Mondkapje maken.

Mondkapje maken. 

Onderwerp van Malero

Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bindi



    Lukt me wel, pak ik vaak 2 kleuren.
    Ga effe zoeken naar een breipatroon Smile


    Vind je katoen niet heel erg stroef om te breien? Ik brei het alleen in een mix met wol en polyamide
  2. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Vind je katoen niet heel erg stroef om te breien? Ik brei het alleen in een mix met wol en polyamide



    Weet het niet meer.
    Brei al zo lang. Weet zeker dat ik wel een keer met katoen heb gebreid.
    Zal morgen op zolder kijken of ik nog katoen heb liggen en proberen.
  3. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Dit is de rood geruite, past bij het pak dat ik voor de jongste heb gemaakt.
    Ik heb 3 rood geruite en 3 groen geruite voor haar.
    De oudste draagt altijd zwarte kleding en wilde het liefst een zwart leren exemplaar waarop ik haar maar verwezen heb naar sites voor SM-kleding.
    ‘Maa’aam’ maak toch maar van zwarte katoen Smile
    Plaatje
  4. quote:
    Dit schreef Carla-S
    Dit is de rood geruite, past bij het pak dat ik voor de jongste heb gemaakt.
    Ik heb 3 rood geruite en 3 groen geruite voor haar.
    De oudste draagt altijd zwarte kleding en wilde het liefst een zwart leren exemplaar waarop ik haar maar verwezen heb naar sites voor SM-kleding.
    ‘Maa’aam’ maak toch maar van zwarte katoen Smile

    Smile
  5. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56
    2 van de kapjes , die van mijn zoon, zijn al binnen .. leuker in het echt dan op het plaatje
    Nu de 2 van mij nog..
  6. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Jullie weten dat die katoenen dingen niks doen he? Behalve dan een bron van bacterieen vormen

    Ik denk dat het een nieuw fashion item gaat worden- dat wel
  7. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi

    Of 2 katoenen lagen met een filter ertussen totaal niks doen, ben ik nog niet over uit.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Dit is de rood geruite, past bij het pak dat ik voor de jongste heb gemaakt.
    Ik heb 3 rood geruite en 3 groen geruite voor haar.
    De oudste draagt altijd zwarte kleding en wilde het liefst een zwart leren exemplaar waarop ik haar maar verwezen heb naar sites voor SM-kleding.
    ‘Maa’aam’ maak toch maar van zwarte katoen Smile


    Haha ik kwam er wel een tegen op Etsy meen ik. Zelfmaak pakket.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bindi

    Of 2 katoenen lagen met een filter ertussen totaal niks doen, ben ik nog niet over uit.


    Dat doen ze wel, zeker wanneer het filter nonwoven is, of wanneer je plakvlieseline gebruikt in combi met filter. Ik kwam laatst een schema tegen waarin aangegeven werd, wat hoeveel tegenhoudt. En hoe meer lagen hoe meer het tegenhoudt.

    Test zelf maar wat werkt met niezen wanneer je een tissue gebruikt of keukenrol.

    Een half jaar terug oid was er bij BNN ook iets met wat werkt met niezen en proesten. Ze deden de test met gekleurde vloeistof.
  10. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Dat doen ze wel, zeker wanneer het filter nonwoven is, of wanneer je plakvlieseline gebruikt in combi met filter. Ik kwam laatst een schema tegen waarin aangegeven werd, wat hoeveel tegenhoudt. En hoe meer lagen hoe meer het tegenhoudt.

    Test zelf maar wat werkt met niezen wanneer je een tissue gebruikt of keukenrol.

    Een half jaar terug oid was er bij BNN ook iets met wat werkt met niezen en proesten. Ze deden de test met gekleurde vloeistof.


    Stuk keukenrol helpt ook als filter toch?
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bindi


    Stuk keukenrol helpt ook als filter toch?


    Volgens mij wel ja, zeker als je dubbelvouwt. Wanneer ik de kapjes zelf ga naaien dan doe ik er vlieseline tegenaan, ik heb het in huis, en het werkt ook wel prettig :)
    Ik denk wel dat hoe meer lagen hoe beter het werkt, maar goed dat is gewoon mijn gevoel.
    Koffiefilter schijnt ook te kunnen.
  12. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Volgens mij wel ja, zeker als je dubbelvouwt. Wanneer ik de kapjes zelf ga naaien dan doe ik er vlieseline tegenaan, ik heb het in huis, en het werkt ook wel prettig :)
    Ik denk wel dat hoe meer lagen hoe beter het werkt, maar goed dat is gewoon mijn gevoel.
    Koffiefilter schijnt ook te kunnen.



    Inderdaad.
    Ik heb plakvlieseline liggen, die strijk ik tussen de lapjes vast en voor los gebruik doe ik keukenrol.
Terug naar de lijst