slakken.

slakken. 

Onderwerp van Malero

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Mijn achtertuin staat vol met groenten en daar gaan de slakken ook tekeer.
    Wat heb ik de afgelopen jaren gedaan?

    - koffieprut zou een hobbelige weg maken voor de slak, slakken houden van gladde paadjes. Je moet zo meer koffieprut strooien dan je weggedronken krijgt.
    afgelopen jaar heb ik een pak verse koffie gestrooid, dat rook lekker maar hielp niet.
    - lege boterkuipjes met een laagje bier ingraven: helpt goed, je vangt zomaar een bakje vol per nacht. Je moet het wel leeggooien de volgende ochtend want het stinkt enorm.
    - slakkenkorrels.
    - ter bescherming van de groenten: een 10 cm lang stuk frisdrankfles om de plant heenzetten. (slakken kunnen daar niet tegenop klimmen.
    - eierschalen strooien. (dan moet je wel heel veel ei eten!)

    Het beste werkt oprapen. Elke avond rond een uur of tien naar buiten met een zaklamp en een boterhamzakje. Sommige avonden zul je twee boterhamzakjes vol weg halen.
    Slakken maken echt een enorme hoeveelheid nakomelingen en de slakken in de buurt hebben het zo door dat er bij jou in de tuin lekkere hapjes te krijgen zijn dus blijf het weghalen echt volhouden. Vooral na regen kun je hele volken weghalen. Ik dump ze in de ondergrondse container.

    Succes!
  2. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Gister heb ik 32 hele grote reuzenslakken met enorme villa in de tuin opgeraapt en heel veel kleine, ook veel naturisten (zonder huis dus).
    Vandaag heb ik 23 van die enorme knoepers gevonden en een he-le-boel kleintjes met en zonder huis.
    Het zal de komende week krap worden in de groencontainer, die wordt volgende week dinsdag pas opgehaald.

    Het loont dus echt om slakken op te rapen, kijk ook onder losse tegels, onder een plasticzakje en vooral ook onder tuinstoelen.
    Alles wat je echt opruimt vreet je tuin niet leeg.

    Die grote villabewoners zijn trouwens snel..... als die in mijn tuin zouden blijven dan zouden ze denk ik met hun 55 alle groenten in ??n nacht wegwerken.
Terug naar de lijst