De privacywet en vrijwilligerswerk

De privacywet en vrijwilligerswerk 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Maar goed, dan heb je nog die AVG en ik vind het maar lastig. Ik wil goed op de hoogte zijn van wat wel en niet kan, heb inmiddels de algemene verordening gegevensbescherming gedownload, maar het duizelt me. Wie heeft er verstand van en kan mij in Jip en Janneketaal wijzen op voetangels, klemmen, adders in het gras, mogelijkheden, uitzonderingen en andere zaken die belangrijk zijn?

    Een deel vd AVG is technisch en is vooral relevant voor grote databoeren. Bovendien is de AVG niet erg toegeschreven op dit soort 'journalistieke activiteiten' (een beter woord heb ik niet).

    In jouw geval; als je persoonsgegevens opslaat/verwerkt met toestemming (zorg wel dat je daarvan dus bewijs hebt), en niet anders doet dan je beloofd hebt toen je die toestemming kreeg, zit je eigenlijk bijna altijd wel goed. Verder moet je zorgen voor fatsoenlijke databeveiliging; wachtwoord en virusscanner op je computer; prints etc in een kast met een slot er op.
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Daar had ik niet bij stil gestaan. Maar Onedrive is toch Windows, en ook Amerikaans? oh wacht, ik zie nu je toevoeging. Helder!

    Ik denk dat een fysieke HD of SD plus backup dan toch het handigst is.

    Aan de andere kant: 't is niet alsof ik de hartsgeheimen van de koninklijke familie moet bewaken Smile maar inderdaad, ik vroeg naar AVG Smile

    ik volg de discussies op dit moment niet zo, maar pakweg een jaar geleden waren er grote zorgen of dit soort cloud diensten wel AVG compliant waren.
  3. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Oh heerlijk, nieuwe plannen maken en uitwerken! Smile

    Smile
  4. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef scar

    Dat is dus wat ik schreef.

    Ik volg dit draadje duidelijk ook niet 100%....Smile
Terug naar de lijst