039-8961480

039-8961480 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Erna
    In dit soort gevallen ben ik eigenlijk wel blij met het feit dat ik eigenlijk niemand echt vertrouw en dan ook nooit (behalve mijn zoon) iemand geld zal lenen of zomaar geld betaal of geef.


    Het probleem met de hack waar fleurie het over heeft gaat er dus om dat het juist zogenaamd 1 van de kinderen was. Hoe het precies ging weet ik niet meer.
  2. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Erna
    In dit soort gevallen ben ik eigenlijk wel blij met het feit dat ik eigenlijk niemand echt vertrouw en dan ook nooit (behalve mijn zoon) iemand geld zal lenen of zomaar geld betaal of geef.



    Same here. Maar ik ken mijn moeder. Die heeft de beurs al getrokken voor ik zou vragen of ik wat kon lenen. Ik weet bijvoorbeeld nog toen ik dit voorjaar op vakantie ging. Kind, heb je écht genoeg geld voor daar? je hoeft maar te bellen en ik maak het naar je over! Weet je het zeker? Ja mam, ik heb genoeg, ik weet het zeker. En toch telkens weer vragen. Lief, maar oh zo kwetsbaar als één of andere luldebehanger zich voordoet als mij op de app.
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Het probleem met de hack waar fleurie het over heeft gaat er dus om dat het juist zogenaamd 1 van de kinderen was. Hoe het precies ging weet ik niet meer.



    Precies dat.
  4. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    Ik heb een fluitje naast de telefoon liggen. Bij oplichters fluit ik er een keer op. Wordt zelden teruggebeld daarna.
  5. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Ja ook door gebeld.
    Ik heb vervolgens gedaan of ik inlogde en de computer aandeed en naar de website ging.

    Helemaal verwachtingsvolle stem in het engels
    Toen ik:
    O jee, ik krijg een pop-up wat moet ik doen
    Hij, enigszins verbaasd, what does it say?
    Ik poeslief: Attention, you are a complete idiot that you think that I would go along with your scam" "What does that mean?
    En toen hing hij op.......
  6. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef meeuw
    Ja ook door gebeld.
    Ik heb vervolgens gedaan of ik inlogde en de computer aandeed en naar de website ging.

    Helemaal verwachtingsvolle stem in het engels
    Toen ik:
    O jee, ik krijg een pop-up wat moet ik doen
    Hij, enigszins verbaasd, what does it say?
    Ik poeslief: Attention, you are a complete idiot that you think that I would go along with your scam" "What does that mean?
    En toen hing hij op.......


    Smile
  7. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-
    quote:
    Dit schreef Inge
    Ik heb een fluitje naast de telefoon liggen. Bij oplichters fluit ik er een keer op. Wordt zelden teruggebeld daarna.


    Goed tip Smile
    Mijn oren tuuteren al bij het idee.

    En dat van die pop up is ook een goed idee.
  8. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Mijn moeder zou er hoogstwaarschijnlijk met open ogen intrappen ja.



    Mijn moeder ook, mijn vader en tante trouwens ook. Ze lijken heel bijdehand maar tegen een gladjakker aan de andere kant zijn ze echt niet opgewassen.
  9. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef meeuw
    Ja ook door gebeld.
    Ik heb vervolgens gedaan of ik inlogde en de computer aandeed en naar de website ging.

    Helemaal verwachtingsvolle stem in het engels
    Toen ik:
    O jee, ik krijg een pop-up wat moet ik doen
    Hij, enigszins verbaasd, what does it say?
    Ik poeslief: Attention, you are a complete idiot that you think that I would go along with your scam" "What does that mean?
    En toen hing hij op.......



    Smile
  10. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea
    In principe neem ik niet op als het nummer begint met 00 gevolgd door veel cijfers (en heb dat ook aan mijn zoon geleerd), wat ook helpt behalve het fluitje en de beller in de maling nemen door te doen alsof je naar gevraagde site navigeert (erg leuk) is consequent in het Nederlands blijven reageren op iedere vraag. Als je Engels OK is kost dat ff moeite maar het werkt wel, je krijgt de beller er behoorlijk mee op stang gejaagd. Ik ben geen pester maar in deze situaties..... voor een keer leuk om te doen. Tja, het zal je 'baan' maar zijn om de hele dag door mensen trachten af te persen (o.a. door ransomeware te installeren idd, alhoewel dat vaak meekomt met bijlagen, nooit zomaar openen). Maar als zo'n telefoontje me toch overkomt hang ik vaak meteen op zonder überhaupt iets te zeggen, daar heb ik geen problemen mee.
  11. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    mijn samsung telefoon kleurt rood op als dit nummer belt. met daarop vermeld pas op fraude. Ik heb het nummer nu geblokkeerd. Ik werd er gek van
  12. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Haha, als je het over de duvel hebt...

    Ze hebben een stuk of 8 keer gebeld vandaag. In eerste instantie heb ik ze een half uur in de wacht gezet omdat ik naar mijn andere systeem moest lopen. Gedoe joh Smile
    Daarna vriendelijk verzocht terug te bellen op mijn andere nummer, te weten +319008844

    Na een half uur werd ik toch weer terug gebeld, iedere keer een ander Nederlands (!) nummer en toch maar opgenomen. Met een ventilator op mijn kop klonk ik alsof ik in een systeemruimte stond en tja, was nu een storing aan 1 van mijn 18 systemen aan het verhelpen. Ze moesten maar een mailtje sturen. Deden ze niet omdat hun systeem dan besmet zou raken door mijn besmette systeem? Oké, nu lult u wel héél erg uit uw nek. Hangt u maar op en bel me niet terug, tenzij u een mailtje wilt sturen natuurlijk....

    Smile had niks beters te doen geloof ik. Sukkels...
Terug naar de lijst