Struiken en planten tuin

Struiken en planten tuin 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Doe een oproep voor stekjes hier :)
    Hier in de buurt zijn wel particulieren die plantjes verkopen voor een euro, is nog te doen.
    Lage campanula soorten, zodevormend wit en.blauw
    Ajuga soorten blauw paars
    Iberis, lage soort wit
    Alchemilla mollis geel
    Geranium lage soorten wit rose blauw
    Pachysandra wintergroen
    Helleboris soorten wit roze
    Epimedium rose wit
    Lage asters roze blauw najaar
    Anjersoorten ook zodevormend
    Stekelnootje

    Hoe snel het dicht is licht ook aan het aantal planten per m2. Als je rond de 15 zit is het sneller dicht dan met 5. Als je verder nog googled op zodevormende planten dan vind je er nog meer

    Er zijn er nog veel meer
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Struiken
    Vlinderstruik
    Sering
    Pottentilla fruticosa
    Hibiscus
    Hortensia
    Kerria japonica
    Spirea

    Dit zijn makkelijke struiken en.alleen de hibiscus is wat duurder, rest hoeft niet duur te zijn.
    Ik vraag zoiets meestal voor mijn verjaardag
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Kamperfoelie is prachtig, wel een pittige groeier die ruimte nodig heeft.
    Stokroos heb ik wel zaden van voor je.
    Ik heb een Akebia, ook schitterend maar ook stevige groeier, ruikt heerlijk.
    Wanneer je nog meer hoge planten wilt is Monarde.ook mooi, zaait zich uit, maar woekerd niet.Lysimachia, wit en geel, zijn ook mooi en krijg je vanzelf meer, ideaal voor een natuurlijke border.
    Natuurlijk bollen die voor verwildering geschikt zijn zoals Tulipa tarda en Tulipa turkestanica, vroege narcissen etc etc
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik hou van 'wilde' of 'cottage' tuinen. Prachtig. Niet dat hele nette. Brrrr?Een tuin waar bijen en vlinders ook blij van worden Smile


    Ik dacht eerst dat je alleen lage planten wilde, vandaar mijn eerste lijstje.
    Wanneer jeandere planten gebruikt, kun je door stekken vanzelf de rest van je tuin vullen. Een cottage tuin heeft wel sturing nodig.
    Geranium soorten zijn erg geschikt, ehhh je kunt ook zoeken op stinseplanten en op cottage. Ik kan ff niets verzinnen nu, ben wat anders aan het doen
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik heb de mijne over drie draden lopen, leuk afdakje in de zomer. Heb er dit jaar nog niets aan gedaan, dit.is wel een oudere plant
    Plaatje
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef scar
    Alleen kan het jaren duren voordat een blauwe regen ook mooie bloemen geeft.


    Dat heb je alleen met een gezaaide versie, dat kan tot 20 jaar duren. Een geente versie geeft soms al hetzelfde jaar bloemen. Gezaaid is vaak goedkoop, geent is een stuk duurder
Terug naar de lijst