Mondkapje maken.

Mondkapje maken. 

Onderwerp van Malero

Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Suzette


    Dank je! Ik ben nu bezig met de tweede en daar heb ik nu een 'zakje' voor een metalen stripje in genaaid voor op de neus zodat zoon het kapje goed om zijn neus kan laten aansluiten. Bij de eerste sluit het mondkapje namelijk niet helemaal aan, aan de bovenkant


    Ik ben brildrager dus mijn bril drukt het kapje aan
    Ik heb ook het idee dat wanneer het kapje vast zit achter het hoofd ipv achter de oren dat het beter aansluit, maar geen idee of dat echt zo is.
    Zo een dingetje op de neus is zeker slim, succes.
    Ik heb er een paar gespeld klaar liggen die moet ik nog ff maken.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef 00h

    Een tunneltje er in naaien boven de neus en daar een dubbel gevouwen pijpenragger in steken, werkt prima, er uit halen als je t gaat wassen.



    Maar gooi je die dan weg of was je ze ook
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef 00h

    k Heb ze nog niet serieus gedragen vind het een uitdaging om ze te maken, 1 is gelukt, k was t niet mee als t nodig mocht zijn.
    Ze kunnen er makkelijk uitgehaald worden.




    Dat klopt maar daarna moet je ze of reinigen of weggooien
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    En tis zo simpel.... Deze deelde mijn gemeente.


    Deze zijn van de rijksoverheid, ik vraag me af of ze goed aansluiten op je gezicht
    En ze zijn zonder filteroptie
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef rotonde


    Dat is hem van de overheid. Die had ik overgeslagen, omdat je daar de onderkant niet open laat. En ik snapte niet hoe die tunnel nou goed kwam als je het volgens de fimpjes allemaal binnenstebuiten naait. Maar dat hoeft helemaal niet bij deze hahahaha
    Ga het nu nog maar eens proberen, want die plooien netjes naaien valt mij nog niet mee.
    Vind die ronde bij gup in ieder geval een stuk beter zitten, dus denk dat ik die voor hem aan ga houden. En het koord om de oren vindt hij daarbij lekkerder dan in zijn nek. Dat krijgt hij zelf niet goed geknoopt.



    Ik vind elastiek prettiger zitten en ook makkelijker
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Ja, koffiefilter heb ik ook gehoord.


    Die past goed in het bh model kapje
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Gewoon één kant open houden, zo moeilijk is dat toch niet?Smile


    Ik kan dat wel, maar het staat niet in de omschrijving. Er zijn betere patronen die rondgaan op internet, die ook makkelijk zijn
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef rotonde


    Nouja, eerst vond ik dat dus ook niet te overzien hahahaha, er zit ook echt geen uitleg bij het hele patroontje
    Maar nu zeg ik: eerst met de goede kanten op elkaar leggen. Bovenkant vastnaaien, dan de overgebleven kanten omzomen naar binnen, dus enkelvoudig. Daarna dus de mondkap vouwen hoe ie moet komen en het tunnelltje naaien, zoiets


    Zoiets idd, ik zou eerst alles zigzaggen, zodat het niet rafelt, dan stikken en 1 kant open laten. Zijkant omslaan en tunnel erin.
    Wil je hem netjes dan zoom je de kant die je open wilt laten om
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bindi

    Ik vind die waar je de stof aftekent met een rond bord makkelijker om te maken.
    Ga ik van de week eens proberen.


    Heb je daar een vb/link van?
    Ik wil het rechte lapje met plooien nog proberen. Die is wat handiger naaien dan het bh model
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ik zocht m ook en heb m gevonden en gemaakt. Is best eenvoudig en prima kapje.


    Ja idd, het bh model krijg je dan ook ( blijf hem zo ff noemen :))
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik heb zelf de lange kant open gehouden voor het omdraaien. Je kunt er dan ook een filter in doen.


    Ik de korte kant en dat is onhandig merkte ik. Lange kant kort stukje dichtmaken zodat het filter goed blijft hangen is slimmer
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef rotonde
    Het is ook best grappig om te doen. Dit zijn tenminste projectjes om te overzien als je nog niet zo handig bent
    Ik ga het aparte lapje voor het neustunneltje doen. Eerst het tunnellapje met de goede kant tegen de stof leggen en dan vastnaaien aan de onderkant. Dan de bovenkant gewoon meenaaien als je de bovenkant aan elkaar zet (en idd niet vergeten eerst de zijkanten van het tunneltje eerst naar binnen te zomen) Moet gaan lukken



    Klinkt goed, komt vast ook goed
Terug naar de lijst