Kinderen die alleen vliegen

Kinderen die alleen vliegen 

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Annemieke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annemieke
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Een toestemmingsformulier/brief en een kopie van je paspoort zou ik meegeven.
    Deed ik tenminste wanneer de meiden voor hun 18e op het vliegtuig stapten.

    Heeft hij wel zelf een uitdraai van ESTA?


    En ook van de vader?
  2. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Ik onderschrijf het advies om alle alle alle alle alle papieren aan beide kinderen apart mee te geven ?n ook aan je broer door te mailen. Zo hebben beide kinderen dezelfde ingevulde papieren bij zich en heeft je broer precies dezelfde.
    Mijn jongens hebben ook al op jonge leeftijd samen gevlogen. De jongste had de leiding, die heb ik elke keer weer voorgekauwd wat hij moest doen en de oudste wist dat hij alleen maar zijn broer hoefde te volgen (autisme kan erg lastig zijn....). Ze zijn elke keer aangekomen op de plaats van bestemming, zonder begeleiding dus. Begeleiding is niet verplicht maar kan handig zijn en rust geven, je zou ook je kids goed voor kunnen bereiden, dan kunnen ze alleen vliegen.
  3. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    Ik laat ze liever niet alleen vliegen omdat ik niet wil dat ze verdwalen in routes, papieren en een taal die ze niet spreken (beiden slecht in engels)

    Daarnaast vertel ik ze, in overleg met mijn broer, zo min mogelijk over de kuilen onderweg. Ik wil geen angst zaaien vooraf. En ik neem aan dat de begeleiding vanuit de KLM goed is.

    Wat papieren betreft... daar moet ik nog even induiken zo te lezen!
    En idd alles dubbele kopien en ook alles naar broer mailen. Goed advies Smile
  4. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    quote:
    Dit schreef Annemieke


    En ook van de vader?

    Jazeker!
  5. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Betaalde UM service is verplicht bij kinderen onder de 15 jaar bij KLM. Alles van A naar B geregeld. Ik ben 20 jaar werkzaam als stewardess bij KLM.
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Smile

    Oh my.....Zoon is 17 en vliegt alleen. Zijn esta (of hoe heet zoiets) is geregeld door de ouders van de vriend waar hij die week verblijft. Hij heeft een retourticket voor de week erop.
    Moet ik hem ook nog papieren van mij meegeven??

    Dat is wel verstandig. En hij moet geen grapjes maken over 'willen blijven'.
  7. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    Ik ben een keer of 10 in de VS geweest, de lastste keer wel alweer 10 jaar geleden. De immigratiedienst kan echt heel naar zijn; een vriend van mij is ooit teruggestturd omdat hij zijn studentenvisum niet had verlengd. Ikzelf heb ook een keer gedacht dat ik er niet inkwam, nadat de grenswachter exact dezelfde vragen voor de tweede keer begon te stellen. Ik ben er ook wel eens in een halve minuut lsngs gezeild; ?oh you?re a phd student visiting a scientific meeting?.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Een toestemmingsformulier/brief en een kopie van je paspoort zou ik meegeven.
    Deed ik tenminste wanneer de meiden voor hun 18e op het vliegtuig stapten.

    Heeft hij wel zelf een uitdraai van ESTA?


    Ok?.
    Esta moet hij in het vliegtuig invullen, maar vader van vriend heeft al een voorbeeld ingevuld, zodat hij het kan overschrijven.
    Verder hebben ze een heel uitgebreide handleiding met foto's gemaakt van incheck tot aankomst Smile
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Boukje
    Mijn kinderen zijn geregeld alleen gevlogen. Vanaf dat ze 6 en 9 waren tot ze 12 en 15 waren altijd met UMNR-service, vanaf 13 en 16 zonder. Begeleiding voor "unaccompanied minors" (UM of UMNR) kun je niet bij de lowcost-airlines krijgen, ik heb dat destijds altijd met AirBerlin gedaan (dat een soort tussenpositie innam tussen lowcost en traditionele airlines), het kostte 50 euro per kind per traject binnen Europa (Frankrijk, Itali?, Spanje).

