De privacywet en vrijwilligerswerk

De privacywet en vrijwilligerswerk 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Fleuri, geef je het ook door aan je contactpersoon bij de gemeente dat je dit gaat doen? In het kader van better safe than sorry...zou zo jammer zijn als er gedoe voor je van komt..
  2. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Piep
    Fleuri, geef je het ook door aan je contactpersoon bij de gemeente dat je dit gaat doen? In het kader van better safe than sorry...zou zo jammer zijn als er gedoe voor je van komt..



    Terecht dat je dit zegt, want dit soort dingen moeten altijd doorgegeven worden. Ik wil wel met een goed uitgewerkt plan komen en geen luchtkasteel presenteren. Maar ik moet sowieso ergens in januari of februari weer langskomen vanwege het jaarlijkse gesprek. Ik denk dat het wel goed komt, ze staan erg open voor eigen initiatief. Wie weet hebben zij ook nog wel goede tips!
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Gebruik geen Google drive maar gebruik onedrive. Beter nog, gewoon op je harde schuld met een backup op een ander medium.

    Je bent particulier en je wilt er geen geld mee verdienen. Je hoeft niets te doen.

    Als je zzp-er zou zijn moet je een verwerkersovereenkomst tekenen. Daar kan je weer onderuit komen door geen bijzondere persoonsgegevens op te slaan.
  4. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef scar
    Gebruik geen Google drive maar gebruik onedrive. Beter nog, gewoon op je harde schuld met een backup op een ander medium.

    Je bent particulier en je wilt er geen geld mee verdienen. Je hoeft niets te doen.

    Als je zzp-er zou zijn moet je een verwerkersovereenkomst tekenen. Daar kan je weer onderuit komen door geen bijzondere persoonsgegevens op te slaan.


    Ja, het is inderdaad 100% vrijwilligerswerk. Ik ga wel afspraken vastleggen met de verteller over o.a. privacy maar dat hoort sowieso bij de methode die ik ga toepassen. Ik vermoed dat dat wel genoeg is als ik alles zo heb gelezen.

    Ik wil Google Drive gebruiken omdat daar een prettige tekstverwerker in zit. Mijn werklaptop (met een uitgeklede Win10) heeft een SSD van slechts 32 GB (niet uitbreidbaar) waardoor ik liever zo min mogelijk extra programma's wil installeren, ook daarom zit ik liefst op Google Documents te werken. En die laptop typt gewoon verschrikkelijk lekker Smile
    Ik heb nog wel een oude laptop (Win10) met grote harde schijf, Office en LibreOffice, maar die is flink aan het slijten. Nog leuk voor internetten, foto's bewerken en media afspelen, maar niet meer voor uitgebreid typwerk.

    Ik moet bekennen dat ik wat achter loop met de ontwikkelingen op dit gebied sinds ik niet meer werkzaam ben. De cloud is me al jaren bekend, maar bijvoorbeeld Google Drive heb ik nog maar vrij recentelijk ontdekt Smile Wat vind jij het voordeel van Onedrive? Onedrive heb ik, net als Dropbox, voor privégebruik. Er zit wel een kluis in Onedrive, maar daar kan ik max 3 documenten in kwijt, tenzij ik de portemonnee trek en dat is als vrijwilligster niet de bedoeling Smile

    En werken/backuppen met harde schijven, sticks of SD is ook geen probleem.
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Tja. Google drive is Amerikaans. Avg technisch gezien minder handig en daar vroeg jij naar.
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Dropbox is Amerikaans, de opslag is ook daar, en derhalve valt het onder de Amerikaanse wetgeving. Als jij het niet erg vind dat je bestanden gescand worden gewoon blijven gebruiken.

    Onedrive - Microsoft - valt onder de nl wetgeving, bestanden staan ook in de EU.
  7. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef scar
    Tja. Google drive is Amerikaans. Avg technisch gezien minder handig en daar vroeg jij naar.


    Daar had ik niet bij stil gestaan. Maar Onedrive is toch Windows, en ook Amerikaans? oh wacht, ik zie nu je toevoeging. Helder!

    Ik denk dat een fysieke HD of SD plus backup dan toch het handigst is.

    Aan de andere kant: 't is niet alsof ik de hartsgeheimen van de koninklijke familie moet bewaken Smile maar inderdaad, ik vroeg naar AVG Smile
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik heb ook geen geheimen. Mijn bestanden staan bij een nl provider in een nl cloud. Ik was een early adaptor bij stack - trans-ip. Ik kreeg en krijg 1tb gratis. Nu moet je ervoor betalen.
  9. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Daar had ik niet bij stil gestaan. Maar Onedrive is toch Windows, en ook Amerikaans? oh wacht, ik zie nu je toevoeging. Helder!

    Ik denk dat een fysieke HD of SD plus backup dan toch het handigst is.

    Aan de andere kant: 't is niet alsof ik de hartsgeheimen van de koninklijke familie moet bewaken Smile maar inderdaad, ik vroeg naar AVG Smile

    ik volg de discussies op dit moment niet zo, maar pakweg een jaar geleden waren er grote zorgen of dit soort cloud diensten wel AVG compliant waren.
  10. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Tinus

    ik volg de discussies op dit moment niet zo, maar pakweg een jaar geleden waren er grote zorgen of dit soort cloud diensten wel AVG compliant waren.


    Daar kan ik me wel wat bij voorstellen, ja.

    Aan de andere kant: waar gáát het helemaal over... microjournalistiek bestemd voor slechts een paar ogen, en waar ze in Amerika niks mee kunnen tenzij ik een voormalig kGB- of CIA-dubbelspion te spreken krijg natuurlijk Aan de ene kant wil ik natuurlijk voldoen aan de eisen, aan de andere kant wil ik het ook niet groter maken dan het is.

    Goed puntje om te bespreken met het bejaardenhuis, mocht ik daarmee in zee gaan.

    Oh heerlijk, nieuwe plannen maken en uitwerken! Smile
  11. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Oh heerlijk, nieuwe plannen maken en uitwerken! Smile

    Smile
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Tinus

    ik volg de discussies op dit moment niet zo, maar pakweg een jaar geleden waren er grote zorgen of dit soort cloud diensten wel AVG compliant waren.

    Dat is dus wat ik schreef.
Terug naar de lijst