Mondkapje maken.

Mondkapje maken. 

Onderwerp van Malero

Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Agnes
    Er werd gevraagd waar ik mijne heb gekocht.
    Ik geloof dat ik dit al eerder gemeld heb: bij de DA drogist, wel erg duur.
    Later daarna heb ik iets goedkoper per stuk een hoeveelheid online besteld.


    Maar dan weet je toch ook niet of het goede zijn?
    Je had toch wat vraagtekens mbt de zelfgemaakte.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef 00h
    Smile


    Hoe dik zijn deze?
    Die ik besteld heb zijn redelijk dik, beetje afhankelijk van de stof
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Carla-S



    Haha, ademen is retemoeilijk met een mondkapje.
    Ik denk dat wij na 3 uur een FFP2 een behoorlijk pCO2 stijging hadden.


    De stoffen die ik zelf gemaakt heb valt me mee, uiteraard niet te vergelijken met wat jullie hebben.
    De gehaakte zit wat verder van mijn neus wat ik ook wel prettiger vind
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef 00h

    Geen idee k schrok van de prijs.
    Heb het links 00h nee rechts laten liggen.
    k Baal er ook van dat ik die vieze boodschappenmandjes beet oet pakken, gruwel.
    neem nu een stuk papier mee om zo'n ding beet te pakken, k vind het maar niks, loop liever met mijn eigen tas of niks.


    Als hij dubbellaags is niet hoor, heb ze al voor 15 euro gezien. 5 is nette prijs
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Agnes


    Deze zijn wel goed; je gebruikt deze nl. maar 1 keer, wegwerp, daardoor ook zo duur.
    Er zullen alleen helaas mensen zijn die vanwege geldgebrek deze mondkapjes wel aldoor opnieuw zullen gaan gebruiken en dan werken ze natuurlijk niet goed meer.
    Ik heb trouwens ook nog andere éénmalige die nog beter zijn (online besteld) met een gecertificeerd keurmerk.

    Het wordt een rotzooitje in het OV met die mondkapjes die vaak niet goed werken. Veiliger zal het er niet op worden. Ik hoop dat het zo rustig blijft zoals het nu is. Nu is het goed te doen, nog rustig in de trein en als mensen te dichtbij komen, gebaar ik of vraag ik vriendelijk om afstand. Ik ben bang voor de tijd dat het drukker gaat worden.





    Ik begreep dat de gecertificeerde alleen voor de zorg zijn
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Caroline


    Een pakje desinfecterende doekjes in je tas, ideaal.


    Ik heb gel in mijn tas, maar doekjes of wegwerp handschoenen allemaal handig
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Solar

    Net bij Beau goed zichtbaar gemaakt


    Klopt en bij mij wasbare ga ik het als volgt doen. Plastic zak om mijn hand, daarmee midden van het kapje vastpakken, dan met andere hand elastiek van mijn hoofd en dan kan het zakje zo om het kapje heen en dichtmaken. Daarna uiteraard handen goed wassen.
    Thuis mondkapjes schoonmaken
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Agnes


    Wordt er echt niet gecontroleerd? Waar heb je dit gelezen?
    Dan zullen veel mensen geen mondkapje gaan dragen.
    Conclusie: dan wordt het OV erg onveilig.
    Balen voor mij en vele andere reizigers die veilig willen reizen naar hun werk.
    Ik maak me hier veel zorgen over.
    .


    Gaat wel gecontroleerd worden in d treinen. Niet specifiek op mondkapjes begreep ik maar wel op d te drukke treinen en ze krijgen ook bevoegdheden om de trein te stoppen en mensen te bekeuren dus de mondkapjes zal ook naar gekeken worden.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Agnes


    Afstand bewaren lukt dus niet goed als het drukker wordt in de trein (nu nog wel nu het nog rustig is, maar straks niet meer).


    Kijk Beau even terug, daar is het een en ander over de trein gezegd
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef maartje



    Mijn achterbuurvrouw maakt ze voor €2,50Smile


    Ook dubbellaags? En beetje dikke katoen?
    Gezien het werk wat erin zit vind ik €5 netjes, je hebt ook je materiaalkosten. Ik heb er zelf ook plakvlieseline in gestreken om vocht beter tegen te houden. Maar ik maak ze alleen voor eigen gebruik.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef rotonde
    ik vind het ook nog wel een klusje. Doet het niet in 10 minuutjes. Maar komt ook omdat ik de naaimachine niet ken, dus ook nog puzzelen met de gebruiksaanwijzing ernaast.
    Maar heb nu een rechthoekige variant met de plooien en zo'n gebolde versie. Allebei voor verbetering vatbaar maar voor de eerste keer best oke


    Mooi zo, mijne kan ook nog iets beter. Het kan ook nog aan het patroon liggen wat je hebt.. Of idd vertrouwdheid met de machine
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Gemaakt van rekbare jeansstof (oude spijkerbroek verknipt) met dank aan Salome voor het patroon.
    Aan de bovenkant een stuk open gehouden zodat er een filter tussen kan. Ik vind het nog niet meevallen, het was de eerste keer in zo'n 30 jaar op de naaimachine met iets anders dan rechtdoor naaien. Had hiervoor alleen nog maar een keer gordijnen genaaid. Voor de eerste keer best goed gelukt, vind ik. Zoon vindt 'm "vet". Ik ga er nog eentje maken met wat aanpassingen Smile


    Leuke zoon heb je, ziet er toch prima uit, netjes en stoer
Terug naar de lijst