Zolderkamer, heet in de zomer, koud in de winter

Zolderkamer, heet in de zomer, koud in de winter 

Onderwerp van fresia

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Idd, zeker als de zolder wordt aangemerkt in de punten berekening, als slaapkamer.


    dan betaal je ook nadat je zoon uit huis is voor de extra punten die je huis krijgt na de isolatie door de woninhbouw.

    isoleren kan je gewoon aan de binnenkant van het dakbeschot doen.

    een berekening maken:
    - wat kost het om het zelf te doen
    - wat bespaar je aan stookkosten, ook als je zoon uit huis is
    - wat kost het aan extra huur als de wbv het doet.

    hou er rekening mee dat heel veel wbv plannen maken om bestaande huizen te isoleren of te renoveren. sta niet gek te kijken als er binnen vijf jaar er een nieuw dak op je huis komt met zonnepanelen en al.
  2. Kan je niet met hem ruilen van slaapkamer nu hij er veel tijd moet doorbrengen ivm studie?
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef koen


    dan betaal je ook nadat je zoon uit huis is voor de extra punten die je huis krijgt na de isolatie door de woninhbouw.

    isoleren kan je gewoon aan de binnenkant van het dakbeschot doen.

    een berekening maken:
    - wat kost het om het zelf te doen
    - wat bespaar je aan stookkosten, ook als je zoon uit huis is
    - wat kost het aan extra huur als de wbv het doet.

    hou er rekening mee dat heel veel wbv plannen maken om bestaande huizen te isoleren of te renoveren. sta niet gek te kijken als er binnen vijf jaar er een nieuw dak op je huis komt met zonnepanelen en al.

    Ik bedoel meer dat als de wbv nu al de zolder als slaapkamer mee neemt in de berekening. In dat geval zou isolatie door hen eigenlijk gewoon gedaan moeten worden. Zonder isolatie is de zolder niet te gebruiken als slaapkamer (te koud, te heet).
  4. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69
    Kan je niet met hem ruilen van slaapkamer nu hij er veel tijd moet doorbrengen ivm studie?


    Dit was ook het eerste waar ik aan dacht, ruilen van kamer......
  5. fresia
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van fresia

    Er zitten platen tegen het dak, dikte zo'n 7-8 cm als ik bij t dakraam kijk.
    T lijkt dus ook wel soort van ge?soleerd.

    Ruilen van kamer is geen optie, dat wil hij niet en ik niet.

    K ga toch maar eens kijken naar een kacheltje
  6. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Onze zoon sliep ook op zolder, en daar was geen verwarming.
    Voor hem hadden we ook een elektrisch kacheltje, en hij kon het daar goed mee doen.


    Ik zocht op internet op zo?n kacheltje die wij toen hadden, maar toen stond er een stukje bij over het verbruik:(.
    >>LINK<<
  7. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef EllesB



    Ik zocht op internet op zo?n kacheltje die wij toen hadden, maar toen stond er een stukje bij over het verbruik:(.
    >>LINK<<

    Hierin staat bij een gebruik van 2u elke dag.

    Hij wordt niet elke dag, = 365 dagen, gebruikt.
    Lijkt mij Smile
  8. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    Als het tijdelijk is dan een radiator in de woonkamer dichtdraaien (als er meer dan een zijn). Dan slaat de ketel vaker aan en wordt de zolder dus meer verwarmt
  9. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Tja... zo zie je maar hoe de tijden veranderen. Ik schets hieronder een tijdsbeeld uit de jaren zestig.
    Ik ben van 1953.
    Ik zat op de middelbare school (HBS) van 1965 - 1970
    We woonden in een huis waar boven geen, ook niet op de gewone slaapkamers, verwarming was. Ook nog enkel glas.Een slaapkamer was om te slapen. Ik had er trouwens wel een klein bureautje dat door mijn vader gemaakt was.
    Ik deelde ook mijn slaapkamer nog met mijn 3 jaar jongere zusje die dus ook eerder naar bed ging.
    Beneden gewoon een kachel.
    Ik moest best veel huiswerk maken en het kwam me niet aanwaaien.
    Ik heb heel vaak in de herfst/winter mijn huiswerk beneden in de kamer aan tafel gemaakt. Mijn moeder (huisvrouw) gewoon thuis en met van alles en nog wat bezig.
    Wat wel heel veel scheelt is dat er weinig afleiding was. Geen tv overdag. 's Avonds slechts 2 netten en niet altijd aan. Geen telefoons of andere stoorzenders.
    We waren thuis met drie kinderen. Erg weinig voor die tijd.
    Van een vriendin van mij, uit een veel groter gezin met 7 kinderen, die allemaal goed konden leren zat iedereen beneden te leren. Zij hadden zelfs geen tv. Ook daar werden slaapkamers gedeeld met broers en zussen.
    Ik kwam uit een middenstandsgezin. Zij kwam uit een arm arbeidersgezin. Er alles voorover hebbend dat hun kinderen het beter zouden krijgen. En dat is gelukt. Veel HBO en universiteit gedaan.
  10. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef Geanna

    Hierin staat bij een gebruik van 2u elke dag.

    Hij wordt niet elke dag, = 365 dagen, gebruikt.
    Lijkt mij Smile


    Zomers sowieso niet, schreef TS.
    En als de kamer is opgewarmd, kan hij ook wel uit. Er komt opeens bovendrijven dat hij ook een constante temperatuur kon houden, dan sloeg hij ook zelf weer aan. (Dacht ik he, mijn geheugen laat me ook weleens in de steek:))
  11. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    Kun je niet een hoekje cre?ren in jouw of andere slaapkamers voor hem om te studeren?
    En slapen op zolder met electrische deken?
  12. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Zomers sowieso niet, schreef TS.
    En als de kamer is opgewarmd, kan hij ook wel uit. Er komt opeens bovendrijven dat hij ook een constante temperatuur kon houden, dan sloeg hij ook zelf weer aan. (Dacht ik he, mijn geheugen laat me ook weleens in de steek:))

    Idd.
    Dus dat verbruik valt mi best mee Smile
Terug naar de lijst