Vakantie zoon geweigerd

Vakantie zoon geweigerd 

Onderwerp van Aicha

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha

    Het verdere verhaal:

    Vandaag komt er een mail binnen van het bedrijf met als eerste zin: Naar aanleiding van ons gesprek van afgelopen maandag 23 juli bevestig ik je hierbij dat je
    op eigen verzoek je ontslag indient per 1 september 2018.
    Dit betekent dat formeel gezien maandag 30 juli je offici?le laatste werkdag is.
    We willen je vragen om alle spullen die je van ons in bruikleen hebt gekregen op je laatste
    werkdag mee te nemen en over te dragen aan onze floormanager.

    De rest van de brief is hoe blij ze waren met zijn tomeloze inzet en flexibiliteit, dat ze hem een fijne vakantie en een goede toekomst wensen.
    Owja met het dringende verzoek om morgen dit document te ondertekenen.

    Zoon is teleurgesteld, zijn woorden zijn verdraaid en wil hiermee naar het buro voor rechtshulp. deze is morgen middag open onder werktijd. Hij heeft netjes gevraagd of hij om zijn rechten en plichten vast te stellen morgen vrij kan krijgen om hier naar toe te gaan en zicht te laten ondersteunen.

    Nu word er gezegd dat hij werk weigert en dus helemaal niet meer terug hoeft te komen, dit gebeurde telefonisch.

    Niet veel later komt er een app binnen van een eigenaar: Houw dingen regelen kan elke dag, jij weigert naar je werk te komen dit betekend dat niet naar je werk wilt komen en ontslag neemt! Jij geeft aan de rest van de week niet te willen komen dus bij deze heb je zelf ontslag genomen. Ga je schamen zo zit de wereld niet in elkaar.


    Zoon heeft besloten om wel te vechten voor zijn rechten zonder terug te willen naar dit bedrijf, er kloppen ineens meer dingen niet meer, zijn overuren staan ineens op 0 , niet uitbetaald , geen tijd voor tijd gehad.
  2. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha

    Zo blij dat ik vlak voor het willen gaan slapen toch nog even op OA kijk, Mikky, wat fijn, heel erg bedankt. Mailtje is de deur uitgegaan. Morgen verder nu eerst even de hoofdjes laten rusten.
  3. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha

    quote:
    Dit schreef jellehl
    Hoe is het vervolg inmiddels?


    Niet al te best op het moment.

    Zoon is gisteravond terug naar Hattem gegaan en is per telefoon lastig gevallen, tenminste zo heeft hij het ervaren, constant een appje met dat hij dus weigert te komen. Uiteindelijk heeft hij helaas daar dus een appje op terug gestuurd met inderdaad.

    In de nacht is hij onrustig geworden en kon niet slapen door de stress, is een stukje gaan lopen en heeft met zijn linkervuist op een verkeersbord ingeslagen waar nu een flinke deuk inzit. Zoon is iemand die nooit laat zien dat hij boos is en deze uitbarst van hemzelf heeft hem laten schrikken, hierdoor heeft hij zich opgesloten op zijn kamertje en was niet meer te bereiken via app of telefoon.

    Na een aantal appjes van mijn kant en telefoontjes die niet werden beantwoord, ben ik er maar heen gereden( Wijchen- Hattem) en ben met de sleutel naar binnen gegaan, hij lag verstopt onder de deken in de hoop dat ik hem niet zou zien. Voor bijna niemand te begrijpen maar wel als je pdd-nos hebt, struisvogelpolitiek.

    Het was op dat moment niet mogelijk om hem mee te krijgen nog naar het juridisch loket in Zwolle, ik heb samen met hem de brief die Mikky zo aardig had gemaakt, toch nog uitgeprint en aangetekend verstuurd, Zoon is uiteindelijk na veel ja en nee bij mij in de auto gestapt en ik heb hem mee naar Wijchen genomen. Morgen is nl het juridisch loket hier in Nijmegen geopend en heeft hij zelf een vaste vrije dag. Ik ben er van overtuigd dat ik hem morgen wel mee krijg.

    Dit is natuurlijk allemaal niet handig van zoon geweest en misschien ook wel schadelijk voor zijn inbreng in het gebeuren.
    Ik maak mij nu meer zorgen over wat dit doet met zoon dan de afhandeling. Zoon is niet goed in uiten van emotie's, dat hij boos is geworden is uitzonderlijk.
    Hij zit nu naast mij op de bank serie te kijken maar die stoere knul is even weet een klein mannetje, ook in zijn houding, schouders hangen en hij kijkt triest. Hij snapt niet dat iemand het 1 zegt in de gesprekken en dan zo het andere doet. Hij is geschrokken van de manier waarop hij aangesproken is in de appjes.
  4. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha

    Wij zijn vanochtend naar het juridisch loket geweest met het hele verhaal....op advies van hen contact gezocht met een advocatenkantoor in Zwolle....morgenochtend om 9 uur al een afspraak.

    Net ook toevallig erbij gezeten tijdens een telefonisch contact tussen zoon en jobcoach...na een paar minuten stil te hebben mee geluisterd mij toch even er mee bemoeid en de jobcoach letterlijk gezegd dat ik teleurgesteld ben in zijn manier van omgaan hier mee. Ik heb aangegeven dat hij naar onze mening teveel de kant van de werkgevers kiest en niet zoon ondersteund in zijn rechten en plichten.

