Online tuinplanten kopen

Online tuinplanten kopen 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik heb zoals al eerder geschreven, zulke slechte ervaringen met online planten kopen bij de bekenden als Bakker en Hillegom.
    Belle Epoque en de Wilde, beide rozenkwekerijen heb ik wel goede ervaringen mee, maar die versturen nu niets, van het najaar pas weer
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef fleurie
    De Wilde, daar ben ik verschillende keren geweest, ook toen ze nog in Bussum zaten. Ik heb voor mijn huidige tuin in Zutphen verschillende rozen gekocht die het uitstekend doen. Ze staan in de voortuin en vanwege hun aparte kleuren (paars en lila) trekken ze veel bekijks.

    Bedankt voor de linkjes! Ik heb ze allemaal opgeslagen. Ben nu aan het bedenken wat ik precies wil en dan ga ik mijn tuinhulp vragen wanneer ze kan, en bestellen! Ik heb er zin in!


    Tuinland heeft ook een webwinkel, maar ik weet niet of ze ook planten daarin hebben staan.

    Zutphen zit idd ook nog iemand met rozen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
    Succes
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Vorige maand heb ik 15 beukhaag exemplaren gekocht bij Tuincentrum.nl

    >>LINK<<

    Goed verpakt, snelle levering, goedkoper dan het tuincentrum én ze doen het allemaal.
    Weet natuurlijk niet hoe dit met tuinplantenprijs is.
    Ze verkopen ook tuin- en kamerplanten.


    De hagen zijn zeker een stuk goedkoper dan tuincentra, maar de vaste planten vind ik duur.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef fleurie

    Helaas, niet in de buurt of niet wat ik zoek.

    Maar er zijn nog mogelijkheden!


    Zijn er geen hobbyisten die vaste planten verkopen?
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Mest jij de tuin ook? Zowel de monarda als speciale Astrantia zijn niet de makkelijkste planten. Ik heb wat Monarda gekocht voordat dat iets ging doen.
    Jouw tuin ligt ook verhoogd zie i? Dat maakt hem ook extra droog, ook iets om rekening mee te houden.
    Met de rest van de planten zie ik zo geen problemen, behalve dat je beplant aar oppervlak relatief klein is en je veel soorten noemt, je creëert rust door wat minder soorten en meer aantal per soort.
    Je zou ook nog een lage aster kunnen planten, dan heb je ook nog iets in het najaar
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Dan lijkt die verhoging zo op de foto.Witte Astrantia is zeker makkelijk, de roze en rode helaas niet heb ik ook zelf ondervonden hoor. Wanneer je diverse soorten, hoog en laag bv, aan campanula plant krijg je ook rust.
    Koemestkorrels zijn heb beste, beter dan een npkmeststof, omdat er meer sporenelementen inzitten, maar het stinkt meer en het is lastiger te krijgen.
    Verder succes.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef fleurie
    @Rose_s wat is jouw ervaring met achillea en/of astilbe?


    In principe zijn ze erg sterk. Jouw grondsoort heb ik weinig ervaring mee, maar wanneer ze het doen op zanderige grond komt het wel goed.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Campanula glomerata is ook leuk, heeft redelijk bladroset, en kan goed op de vaas
Terug naar de lijst