gelegd kan worden. Misschien wel minder wat betreft de warmteafgifte van vloerverwarming....

    En anders toch maar de klikvariant. Laminaat wordt het zeker niet. Ik zal letten op de dikte van de toplaag.

    30 jan '18 - 19:39:08 / 30 jan '18 - 19:54:18
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik weet dat je weet dat het kan, maar je argument om geen laminaat te nemen begrijp ik niet.

    Ik heb laminaat in het hele huis (ikea op bg en goedkoop praxis op de verdiepingen). In de woonkamer, gangen en op zolder heb ik speciale ondervloer liggen die geschikt is voor vloer verwarming en koeling. Er is geen sprake van extra geluid. Ik heb deze ondervloer: >>LINK<<

    Ik ben er erg tevreden over.

    Mijn zoon heeft losliggend vinyl en op de zolder overloop ligt ook vinyl wat alleen met dubbelzijdig tape geplakt is langs de randen.


    Laminaat is harder. Als je er met hakken overheen loopt bijv. hoor je dat heel goed. Dat is met pvc minder. Het voelt ook comfortabeler aan.

    Ik las vanmiddag in de winkel dat vinyl bij vloerverwarming verlijmd moet worden voor goede warmtegeleiding. Heb je daar ervaring mee?
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Jacqueline
    Wat het geluid betreft....

    Mijn buren hebben PVC, ik merk er niks van dat dat minder herrie geeft dan laminaat.
    Op mijn werk ook PVC in de gang en ook daar veel herrie door hakken.


    Oh Smile
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Karin67
    Ik heb laminaat met rubberen ondervloer ... scheelt.veel.geluid hoor!


    Rubber kan bij mij helaas niet door vloerverwarming.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Vloer komt ook in de keuken te liggen. PVC is waterbestendiger dan laminaat.

    Maar verder niemand ervaring met pvc?? Smile
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef EllesB
    Ik was vandaag bij mijn dochter in haar nieuwe huis en tot mijn grote verrassing zat daar ook een PVC vloer in. Ook in combinatie met vloerverwarming.
    De vloer heeft de corporatie er daar ingelegd, iedere huurder heeft dezelfde vloer.

    En om heel eerlijk te zijn, viel het me eerst niet op dat het geen laminaat was. Toen ze zei dat het PVC was ben ik erop gaan letten, omdat ik wist dat jij hier een vraag had gesteld.

    Ik vond dat je mijn schoenen minder goed kon horen dan met laminaat, dus dat was positief. Het leek ook niet zo "nep" als dat ik eerst voor ogen had.


    Klinkt goed!
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Batavus



    Hoe lang wil je er blijven wonen?
    Als dat langer dan 10 jaar Is, zou ik gewoon verlijmen. Wie weet zijn tegen die tijd de regels veranderd, is de wbv 10x gefuseerd en weet niemand hier meer iets van...


    Tja, dat weet ik dus niet en het risico ga ik echt niet lopen.
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Irsa
    Maar wat voor risico loop je als je het gaat verlijmen?
    Dat je het er weer uit moet halen op het moment dat je gaat verhuizen?


    Ja, dat m?et zelfs als de volgende huurder het niet wil overnemen. Kans op beschadiging van de ondervloer is dan erg groot en dan moet het op mijn kosten gerepareerd worden.
    Er is heel duidelijk gezegd: het mag niet.
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    En dat repareren is erg duur.


    Precies. Dat risico ga ik echt niet nemen.
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Inmiddels bij paar winkels geweest die nooit klachten hebben gehad over klik pvc. Denk dat ik het er toch maar op ga wagen. Nu nog juiste kleur etc. vinden.
Terug naar de lijst