Tips kleding naaien...... Mijn jurkje is af en nu ook een rok en broek!

Tips kleding naaien...... Mijn jurkje is af en nu ook een rok en broek! 

Onderwerp van Pi

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef Pi
    Dat kraagje lijkt me ook het moeilijkste onderdeel. Heb nu alles uitgeknipt. Morgen naar eens kijken hoe ver ik ga komen.



    ah gefeliciteerd je hebt het bouw pakket compleet, dan ben je al een heel eind!
    Alle kleine tekentjes op het patroon gevonden?
    Op de mouwen (en op het armsgat van het lijf) staan meestal twee tekens die aangeven waar het op het lijf moet aansluiten, ook niet vergeten welke mouw links en welke mouw rechts is, ze lijken nogal op elkaar maar het is echt verschillend.
  2. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Pi hoe gaat het?
  3. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    Hij is af! 🥳

    Moet natuurlijk nog gewassen en gestreken worden. Maar ik heb hem even aangetrokken om te laten zien hoe het is geworden. (Mijn dochter vond alleen dat ik wat vrolijker moest kijken op de foto’s. 🤣)
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  4. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    Vond trouwens de tip met goed afspelden zodat je gewoon over de naalden kon naaien echt super handig! 😊

    Ook de tip van Marlies over het rimpelen heb ik gebruikt voor de mouwen. Snapte de tip pas echt toen ik bij de mouwen was. Had daarvoor geen idee, alles was nieuw voor me.
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Super knap gedaan Smile
  6. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    SmileSmileSmile Jaaa je hebt het gedaan!
    Wat goed zeg!
    Strijken kan heel veel wegwerken, de strijkbout is de leugen van de naaister zij de verkoopster van de machine die ik kreeg toen ik 17 was.
    Ik begreep toen absoluut niet wat ze zei maar later wel.
    Wat leuk dat je het deelt met ons; dat werkt inspirerend, dank je!


  7. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Knap hoor. Best moeilijk voor een eerste poging.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Top, goed gedaan.
  9. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Wat goed zeg!Smile
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Wauw, wat knap! Ik struikel toevallig al een poosje bijna dagelijks over mijn naaimachine. Ik heb m van mijn oma gekregen. Toen ik een jaar of14 was zat ik op naailes en maakte veel kleding voor mijzelf. Ik was (en ben) niet zo van de mode en vond het leuk om iets te dragen wat ik zelf leuk vond. Mijn naaimachine staat al jaren werkeloos te wachten op mijn. Eigenlijk zou ik ook weer eens moeten gaan beginnen. Jouw draadje en dat van 00h hebben het vlammetje wel doen aanwakkeren... Geen idee of het nog lukt....

    Maar wat je volgende project zou kunnen worden? Een blouse of een jasje? Ik zie aan je foto's dat het jurkje je goed af is gegaan!
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Goed gedaan!
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Wauw, wat knap! Ik struikel toevallig al een poosje bijna dagelijks over mijn naaimachine. Ik heb m van mijn oma gekregen. Toen ik een jaar of14 was zat ik op naailes en maakte veel kleding voor mijzelf. Ik was (en ben) niet zo van de mode en vond het leuk om iets te dragen wat ik zelf leuk vond. Mijn naaimachine staat al jaren werkeloos te wachten op mijn. Eigenlijk zou ik ook weer eens moeten gaan beginnen. Jouw draadje en dat van 00h hebben het vlammetje wel doen aanwakkeren... Geen idee of het nog lukt....

    Maar wat je volgende project zou kunnen worden? Een blouse of een jasje? Ik zie aan je foto's dat het jurkje je goed af is gegaan!

    Ik heb op mijn 13/14 ook super veel kleding gemaakt. Was toen echt wel in om zelf kleding te maken. In de meiden tijdschriften stonden van die super basic patronen. Toen mijn dochter klein was ook veel voor haar genaaid. Vooral omdat ze erg groot was en ik wilde dat ze kleding voor haar leeftijd droeg.

    Laatst wilde ik een rok voor diezelfde dochter maken, bleek de naaimachine verroest te zijn. Nu staat er een nieuwe.
Terug naar de lijst