Wasballen tegen hondenhaar

Wasballen tegen hondenhaar 

Onderwerp van fleurie

Terug naar de lijst
  1. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef fleurie



    Een ald? Sorry, het is maandag, mijn hersenen moeten nog op gang komen Smile

    Waterblazer... Ik ga googlen (hoewel... Lees mijn vorige opmerking Smile )


    Australian labradoodle denk ik
    Mijn zus heeft ook een poedelmix: Bernedoodle
    Verhaart ook niet

    Zo'n blaasding is wel handig ja
    Niet goedkoop vrees ik
  2. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Australian labradoodle denk ik
    Mijn zus heeft ook een poedelmix: Bernedoodle
    Verhaart ook niet

    Zo'n blaasding is wel handig ja
    Niet goedkoop vrees ik



    Aha, ja, die ken ik wel. Verharen niet, schijnen ook allergievriendelijk te zijn. Ik heb inmiddels even gegoogled en als ik het goed begrijp zijn die dingen vooral bestemd voor honden met een flinke vacht en niet zozeer voor een kruising draadhaar (Jack Russel) en gladhaar (beagle).

    Al schrijvend en prakkiserend krijg ik zelf ook nog een geweldige ingeving: een waszak! Smile En dan niet zo'n kleintje waar je je BH in doet, maar een grotere, formaat kussensloop of zo. Gebruiken we in het hospice waar ik werk ook, dus ze moeten bestaan!

    Blijft het meeste hondenhaar in die zak hangen (hoop ik) en de rest blaast de wasdroger er wel uit. Is zó uit het filter te plukken.

  3. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Kleedjes waar de hondenharen makkelijk vanaf te krijgen zijn.
    Hier liggen dekbedden met gladde katoenen hoezen.
    Kwestie van uitkloppen, zn. kleefborstel en wassen.
    Ik heb nooit haren in de wasmachine

    Fleece- en vetkleden komen er hier niet meer in.
  4. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Hoezen van manden, kleedjes e.d. minimaal 1x per week wassen. Zo krijgen de haren geen kans helemaal vast te gaan zitten en wordt de hoeveelheid haar enorm beperkt en heb je er zo goed als geen last meer van.
    Waszakken zullen geen haren tegenhouden. Ik gebruik wel eens de waszak voor een mandje, maar dat is dan omdat mijn hond er een gat in heeft gemaakt en ik anders vulling in mijn wasmachine en droger krijg. Je wil niet weten hoeveel vulling in zo'n mand zit. Dat wil je niet in je machines krijgen.
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Als hij gestofzuigd worden lekker vindt, waarom doe je dat dan niet gewoon elke dag? Lijkt mij de eenvoudigste oplossing.

    Ik heb een kleedje van Ikea. Met mijn schoenen rol ik de haren ervan afafnam ik stofzuig ze. Een enkele keer leg ik ze in de tuin en spoel ik ze af en laat ik ze drogen in de zon.
  6. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Ik heb net een nieuwe wasmachine en droger en ook 2 katten:)

    Eerst waste ik hun kleedjes ook elke week in de wasmachine en daarna deed ik ze in de droger.
    Nu ik nieuwe machines heb, wil ik al die haren daar niet meer in hebben.

    Ik heb net bij de Action gekeken of ze nog van die hele gladde kussenslopen hadden, (optie van CarlaS) maar die waren er niet meer.
    Nu heb ik de goedkoopste plaid, €2,89 ofzo, gekocht en knip die op de grootte van hun mand. Die plaid leg ik dan over hun kussentjes heen en gooi ze dan toch maar weg als ze heel vies zijn.
    Met zo'n plaid kan ik wel een poosje vooruit.
  7. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Van oude lakens hoeslakentjes maken voor om de fleece dekentjes heen, aan katoen blijven de haren een stuk minder plakken, met natte huishoudhandschoenen aan de dekentjes afnemen na het uitkloppen...
  8. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Waszakken zijn me inmiddels ook door iemand afgeraden. Beter hoezen van gladde stof maken om daar (al dan niet op maat gemaakte) dekentjes in vast te naaien. Hij is gek op dekentjes Smile maar dan zit er wel bescherming omheen.

    Als ik weer ga shoppen ga ik meteen even langs de Action!
  9. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk
    Vaak zitten er ook een heleboel hondenharen onder aan je sokken vast.
    Ik loop op Fit Flopp slippers in huis.
    Fijn voor mijn voeten en de haren blijven er niet aan plakken.
  10. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk
    En vaak stofzuigen.
    Ik ben helemaal gek op mijn steelstofzuiger.
    Super makkelijk, met plezier pak ik die elke dag Smile
  11. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Pluk
    En vaak stofzuigen.
    Ik ben helemaal gek op mijn steelstofzuiger.
    Super makkelijk, met plezier pak ik die elke dag Smile


    Welke heb jij, Pluk?
  12. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Pluk
    Vaak zitten er ook een heleboel hondenharen onder aan je sokken vast.
    Ik loop op Fit Flopp slippers in huis.
    Fijn voor mijn voeten en de haren blijven er niet aan plakken.



    Ja, flipfloppers in de zomer en Spaanse sloffen in de winter. Géén hondenhaar aan mijn sokken of mijn voeten, moet er niet aan denken!

    Ik heb eens voor de gein het bijeengeswifferde hondenhaar niet meteen opgeveegd en weggegooid, maar laten liggen om te zien wat mijn hond in een etmaal aan haar verliest. Het was indrukwekkend!

    Na een rondje spelen, knuffelen of zo moet ik extra swifferen.

    En toch schijnt het normaal te zijn. Mijn kat zaliger viel ook zo verschrikkelijk uit.

Terug naar de lijst