Mondkapje maken.

Mondkapje maken. 

Onderwerp van Malero

Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Dat patroon van margo heb ik ook. Ze moeten minimaal op 60 graden gewassen kunnen worden. Dus ik zou de stof van te voren al heet wassen, dat scheelt krimp. Ik weet niet of zijde zo heet gewassen kan worden, ik dacht van niet.

    I wacht ook af of het moet, dan ga ik ze wel maken.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef jeannetted
    >>LINK<<

    De rechthoekige in meerdere maten.
    Met de manier erbij hoe je er veilig mee om moet gaan.

    Als het straks verplicht wordt ga ik ze maken als er moeilijk aan te komen is.


    Ik ben benieuwd welke beter beschermen als dat al uitmaakt.
    Ik bedacht me dat met flanel ertussen als derde laag, het ook al beter werkt, dat scheelt gehannes met papier.
    Ook heb je er best veel nodig, tussendoor doe je ze af omdat je toch wil eten en dan een schone weer op etc etc
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Ze beschermen jou niet! Dat blijft maar een misverstand.
    Alleen de FFP 2 en 3 maskers beschermen je tegen dit virus.

    Je kan er mogelijk wel anderen mee beschermen, maar wanneer je hoest moet je thuisblijven.


    Dat weet ik Carla, maar het beschermd toch, anders hoef je ze niet te dragen. Wanneer je zelf Corona mocht hebben, houdt het iets tegen.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Het is niet ideaal, maar beter dan niks. Ook voor de mensen die zich geen goede mondkapjes kunnen veroorloven. Want ik neem aan dat je niet dagen met dezelfde kunt rondlopen.


    Je beschermt alleen een ander mits jij besmet bent, maar niet jezelf wanneer je met een besmet iemand in aanraking komt.
    Je zult meerdere per dag nodig hebben, vooral wanneer je naar je werk gaat. Tussendoor doe je hem af om te eten of drinken, daarna zul je een schone om moeten doen lijkt me.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Succes morgen Agnes, idd best spannend
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Agnes


    Dankjewel; ik begin 11 mei met werken en reizen als de kinderopvang weer volledig open gaat. (13 maart voor het laatst gewerkt)


    Sorry is volgende week pas, nog even geduld dus.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef IrmaE
    Ben het met je eens is schijnveiligheid. En ik ben bang dat mensen met klachten makkelijker naar buiten gaan. Maar denk dat we niet zonder kunnen nu landen om ons heen het doen


    Ze lieten op tv wat mensen zien met mondkapjes op, die zaten er maar aan te frunnikken. Of iemand vertelde dat hij ze af en toe naar beneden deed vanwege bril die beslaat of omdat er niemand in de buurt was
    En dat, begrijp ik, is juist het nadeel van de kapjes en dan werkt het averechts....
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef scar
    Die kapjes op straat zijn een vorm van symboolpolitiek en bieden schijnveiligheid. Heeft geen enkele nut.

    Mocht het straks soms verplicht worden door ik ze ook voor. En hergebruik ze. Je zal wel moeten, ze zijn niet breed verkrijgbaar en kosten geld.


    Het zal altijd iets meehelpen maar grote verwachtingen heb ik er niet van.
    Ik wil dan de wasbare, dat is nog te doen.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Haha, dat zal iig prettig zitten.


    Wel geestig toch
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bindi



    Ik ga dat proberen, maar dan zou ik 2 sokken nemen, handmatig aan elkaar naaien, dus de binnenkanten aan elkaar, bovenkant openlaten voor een filter (stukje dubbelgevouwen keukenrol o.i.d.)


    Je hebt trouwens ook mondkapjes pakketten die je kunt kopen.
    Verschillende stofjes, patroon en elastiek ofzo voor vast om je oren te maken in 1 pakket.
    Kan volgens mij met naaimachine of handmatig.


    Oh waar heb je die gezien?
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Die sokken kapjes gaan rafelen wanneer je ze gaat wassen dus zijn voor eenmalig gebruik. Of je moet ze idd rondom afwerken
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bindi



    Mijn hobbywinkeltje.nl hebben ze ook pakketten met leuke stofjes.


    Deze heb ik ook nog gevonden
    >>LINK<<
Terug naar de lijst