Online tuinplanten kopen 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    quote:
    Dit schreef Malero
    Kunnen we niet plantjes/ zaadjes ruil doen?

    Ik ben op zoek naar daslook.


    Ik heb helaas geen daslook te ruil @Malero maar ik heb vorig jaar daslook online bij de Warande besteld.


    >>LINK<<

    Ze kwamen goed op en hebben mooi gebloeid. Ik heb eert ook lekker van gegeten... nu hopen dat ze zich gaan vermeerderen!

    Ze leveren goede kwaliteit .
  2. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    quote:
    Dit schreef Malero
    Kunnen we niet plantjes/ zaadjes ruil doen?

    Ik ben op zoek naar daslook.

    Ik heb straks wel daslook als het uitgebloeid is. Nog niet zoveel maar een aantal bolletjes of/en zaden kan ik wel opsturen. Duurt wel nog ff want ze bloeien nu. Ik ben ook met een pakje bolletjes begonnen en het vermeerderd zich lekker. Nu het tweede jaar.


    Maak morgen een foto.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef fleurie

    Helaas, niet in de buurt of niet wat ik zoek.

    Maar er zijn nog mogelijkheden!


    Zijn er geen hobbyisten die vaste planten verkopen?
  4. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Zijn er geen hobbyisten die vaste planten verkopen?



    Wel dat er op de weggeefhoek bijvoorbeeld rabarberplanten wordt aangeboden, of gewortelde paastakken. Maar ik heb een steeds duidelijker plan in mijn hoofd. Zal straks wel even een kladje online zetten en een foto van de tuin (ik lig nog in mijn nest ☺️).
  5. Esmeralda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Esmeralda
    Bij >>LINK<< heb ik heel goed ervaring .
    Snel levering / goedkoop en als iets mis met het plant is krijg je dan een nieuwe er bij .

    Nadeel : De planten zijn wel klein

  6. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef claudiasaraiva
    Bij >>LINK<< heb ik heel goed ervaring .
    Snel levering / goedkoop en als iets mis met het plant is krijg je dan een nieuwe er bij .

    Nadeel : De planten zijn wel klein




    Ziet er ook leuk uit! Helaas hebben ze de planten die ik zoek niet op voorraad of het is net uitverkocht.
    Via Messenger kreeg ik ook nog tips: >>LINK<< staat positief in de Trust Pilot en heeft op 1 na alle planten die ik tot nu toe op mijn lijstje heb staan.


    Dit is een panoramafoto van het stuk dat ik wil beplanten. Vooraan zie je flink wat kale plekken (en wat uitgebloeide bollen). De struik links is een hibiscus, daarachter heb ik kogeldistel, rozemarijn en lavendel, dat ligt er allemaal mooi bij.
    Rechts (bij het plastic hekje - om de hond weg te houden, die kreeg een graafneiging) hortensia's die een flinke dreun van de vorst hebben gehad (komt wel weer goed). In het midden, niet goed zichtbaar, een andere hortensiasoort die nu uit begint te lopen. Verder naar achteren beginnen de asters en phloxen op te komen, daar is ook geen probleem, en helemaal op de achtergrond heb ik een Fairy-roos en divers fruit (kan daar nog wel wat bodembedekkertjes gebruiken).
    Maar die gaten vooraan wil ik dus gaan beplanten. Ongeveer in het midden wil ik monarda Beauty of Cobham en astrantia Star of Passion, verder naar de stoep vooral lagere beplanting zoals diverse (liefst langbloeiende) geraniums, saponaria ocymoides, lage campanula, calamintha nepeta en lage erigeron. Liefst zie ik zo min mogelijk aarde Smile

    Op de plekken die nu kaal zijn hebben door de jaren heen riddersporen, lupine, echinacea en eenjarige perkplanten gestaan. De lupine, riddersporen en echinacea waren aanvankelijk prachtig, maar kakten elk jaar verder in en kwamen uiteindelijk niet meer op. Niet geschikt voor mijn tuin dus. Ook zijn er wat planten geweest die de hitte en droogte niet hebben overleefd, zoals margrieten (die normaal toch ijzersterk zijn!). Ik heb al eerder goede ervaringen gehad met geraniums, saponaria, astrantia en monarda in vorige tuinen, dus daar wil ik wel meer van hebben. Calamintha ken ik niet, maar in de jaren negentig was het razend populair als bodembedekker.


    Dit is de ergste kale plek.