    Het gaat inderdaad niet om de vlucht zelf, daar kan niet zo veel gebeuren. Maar het gaat om het moment van inchecken/door de security tot vertrek van de vlucht en vooral vanaf de landing tot aan de overdracht aan de ophalende persoon. Vooral in de VS is het een ontzettend gedoe om door de customs en de immigration te gaan. Mijn jongste dochter (een iel meisje van 12/13/14/15) werd altijd uit de rij gepikt voor een speciale controle van haar koffer. Echt bizar, ook als ik er als moeder bij was, moesten ze altijd haar hebben, koffer open, met speciale explosieven-opsporings-staafjes in haar koffer frutten en dat soort dingen. Dat kan voor een kind behoorlijk beangstigend zijn.

    Zorg er ook voor dat je alle (!) gegevens van de ophalende persoon al bij het wegbrengen van het kind hebt opgeschreven op het speciale formulier, en dat de ophalende persoon ook alles (!) bij zich heeft, vooral ook een geldig paspoort om zich te identificeren. Als de persoon die het kind in ontvangst neemt, zich niet eenduidig kan identificeren als de persoon die de wegbrengende ouder op het formulier heeft geschreven, wordt het kind niet aan de ophaler overhandigd, maar linea recta weer terug gestuurd.

    Verder heb je voor de VS een ESTA-visum nodig. Dat is officieel geen visum, maar een soort vragenlijst die je voor vertrek online moet invullen, met vragen als: bent u ooit veroordeeld voor misdaden tegen de menselijkheid, bent u ooit veroordeeld voor drugsdelicten, heeft u sympathie?n voor de nazi-ideologie en meer van zulk soort vragen. Als je dan aangekomen bent in de VS, moet je bij een speciale machine nog een keer allemaal vragen invullen, ze nemen een foto van je, en vingerafdrukken. Soms word je ondervraagd, in een razend tempo vuren ze dan vragen op je af over het doel van je reis, over waar je verblijft, over je werk thuis, over hoe je baas heet, en nog veel meer. Dat zijn allemaal procedures die voor een volwassene al vervelend zijn, en die een kind/puber de stuipen op het lijf kunnen jagen.

    Mijn kinderen zijn toen ze 13 en 16 waren alleen naar New York gevlogen, zonder begeleiding. Dat was een heel avontuur, maar ze waren toen al zeer reis-ervaren en wisten precies wat ze te wachten stond, dus het liep allemaal vlekkeloos. Voor kinderen die voor het eerst reizen (en jouw kinderen zijn ook nog een paar jaar jonger dan de mijne destijds) zou ik zeker UMNR-service boeken.

    Als ik jou was, zou ik zeker goed navragen wat de begeleiding precies inhoudt, en er voor zorgen dat ze vooral voor het stuk tussen de landing en de overdracht aan de verantwoordelijke volwassene (dus bij de customs/immigration/ophalen van de bagage/security) goed begeleid worden door een stewardess of een ander bevoegd persoon.


    Ik heb het gezin waar hij nu naar toe gaat niet gehoord over een online vragenlijst. Alleen een formulier dat ik het vliegtuig moet worden ingevuld.
  10. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ok?.
    Esta moet hij in het vliegtuig invullen, maar vader van vriend heeft al een voorbeeld ingevuld, zodat hij het kan overschrijven.
    Verder hebben ze een heel uitgebreide handleiding met foto's gemaakt van incheck tot aankomst Smile

    Vziw moet je ESTA vantevoren aanvragen; 72 uur iirc.

    >>LINK<<
  11. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    quote:
    Dit schreef Tinus
    Ik ben een keer of 10 in de VS geweest, de lastste keer wel alweer 10 jaar geleden. De immigratiedienst kan echt heel naar zijn;


    We hebben ervaring, tot nu toe probleemloos. Maar we weten ook dat we moeten zorgen voor waterdicht papierwerk... just in case.

    Mijn kinderen reizen niet voor het eerst naar de VS, maar wel voor het eerst alleen.
    We maken ons geen zorgen over de douane.

    Op de terugweg gaat m?n broer regelen dat hij mee mag tot de gate, de VS uit is makkelijker dan er in.
  12. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ik heb het gezin waar hij nu naar toe gaat niet gehoord over een online vragenlijst. Alleen een formulier dat ik het vliegtuig moet worden ingevuld.



    Volgens mij krijg je als je het visum aanvraagt een online vragenlijst die je moet invullen. Dat visum kon ik destijds alleen met een creditcard betalen (hou daar rekening mee)
Terug naar de lijst