Schuurtje schilderen

Schuurtje schilderen 

Onderwerp van Visje

Terug naar de lijst
  1. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Wim67
    Geen idee, op foto 1 lijkt de structuur meer richting naaldhout. Is het raam zwaar (meranti) of heel licht (western red cedar)? Een 1 pot systeem zou op beide ondergronden moeten kunnen hechten. Proefvlakje zetten Smile



    Aan mijn antwoord heb je niks, ik kan het makkelijk tillen, is niet heel zwaar maar ook niet heel licht:)
  2. Doei
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Doei
    quote:
    Dit schreef EllesB



    Aan mijn antwoord heb je niks, ik kan het makkelijk tillen, is niet heel zwaar maar ook niet heel licht:)


    Snap ik Smile doet-es foto van dichtbij...wil het nou weten ook Smile
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Wim67


    Snap ik Smile doet-es foto van dichtbij...wil het nou weten ook Smile


    Foto van de onbehandelde kant.

    Plaatje
    13 sep '18 - 18:38:35 / 13 sep '18 - 19:17:53
  4. Doei
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Doei
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Foto van de onbehandelde kant.



    Twijfel echt of het meranti is, durf/kan het niet bepalen.
    Het is niet uni van kleur, rechts oogt ook wat geler. Lijkt me overigens geen hinder voor je verf.
  5. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Wim67


    Twijfel echt of het meranti is, durf/kan het niet bepalen.
    Het is niet uni van kleur, rechts oogt ook wat geler. Lijkt me overigens geen hinder voor je verf.


    Is het dan wel ceder?
    Het lijkt onbehandeld toch? Want als het geolied was, snap ik dat de verf niet pakte.
  6. Doei
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Doei
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Is het dan wel ceder?
    Het lijkt onbehandeld toch? Want als het geolied was, snap ik dat de verf niet pakte.


    Kan cedar zijn, is in vele soorten verkrijgbaar. Voor zover ik kan zien is er geen olie of transparante lak. Vergeet niet na te wassen / drogen en als je proefje opzet let dan op de dauw zoals Ans al aangaf.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Olie kun je eraf krijgen door met speciaal staalwol met de nerf mee te schuren met ammoniak in water. Gore klus, maar werkt wel.

    Als hout van zichzelf erg vet is, kun je daar weinig aan doen.
  8. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Meranti . Van Ceder worden geen kozijnen of ramen gemaakt . Ceder kan je herkennen na schuren aan de zoete geur . Ceder is een zacht houtsoort dat onder dr groep van hardhout valt .

    Raam behandelen zoals ik al eerder aan heb gegeven .
  9. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Dirk
    1 pot systeem is niet zo geschikt voor kaal hout en zeker niet op hardhout . Kaal schuren en op terpentine basis voorgronden . Na het gronden het hout licht dof schuren en aflakken ook op terpentine basis . Met de kwast netjes opzetten en geen roller . Met de kwast strijk je de groeven mooi vol .


    Na het gronden met echte grondverf, kan ik mijn eigen verf er weer op doen? Dat is op terpentinebasis.
  10. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    Gister een proefstukje met "echte" grondverf gedaan en het zit er gelukkig nog op:) Veegt niet uit gelukkig.
    Ik heb hem gister ook maar binnen gezet want het ging hier toch weer een klein beetje regenen en vannacht dus ook.

    Ook heb ik gister de hele voorkant van het hokje geschuurd, in de hoop dat ik daar ook een eerste laag op kan zetten.
    Het is nu nog vochtig buiten dus hoop dat ik vanmiddag kan beginnen. Gelukkig is er de komende dagen mooi weer voorspeld!
  11. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    Hij staat er voor de eerste keer in!! Wat een megaklus. Nu maar zien of ik er dit jaar nog verder mee ga of het uit stel tot het voorjaar.
    Plaatje
    Plaatje
  12. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Oooh wow! Wat is het mooi geworden zeg! Niet meer oudbollig, maar super modern🤣🤣🤣👍
Terug naar de lijst