Kinderen die alleen vliegen

Kinderen die alleen vliegen 

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Margo
    Ik zoek tips voor alleen vliegende kinderen.
    Iemand ervaring daarmee?
    Het is vooral mijn onzekerheid Smile

    Met KLM service of een andere maatschappij?

    Mijn kinderen (dan 11 en 14) gaan, na 2 jaar wachten, uiteindelijk toch met zijn twee?n vliegen naar mijn broer.

    Hij is inmiddels verhuisd van LA naar hartje Manhattan.

    En in goed overleg ga ik niet mee Smile

    Over het vliegen zou ik me geen zorgen maken; maar ik zou de eisen mbt immigratie/paspoortcontrole driedubbel checken en navragen. Je wil niet dat je kinderen om wat voor suffe reden worden teruggestuurd. En dat gebeurt.
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Annemieke

    Klopt ik heb ze een heel boekwerk meegegeven. Toestemmingsformulier van vader en moeder. Kopie paspoort vader en moeder. Internationaal uittreksel GBA.

    En ik zou driedubbel checken of dat voor de VS genoeg is.
  3. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef martijntje


    Zoon was net 18 en had een studentenvisum toen hij terugvloog naar New York voor zijn laatste deel van zijn opleiding. Zelfs papieren van de opleiding waarin stond dat hij nog zou terugkeren voor 6 weken. Toch werd hij bij de paspoortcontrole op JFK meegenomen en werd hij stevig aan de tand gevoeld over waarom hij terug kwam. Hij voelde zich net een crimineel zoals ze met hem het gesprek voerde. Hij spreekt vloeiend Engels en heeft klaarblijkelijk wel de goede antwoorden gegeven. Na een uur werd er plotseling gezegd, Ok? je mag gaan.

    Alleenreizende kinderen op weg naar broer: Dat zou ook heel goed illegale immigratie kunnen zijn.
  4. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Smile

    Oh my.....Zoon is 17 en vliegt alleen. Zijn esta (of hoe heet zoiets) is geregeld door de ouders van de vriend waar hij die week verblijft. Hij heeft een retourticket voor de week erop.
    Moet ik hem ook nog papieren van mij meegeven??

    Dat is wel verstandig. En hij moet geen grapjes maken over 'willen blijven'.
  5. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    Ik ben een keer of 10 in de VS geweest, de lastste keer wel alweer 10 jaar geleden. De immigratiedienst kan echt heel naar zijn; een vriend van mij is ooit teruggestturd omdat hij zijn studentenvisum niet had verlengd. Ikzelf heb ook een keer gedacht dat ik er niet inkwam, nadat de grenswachter exact dezelfde vragen voor de tweede keer begon te stellen. Ik ben er ook wel eens in een halve minuut lsngs gezeild; ?oh you?re a phd student visiting a scientific meeting?.
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ok?.
    Esta moet hij in het vliegtuig invullen, maar vader van vriend heeft al een voorbeeld ingevuld, zodat hij het kan overschrijven.
    Verder hebben ze een heel uitgebreide handleiding met foto's gemaakt van incheck tot aankomst Smile

    Vziw moet je ESTA vantevoren aanvragen; 72 uur iirc.

    >>LINK<<
Terug naar de lijst