slakken.

slakken. 

Onderwerp van Malero

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Jacques
    Carpe diem

    Toon alleen de berichten van Jacques
    quote:
    Dit schreef marieke1971
    Of je kunt op alle slakken zout leggenSmile

    Dat is een wrede dood voor de slakken als je dat letterlijk zou doen,al het vocht wordt uit die slakken ontrokken door zout.
  2. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Mijn achtertuin staat vol met groenten en daar gaan de slakken ook tekeer.
    Wat heb ik de afgelopen jaren gedaan?

    - koffieprut zou een hobbelige weg maken voor de slak, slakken houden van gladde paadjes. Je moet zo meer koffieprut strooien dan je weggedronken krijgt.
    afgelopen jaar heb ik een pak verse koffie gestrooid, dat rook lekker maar hielp niet.
    - lege boterkuipjes met een laagje bier ingraven: helpt goed, je vangt zomaar een bakje vol per nacht. Je moet het wel leeggooien de volgende ochtend want het stinkt enorm.
    - slakkenkorrels.
    - ter bescherming van de groenten: een 10 cm lang stuk frisdrankfles om de plant heenzetten. (slakken kunnen daar niet tegenop klimmen.
    - eierschalen strooien. (dan moet je wel heel veel ei eten!)

    Het beste werkt oprapen. Elke avond rond een uur of tien naar buiten met een zaklamp en een boterhamzakje. Sommige avonden zul je twee boterhamzakjes vol weg halen.
    Slakken maken echt een enorme hoeveelheid nakomelingen en de slakken in de buurt hebben het zo door dat er bij jou in de tuin lekkere hapjes te krijgen zijn dus blijf het weghalen echt volhouden. Vooral na regen kun je hele volken weghalen. Ik dump ze in de ondergrondse container.

    Succes!
  3. quote:
    Dit schreef Jacques

    Dat is een wrede dood voor de slakken als je dat letterlijk zou doen,al het vocht wordt uit die slakken ontrokken door zout.

    Is dat echt zoveel wreder dan bier of korrels?
    Met zout is een slak binnen een paar tellen dood.
  4. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    Volgens mij hebben zij een uitstekend sociaal media gebeuren.

    Iets waar die Mark nog een puntje aan kan zuigen.
  5. Jacques
    Carpe diem

    Toon alleen de berichten van Jacques
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Is dat echt zoveel wreder dan bier of korrels?
    Met zout is een slak binnen een paar tellen dood.

    Nou eigenlijk even erg .In het bier zal het toch ook niet lang duren?En die korrels zijn ook niet best.
  6. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    Ik gebruik cacaobonendoppen. Die strooi ik tussen de planten op de aarde. Helpt uitstekend tegen slakken ?n tegen katten.
  7. quote:
    Dit schreef Jacques

    Nou eigenlijk even erg .In het bier zal het toch ook niet lang duren?En die korrels zijn ook niet best.



    In bier gaan ze gelijk in een roes door naar Bacchus. Zout lijkt me vervelender. Smile
  8. Jacques
    Carpe diem

    Toon alleen de berichten van Jacques
    quote:
    Dit schreef Danielle
    Ik gebruik cacaobonendoppen. Die strooi ik tussen de planten op de aarde. Helpt uitstekend tegen slakken ?n tegen katten.

    Voor mensen met honden alleen niet handig daar is het niet zo goed voor.
  9. Jacques
    Carpe diem

    Toon alleen de berichten van Jacques
    quote:
    Dit schreef Clara



    In bier gaan ze gelijk in een roes door naar Bacchus. Zout lijkt me vervelender. Smile

    Ze zijn meteen dronken en merken het niet eens ?
  10. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    In het donker met een zaklamp naar buiten idd en dan slakken rapen.
    Een pot kun je rondom insmeren met zachte zeep dan komen ze daar niet overheen.
  11. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Wat veel dieronvriendelijke manieren:(

    Vorig jaar zijn er wel planten opgegeten en heb nu ook cacoadoppen gekocht. Kijken of dat gaat helpen.

    Ik strooi geen korrels, want vogels en egels eten ook slakken.
    Verdrinken of zout, no waySmile.
    En in een zakje in de container:(.
  12. Flair
    Lente

    Toon alleen de berichten van Flair
    Ik heb vorig najaar grind in de tuin gestort, dat schijnt ook slakken tegen te gaan, vorig jaar niets van gemerkt, ben benieuwd hoe het nu gaat.
Terug naar de lijst