    Wat is nu verstandig? Jobcoach geeft aan vandaag een app te sturen naar werknemers waarin zoon aangeeft morgenochtend om 9 uur gesprek te hebben en dus om 11 uur op zijn werk kunnen verschijnen volgens rooster....is dit slim om te doen?
  5. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha

    quote:
    Dit schreef meeuw

    Dit dus. Werkgever komt er vanzelf achter dst zoon advocaat heeft. Ga je hem toch niet vertellen? Als zoon om 11 uur in rooster stast, is hij er om 11 uur. Hij gast nooit melden wat hij voor werktijd doet?


    Nee normaliter niet.....maar laatste contact is dinsdag avond geweest dat werkgever als laatste app heeft gestuurd: jij hebt bij deze per direct dus ontslag genomen.....volgens jobcoach is het dan vreemd als zoon morgen zomaar in de keuken zou verschijnen?
  6. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha

    Krijgen nu een mail binnen van werk dat ze hem om 9.30 op gesprek willen hebben met als onderwerp waarom hij juridische bijstand wilde hebben......hij moet ook gelijk al zijn spullen mee nemen en de geleden schade zal op hem worden verhaald.
    Ook moet hij aangeven of hij externen mee naar het gesprek neemt anders worden die morgen bij het gesprek geweigerd


    Kort mailtje terug gedaan dat het moment niet goed uitkomt tegen voorstel van 11 uur gedaan en aangegeven 2 externen mee te nemen.

    Ergens zit het vermoeden dat ze de jobcoach hebben gesproken.
  7. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha

    quote:
    Dit schreef milla
    Wat een ongelofelijke acties van werkgever.
    Maar ook, wat ontzettend sterk van je zoon dat hij niet meebuigt. Veel succes, zo te lezen staat OA achter je, dat moet jullie ook veel pijlen geven.



    Dit is absoluut waar....de steun en tips doen zo goed en geven ook rust en doorzettingsvermogen....Smile
  8. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha

    Goed...wij zijn bij de advocaat geweest.....kort gezegd....zoon stond zwak in zijn rechten omdat veel dingen over de vakantie mondeling was gedaan dus dan krijg je een ja en nee spel...zeker met 2 eigenaren....ze was niet te spreken over hun agressieve manier van schrijven.....zoon wilde graag dat de ontbinding van het contract wel door ging maar dan ge?nitieerd vanuit bedrijf en niet zoals ze nu hadden beschreven vanuit hem.....dit ivm ww rechten en derg. Ze is gelijk gaan bellen en is in overleg gegaan met de eigenaar....hij was in het begin van het gesprek behoorlijk agressief naar advocaat waardoor zij bijna het gesprek afkapte...later trok hij bij.....uitslag...ontslag met wederzijds goedkeuren ingezet vanuit bedrijf..
    Enige voorwaarde was dat zoon alle dagen direct opnam dus hij hoeft de komende dagen niet meer aan de slag.Hij krijgt van advocaat via de mail de uiteindelijke verbeterde ontslagbrief.

    Het gesprek van 11 uur hoeft natuurlijk niet door te gaan hierdoor en dat gaf een zucht van verlichting bij zoon...

    Ja de jobcoach...dat gaat nog wel een staartje krijgen want dit is geen ondersteuning genoeg voor zoon maar nu alles opzij en lekker aan de voorpret voor de vakantie gaan beginnen..
  9. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha

    quote:
    Dit schreef Mikky


    Ik voel een uitje aankomen 🤗

    Verder denk ik dat dit de meest rustige weg is. Ik had zelf een wat 'bumpier ride' gekozen. Dat zegt overigens niks over goed of fout, maar iets over of je kiest voor rust of principes.. En dat is een persoonlijke keuze. Tis maar net wat bij je past.

    Ben blij dat zoon opgelucht is. Dat is heel wat waard. Op naar een betere ervaring!



    Ik zelf zou ook de andere weg gekozen hebben maar dit is de weg van zoon en daar heb ik mij bij neer te leggen...dit voelt goed voor hem en hij is tevreden....

    Na het gesprek lekker met een OAster op het terras gezeten...(nee niet in Hattem)..in Kampen.....zoon gaf aan dat fijn gevonden te hebben...nu is de druk en.spanning er af en kon hij sinds een paar weken weer ontspannen.

    Hij heeft trouwens dinsdag al weer een sollicitatiegesprek......
  10. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha

    quote:
    Dit schreef Maira


    Met een OA-ster in Kampen? ?? En ik was het niet. ..
    Heb ik nu iets gemist?
    Even serieus, fijn voor jullie dat het zo is gelopen en dat OA zoveel (praktische )steun geeft!
    Volgende keer drink ik een biertje meeSmile


    Woon jij daar ook dan...nog een reden om een terrasje te pakken Smile
  11. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha
  12. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha

    Ik geef expres nog even niet de naam van het restaurant....pas als zoon alles geregeld heeft.
Terug naar de lijst