Zolderkamer, heet in de zomer, koud in de winter

Zolderkamer, heet in de zomer, koud in de winter 

Onderwerp van fresia

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ja zo'n elektrisch kacheltje kost veel energie. Maar een heel huis verwarmen voor de zolderkamer ook. Is het niet mogelijk om zelf de zolder te isoleren?

  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Is herkenbaar. In mijn vorige huis was dat ook. Ik heb daar toen een kacheltje neergezet. Die kamer kreeg nauwelijks zon, de woonkamer wel, dus de thermostaat sloeg snel uit.

    Vervelende is dat je een kacheltje neer kunt zetten, maar bij slechte isolatie ben je die warmte ook zo weer kwijt.... Dan kun je je afvragen wat handig is.
    20 okt '18 - 12:06:25 / 20 okt '18 - 12:42:49
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Lallebal


    Echt niet? Ik zou er toch een telefoontje aan wagen, je weet nooit..

    Idd, zeker als de zolder wordt aangemerkt in de punten berekening, als slaapkamer.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef koen


    dan betaal je ook nadat je zoon uit huis is voor de extra punten die je huis krijgt na de isolatie door de woninhbouw.

    isoleren kan je gewoon aan de binnenkant van het dakbeschot doen.

    een berekening maken:
    - wat kost het om het zelf te doen
    - wat bespaar je aan stookkosten, ook als je zoon uit huis is
    - wat kost het aan extra huur als de wbv het doet.

    hou er rekening mee dat heel veel wbv plannen maken om bestaande huizen te isoleren of te renoveren. sta niet gek te kijken als er binnen vijf jaar er een nieuw dak op je huis komt met zonnepanelen en al.

    Ik bedoel meer dat als de wbv nu al de zolder als slaapkamer mee neemt in de berekening. In dat geval zou isolatie door hen eigenlijk gewoon gedaan moeten worden. Zonder isolatie is de zolder niet te gebruiken als slaapkamer (te koud, te heet).
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb jouw probleem even gegoogled en kwam dit tegen: >>LINK<<
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Misschien is een infrarood paneel op de zolder boven de plek waar je zoon zich het meest bevindt een idee?
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Misschien is een infrarood paneel op de zolder boven de plek waar je zoon zich het meest bevindt een idee?

    Of dit: >>LINK<<
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Nee dat werkt niet. Als het in de woonkamer warm genoeg is, volgens de thermostaat die daar hangt, gaat de cv uit. En dus worden andere ruimtes, zoals de zolder, niet meer verwarmd. Wat je kunt doen is de woonkamer radiator weinig open zetten en de thermostaat op wens temperatuur. De zolder zal dan warmer worden. Afhankelijk van de grootte van de radiator op de zolder duurt dit langer of korter.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Idd, hiermee is de warmte in de zomer niet opgelost.
Terug naar de lijst