Berlijn

Berlijn 

Onderwerp van Jacqueline_69

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. eva_eva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van eva_eva
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Met de trein natuurlijk!

    Een uur of 6 vanaf Aken of Herzogenrath, eenmaal daags direct, anders met ??n overstap. Boek direct op de website van de Deutsche Bahn voor bv mitfahrer-korting.


    Jaren geleden waren kaartjes via de Duitse spoorwegen inderdaad heel veel goedkoper en nu dus blijkbaar nog steeds.

    Wij woonden destijds in Nijmegen, met mijn ouders in Enschede en schoonouders in Roermond. Genoeg mogelijkheden dus om ons af te laten zetten op een Duits treinstation. Heeft bij een vakantie wel eens de helft gescheeld met instappen op het laatste station voor de grens of het eerste erna. Ook bij vertrek vanuit Nederland scheelde het om met een Duits kaartje te reizen.
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Wat voor tips zoek je verder? Wat vind je leuk?

    Dochter (17) zegt

    De Reichstag.
    Moet je wel n? boeken als je een Engelse rondleiding wil.

  3. quote:
    Dit schreef Tinus

    Wat voor tips zoek je verder? Wat vind je leuk?

    Niet te stijfjes, beetje flexibel, combi van relax shoppen en wat bezienswaardigheden. Dag fiets huren lijkt me heel leuk. Verder tips over restaurantjes, lekker ontbijt, goeie koffie, dat soort dingen.
    Hotel van.Carla had geen plek helaas, ondertussen NH geboekt van 13-16 oktober.
  4. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Niet te stijfjes, beetje flexibel, combi van relax shoppen en wat bezienswaardigheden. Dag fiets huren lijkt me heel leuk. Verder tips over restaurantjes, lekker ontbijt, goeie koffie, dat soort dingen.
    Hotel van.Carla had geen plek helaas, ondertussen NH geboekt van 13-16 oktober.



    Als je de Berlijnse Muur wilt "voelen", moet je m.i. naar de Bernauer Strasse.
    Voor de rest is het maar net waar je belangstelling ligt, jij vindt wellicht andere dingen leuk dan ik.
  5. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Ik geloof in Tripadvisor, kan je zelf kiezen wat j?j leuk vind uit al het leuks wat daar verzamelt is.
    >>LINK<<
  6. Annik
    Ik ben wie ik ben....

    Toon alleen de berichten van Annik
    quote:
    Dit schreef Cato

    Dochter (17) zegt

    De Reichstag.
    Moet je wel n? boeken als je een Engelse rondleiding wil.


    En dan ook op de koepel van de Reichstag gaan!

  7. quote:
    Dit schreef Leonard
    Ik geloof in Tripadvisor, kan je zelf kiezen wat j?j leuk vind uit al het leuks wat daar verzamelt is.
    >>LINK<<

    Wat goed, dank!
  8. Bericht van Capibara is op 16-10-2018 om 22:17:29 uur verwijderd door Capibara.

    Reden: Fout

     
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Niet te stijfjes, beetje flexibel, combi van relax shoppen en wat bezienswaardigheden. Dag fiets huren lijkt me heel leuk. Verder tips over restaurantjes, lekker ontbijt, goeie koffie, dat soort dingen.
    Hotel van.Carla had geen plek helaas, ondertussen NH geboekt van 13-16 oktober.

    Het NH aan de Spree?!
    Dat is wel een hele gave locatie.

  10. quote:
    Dit schreef Cato

    Het NH aan de Spree?!
    Dat is wel een hele gave locatie.

    Deze: NH Collection Berlin Mitte am Checkpoint Charlie 4.5 van 5.0
  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Deze: NH Collection Berlin Mitte am Checkpoint Charlie 4.5 van 5.0

    Die ken ik niet, maar prima uitvalsbasis! Smile

  12. Net terug van vier dagen Berlijn. Wat een mooie stad is dat!
    We hadden een heerlijk hotel, duur maar superschoon, lekkere bedden en midden in het centrum.
    Tips: zorg voor lekker zittende schoenen, huur een fiets en regel een goede stadsplattegrond.
    Ontbijt niet in een hotel maar ga naar ??n van de tig bakkertjes waar ze heerlijke belegde broodjes en koffie hebben voor weinig. Alle restaurants waar we ?s avonds gegeten hebben (2 x Italiaans en een steakhouse) waren drukbezocht en prima, ook qua prijs-kwaliteit.
    Doe, als je in de gelegenheid bent, een stadstour per fiets. Als je geluk hebt met de gids hoor je echt een hoop nieuwe dingen die je als outsider anders echt niet hoort of ziet.
    De dierentuin is leuk!

    Ik ga snel nog een keer terug. Zonder puber dan, want helaas ligt zijn focus nog vooral bij dure auto?s, merkkleding, voedsel en drank. Geeft niks, maar een paar dagen alleen rondstruinen daar lijkt me heerlijk. Aanrader dus!
Terug naar de lijst