Struiken en planten tuin

Struiken en planten tuin 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Misschien heb je hier wat aan? Qua inspiratie... >>LINK<<

    Hou er wel rekening mee dat als de droogte doorzet, je veel moet sproeien. Ik kreeg vorig jaar vlak voor de droogte planten. Weliswaar heeft ??n van de 5 heesters het niet overleefd, maar ik vreesde het ergste.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik hou van 'wilde' of 'cottage' tuinen. Prachtig. Niet dat hele nette. Brrrr?Een tuin waar bijen en vlinders ook blij van worden Smile


    Ik dacht eerst dat je alleen lage planten wilde, vandaar mijn eerste lijstje.
    Wanneer jeandere planten gebruikt, kun je door stekken vanzelf de rest van je tuin vullen. Een cottage tuin heeft wel sturing nodig.
    Geranium soorten zijn erg geschikt, ehhh je kunt ook zoeken op stinseplanten en op cottage. Ik kan ff niets verzinnen nu, ben wat anders aan het doen
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Kamperfoelie is prachtig, wel een pittige groeier die ruimte nodig heeft.
    Stokroos heb ik wel zaden van voor je.
    Ik heb een Akebia, ook schitterend maar ook stevige groeier, ruikt heerlijk.
    Wanneer je nog meer hoge planten wilt is Monarde.ook mooi, zaait zich uit, maar woekerd niet.Lysimachia, wit en geel, zijn ook mooi en krijg je vanzelf meer, ideaal voor een natuurlijke border.
    Natuurlijk bollen die voor verwildering geschikt zijn zoals Tulipa tarda en Tulipa turkestanica, vroege narcissen etc etc


    Akebia ziet er ook mooi uit. Volgens mij moeten zowel Kamperfoelie als Akebia beide geleid worden door gaas of schutting of niet?

    Monarde en Lysimachia ga ik ook naar kijken. Heel mooi!

    Wil graag aan de zijkant (aan de kant van de minder leuke buren Smile) en achterin veel in de hoogte. Scheelt weer inkijk en vind het zelf prachtig om tegen groen en kleur aan te kijken.
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Misschien heb je hier wat aan? Qua inspiratie... >>LINK<<

    Hou er wel rekening mee dat als de droogte doorzet, je veel moet sproeien. Ik kreeg vorig jaar vlak voor de droogte planten. Weliswaar heeft ??n van de 5 heesters het niet overleefd, maar ik vreesde het ergste.


    Thnx! Ga ik eens naar kijken.

    Ja, die droogte is een dingetje. Ook voor het gras dat ingezaaid moet worden. Vraag me nu af of zoden niet handiger zijn. Ik heb een grondwaterpomp, dus kost me vooral elektriciteit, maar geen water.....
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Thnx! Ga ik eens naar kijken.

    Ja, die droogte is een dingetje. Ook voor het gras dat ingezaaid moet worden. Vraag me nu af of zoden niet handiger zijn. Ik heb een grondwaterpomp, dus kost me vooral elektriciteit, maar geen water.....

    Ik zou zoden doen.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ik zou zoden doen.


    Wordt wel erg duur grapje voor 100 m2....Smile
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Das veel gras... Dan gewoon zaad kopen bij de action. Koop ook goede mest.
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Als je bijen wilt zou ik geen 100m2 gras nemen maar veel meer borders.
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef scar
    Als je bijen wilt zou ik geen 100m2 gras nemen maar veel meer borders.


    Naast gras heb ik nog zo'n 150 m2 aan planten, struiken en bloemen.
  11. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Grote tuin! Ja dan is gras misschien wel handig. Nou ja, goed zien en sproeien, werkt ook mediterend.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik heb de mijne over drie draden lopen, leuk afdakje in de zomer. Heb er dit jaar nog niets aan gedaan, dit.is wel een oudere plant
    Plaatje
Terug naar de lijst