Hoelaat mogen bouwvakkers beginnen?

Hoelaat mogen bouwvakkers beginnen? 

Onderwerp van EmC

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door EmC zelf op 15 november 2018 om 09:17:13

Terug naar de lijst
  1. Flair
    Lente

    Toon alleen de berichten van Flair
    quote:
    Dit schreef maartje


    Als zij ook ff dat formulier invult, doen ze sneller ietsSmile



    Precies Maartje!
  2. Bericht van EmC is op 14-09-2019 om 07:23:05 uur verwijderd door Read.

    Reden: hchchc

     
  3. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Gaan ze ook tot 19.00 uur door? Het gaat goed met de bouw en met de beunklusjes, voor hetzelfde beginnen ze zo vroeg omdat ze daarna nog iets voor zichzelf kunnen doenSmile
  4. Bericht van EmC is op 14-09-2019 om 07:23:22 uur verwijderd door Read.

    Reden: gfxgxgf

     
  5. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef EmC


    Ik weet niet of dat het is.
    Heb zelf in de afbouw (geen ruwbouw dus) gewerkt en kan van alles zijn.
    Op de bouw heb je natuurlijk wel een planning en als A nog niet af is, kan B ook niet verder.
    Tegenslagen komen voor en dan moet je ergens inlopen.
    Als er ik noem maar wat, maandag iets moet gebeuren waarvoor de betonvloer af moet zijn, dan moet dat dus maandag ook wel af zijn.
    Het bedrijf dat dan maandag komt heeft ook gewoon zijn planning en kan niet een dagje later komen. Dan moet zo'n vloer dus gewoon af, no matter what en dat begrijp ik echt heel goed.
    Doordat er zoveel verschillende partijen betrokken zijn bij een bouwproject, die vaak afhankelijk zijn van de vorderingen van een andere partij, is het nogal een uitdaging om dit soort dingen helemaal uit te sluiten.
    Ik heb bijvoorbeeld een jaartje Albert Heijn filialen helpen verbouwen. Dat moest dan op een vrijdag worden opgeleverd, die winkel moest dan gewoon open.
    Dat was contractueel afgesproken. Dat was echt gekkenwerk soms.
    Of dat steigers van een flat worden afgebroken komende maandag maar jij moet nog werkzaamheden doen aan de gevel en krijgt het door tegenslagen niet af binnen de normale tijden. Wat dan?
    "Regels zijn regels" vind ik dan echt te kort door de bocht als je ziet hoeveel druk er soms op zit en de meeste mensen proberen niets meer dan gewoon hun brood te verdienen.
    Alleen er is natuurlijk wel ergens een grens Smile

    Loop er even naar toe en vraag even voordat je van alles aan het aanwakkeren bent . Je komt nu met een prachtig verhaal maar intussen doe je wel aangifte bij de gemeente . Hoe noem je zo iemand ? 😁
  6. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Loop er even naar toe en vraag even voordat je van alles aan het aanwakkeren bent . Je komt nu met een prachtig verhaal maar intussen doe je wel aangifte bij de gemeente . Hoe noem je zo iemand ? 😁


    Hoe noem je zo iemand? Nou, heel verstandigSmile
  7. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Nou Ja, 1x erst eens even gesprek aan gaan lijkt mij goed idee. Mensen schieten tegenwoordig wel snel naar overheid, hulpverleners etc. Maak je jezelf ook wel wat hulpeloos mee
  8. Bericht van EmC is op 14-09-2019 om 07:23:50 uur verwijderd door Read.

    Reden: fcgfcgf

     
  9. Flair
    Lente

    Toon alleen de berichten van Flair
    quote:
    Dit schreef EmC


    Ja, zij zit natuurlijk nog ietsje dichterbij zelfs.
    Maar dan komt het dus vaker voor dat ze vroeger beginnen?



    Volgens mij wel, zal het even vragen, maar geloof dat ze nog slaapt...
  10. Flair
    Lente

    Toon alleen de berichten van Flair
    quote:
    Dit schreef EmC


    Aangifte? Smile Formulier gezien?
    "vermeld hier uw vraag, melding of idee"
    Aangifte, komop zeg!
    En vragen/melden kan geen kwaad. En nee, ik hoef er niet heen te lopen.
    Wat zou ik daar precies mee opschieten?
    Iedereen is voor zijn eigen hachje aan het werk en ik verwacht geen volledige eerlijkheid of een constructief gesprek.
    Heb zelf aan de andere kant staande ook weleens zulke gesprekjes moeten voeren en dan probeerde ik me er ook zo voordelig mogelijk uit te kletsen.
    Enerzijds wil je geen gedonder, anderzijds wil je je werk af zien te krijgen.
    Dat begrijp ik echt! Maar als ze wel ongeoorloofd bezig zijn zonder dwingende reden dan gaat die uitvoerder daar echt niet voor mij aan de bouwers vragen of ze een beetje zachtjes kunnen zagen Smile
    Dan is er toch iets "officieels" nodig.
    Zo'n melding is vind ik een mooie middenweg. Dan wordt de gemeente al wel op de hoogte gesteld en van een aangifte is helemaal geen sprake.
    En hebben ze wel een ontheffing dan hebben ze niks te vrezen van die melding.



    Niets mis mee om dit even na te vragen! Op zo'n vroeg tijdstip beginnen geeft overlast!
  11. Ontheffing moet aangevraagd zijn bij de gemeente (college van burgemeester en wethouder
    Het besluit van de ontheffing moet ook gepubliceerd worden op de infopagina van de gemeente in de krant en op de website.
    Beste is om navraag te doen bij de gemeente.
    Indien geen ontheffing verleend toezicht laten controleren ter plaatse.
    Eventueel verzoek tot handhaving doen. Gemeente kan dan prevenfief een preventieve dwangsom opleggen.
    Vinden ze vast niet leuk, veel werk in korte tijd.
    Anderszijds kan de aannemer alsnog voor de komende werkzaamheden ontheffing aanvragen. Aan de ontheffing kunnen voorwaarsen verbonden worden.
  12. Bericht van Dirk is op 14-11-2018 om 08:57:05 uur verwijderd door Vraag & Antwoord-beheer.

    Reden: Aanval

     
Terug naar de lijst