    Dit is de kant van mijn terras (zeg maar: de linker zijkant van de panoramafoto). Daar groeit al geranium en campanula (bij de Yucca). Links vooraan stond een pot, ik wil daar nu ook een bodembedekkertje. Op het tafeltje staat een regenmeter, daarachter wil ik een wat groter plantje (misschien die monarda?).
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Mest jij de tuin ook? Zowel de monarda als speciale Astrantia zijn niet de makkelijkste planten. Ik heb wat Monarda gekocht voordat dat iets ging doen.
    Jouw tuin ligt ook verhoogd zie i? Dat maakt hem ook extra droog, ook iets om rekening mee te houden.
    Met de rest van de planten zie ik zo geen problemen, behalve dat je beplant aar oppervlak relatief klein is en je veel soorten noemt, je creëert rust door wat minder soorten en meer aantal per soort.
    Je zou ook nog een lage aster kunnen planten, dan heb je ook nog iets in het najaar
  8. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Mest jij de tuin ook? Zowel de monarda als speciale Astrantia zijn niet de makkelijkste planten. Ik heb wat Monarda gekocht voordat dat iets ging doen.
    Jouw tuin ligt ook verhoogd zie i? Dat maakt hem ook extra droog, ook iets om rekening mee te houden.
    Met de rest van de planten zie ik zo geen problemen, behalve dat je beplant aar oppervlak relatief klein is en je veel soorten noemt, je creëert rust door wat minder soorten en meer aantal per soort.
    Je zou ook nog een lage aster kunnen planten, dan heb je ook nog iets in het najaar



    Najaarsasters heb ik, zowel hoge als lage (hoewel de hoge dit jaar maar matig op komt), maar misschien is een vroege aster een idee!
    Mijn tuin is niet verhoogd, maar het is wel snel droog. Zavelgrond, heb ik wel eens gehoord. Ik heb in de voortuin een witte astrantia die aan is komen waaien, dus daar heb ik wel vertrouwen in, hoewel inderdaad een speciaal soort waarschijnlijk kwetsbaarder is.

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik zoveel mogelijk van alles en nog wat wel leuk vind. Minder verschillende planten geeft inderdaad meer rust, maar ik hou wel van van alles en nog wat Smile Zo heb ik een paar verschillend gekleurde campanula poscharkyana in gedachten. Maar die plannen kunnen nog wel 10x veranderen Smile
    Het is voorlopig even passen en meten (in gedachten) en goed nadenken over de bloeitijden, hoogte en haalbaarheid.
  9. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Ik mest overigens met van die korreltjes. Moet het trouwens dit jaar nog doen, binnenkort maar gauw weer een zak halen!
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Dan lijkt die verhoging zo op de foto.Witte Astrantia is zeker makkelijk, de roze en rode helaas niet heb ik ook zelf ondervonden hoor. Wanneer je diverse soorten, hoog en laag bv, aan campanula plant krijg je ook rust.
    Koemestkorrels zijn heb beste, beter dan een npkmeststof, omdat er meer sporenelementen inzitten, maar het stinkt meer en het is lastiger te krijgen.
    Verder succes.
  11. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Dan lijkt die verhoging zo op de foto.Witte Astrantia is zeker makkelijk, de roze en rode helaas niet heb ik ook zelf ondervonden hoor. Wanneer je diverse soorten, hoog en laag bv, aan campanula plant krijg je ook rust.
    Koemestkorrels zijn heb beste, beter dan een npkmeststof, omdat er meer sporenelementen inzitten, maar het stinkt meer en het is lastiger te krijgen.
    Verder succes.



    Dan denk ik inderdaad dat het verstandiger is die gekleurde astrantia te skippen. ik heb de laatste keer koemestkorrels gehad, volgens mij gewoon van een tuincentrum (hadden we toen nog) of bouwcentrum. Het ruikt, maar vies vind ik het niet. Eerder... landelijk.

    Ik ga eens kijken of er wat meer roze campanula's te vinden zijn. Ik heb wel een witte die elk jaar ergens anders in de tuin opduikt :D zag hem nu ook weer her en der opkomen. En meestal heb ik een paar akeleitjes (ook aan komen waaien), maar die hebben een klap van de laatste vorst gehad en zijn erg klein.

    Superbedankt voor het meedenken! Smile
  12. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    @Rose_s wat is jouw ervaring met achillea en/of astilbe?
Terug naar de lijst