Schuurtje schilderen

Schuurtje schilderen 

Onderwerp van Visje

Terug naar de lijst
  1. Doei
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Doei
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Dat zou dan ook moeten werken op het raamkozijn?


    Ja hoor moet kunnen. Zet anders eerst proefstukje op. Kijk je de volgende dag of het aangehecht heeft.
  2. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    1 pot systeem is niet zo geschikt voor kaal hout en zeker niet op hardhout . Kaal schuren en op terpentine basis voorgronden . Na het gronden het hout licht dof schuren en aflakken ook op terpentine basis . Met de kwast netjes opzetten en geen roller . Met de kwast strijk je de groeven mooi vol .
  3. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    En...hoidt rekening met de luchtvochtigheid. Schilderen tussen 12 en 15 uur momenteel...kan natuurlijk ook zijn dat het veel te vochtig was.
  4. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef ansvanmil
    En...hoidt rekening met de luchtvochtigheid. Schilderen tussen 12 en 15 uur momenteel...kan natuurlijk ook zijn dat het veel te vochtig was.

    Schilders zullen blij met je zijn . 👍😁
  5. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef ansvanmil
    En...hoidt rekening met de luchtvochtigheid. Schilderen tussen 12 en 15 uur momenteel...kan natuurlijk ook zijn dat het veel te vochtig was.



    Ik hoop dat dat het was! Komende dagen wordt het beter weer.
    Gister al even bezig geweest met het afhalen van de verf, maar moet er nog mee verder.
  6. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    Roodachtig hardhout, grote kans dat het meranti is. Olie of beits is het beste. Als er al verf, lak op zit, kunnen die beiden niet meer, maar dat zit er niet op. Glanst het? Dan zit er blanke lak op, dan kan olie of beits eigenlijk niet meer, dan schuren en opnieuw (blank) lakken. Kans dat er echter blanke lak op zit is erg klein. Af fabriek gebeurt dat nooit (beits en olie olie ook niet) maar lak is gewoonweg voor velen te moeilijk om er netjes op te krijgen, olie of beits zijn veel simpeler te verwerken. En glanzend hardhout, op een dek van een jacht wel, maar verder zie je dat niet veel.
  7. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef foetske
    Roodachtig hardhout, grote kans dat het meranti is. Olie of beits is het beste. Als er al verf, lak op zit, kunnen die beiden niet meer, maar dat zit er niet op. Glanst het? Dan zit er blanke lak op, dan kan olie of beits eigenlijk niet meer, dan schuren en opnieuw (blank) lakken. Kans dat er echter blanke lak op zit is erg klein. Af fabriek gebeurt dat nooit (beits en olie olie ook niet) maar lak is gewoonweg voor velen te moeilijk om er netjes op te krijgen, olie of beits zijn veel simpeler te verwerken. En glanzend hardhout, op een dek van een jacht wel, maar verder zie je dat niet veel.


    Volgens mij was het kaal hout. Er zat iig geen beits of lak op.
    Ik wil hem het liefst in de kleur van het hok hebben, antraciet. Ik vind het ook niet mooi als ik hem bijv. olie, dat het raam roodachtig is en het hok grijs.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Of je neemt olie die de roodachtige kleur juist benadrukt, dan maak je van de nood een deugd.
  9. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Of je neemt olie die de roodachtige kleur juist benadrukt, dan maak je van de nood een deugd.


    In de opmerking boven je zeg ik juist dat ik dat niet wilSmile.

    Ik heb hem vanmiddag geschuurd en geschuurd en nog een keer geschuurd, en daarna ontvet en nog een keer ontvet.
    Tjemig, zo wordt het nog veel meer werk als dat het al wasSmile.

    Ik hoop hem morgen of zaterdag weer in de verf te zetten. En waarschijnlijk doe ik eerst een onderkant, om te kijken of het nu wel blijft zitten.
  10. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    Vanmiddag dus enorm aan het schuren geweest, krijg hem niet helemaal kaal helaas.
    Maar nu viel me iets anders op. De kant die ik heb geschuurd is opeens een beetje gelig hout geworden. De andere kant waar ik nog niks aan heb gedaan is nog roodachtig.

    Ze zullen hem toch niet geolied hebben?

    Eerste foto is van de onbehandelde, tweede foto is van de supergoed ontvette en geschuurde.
    Plaatje
    Plaatje
  11. Doei
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Doei
    Geen idee, op foto 1 lijkt de structuur meer richting naaldhout. Is het raam zwaar (meranti) of heel licht (western red cedar)? Een 1 pot systeem zou op beide ondergronden moeten kunnen hechten. Proefvlakje zetten Smile
  12. Doei
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Doei
    quote:
    Dit schreef foetske
    .....En glanzend hardhout, op een dek van een jacht wel, maar verder zie je dat niet veel.


    Dat kan je moeilijk meer zien omdat het geschilderd is. Smile
    Neem van mij aan dat heel veel meranti deuren, kozijnen en ramen in de hoogglans staan.
Terug naar de lijst