Tip tegen rook van de buren in huis?

Tip tegen rook van de buren in huis? 

Onderwerp van malva

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef Corien



    Je kunt het in ieder geval met haar bespreken.
    Hier in de buurt rookt men achterin de tuin, buiten de poort of aan de voorkant.
    Mijn zoon, die helaas ook rookt, moet van mij altijd kijken waar mensen buitenzitten en waar kinderen spelen, zodat hij niemand tot last is.

    Ik bespreek dit al jaren...sinds buiten roken de standaard is geworden.
    Van mij mogen rokende mensen gewoon weer bij zichzelf binnen gaan roken.
    En voor je zoon ook opletten of er dichtbij een tuindeur openstaat.....dat is mijn probleem, het waait hier naar binnen en blijft hier dan hangen. Als ik in de tuin zit, waait een rook/lucht veel sneller weer weg.
  2. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef malva

    Daar zitten vergelijkbare kieren tussen als hier.
    Buurman wil wel graag zoiets met betononderkant.


    Geen kieren, ik zal straks buiten ff een foto maken, door die betonrand staat het ding ook hoger. Ik ben er heel blij mee, geeft me meer gevoel van vrijheid. Ik ben vooral blij dat ie zoveel geluid tegenhoudt, had ik niet verwacht.
  3. Corien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Corien
    quote:
    Dit schreef malva

    Ik bespreek dit al jaren...sinds buiten roken de standaard is geworden.
    Van mij mogen rokende mensen gewoon weer bij zichzelf binnen gaan roken.
    En voor je zoon ook opletten of er dichtbij een tuindeur openstaat.....dat is mijn probleem, het waait hier naar binnen en blijft hier dan hangen. Als ik in de tuin zit, waait een rook/lucht veel sneller weer weg.


    En wat is de reactie van de buren?
    Willen ze meedenken?
    Zeker, ook op openstaande deuren wordt gelet!
    Mijn zoon vindt daar rekening mee houden geen enkel probleem.
  4. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef Corien


    En wat is de reactie van de buren?
    Willen ze meedenken?
    Zeker, ook op openstaande deuren wordt gelet!
    Mijn zoon vindt daar rekening mee houden geen enkel probleem.

    Buren voelden zich erg gepest door de vorige bewoners en andere buren.....26 jaar geleden.....
    En zodra er maar iets als negatief uitgelegd kan worden t.a.v. hun 'eigenheid'.....doen ze dit ten volle Smile
    Ze vinden mij erg aardig, verzekerden ze mij keer op keer....verder ook prima buren, als ik maar even doorslik en iets zeer subtiel bespreek......maar nu is/was zij wel erg gestresst doir de coronatoestanden voor de vakantie. En nu heb ik hun nog niet gesproken. Gisteren terug gekomen en vanmorgen weer de eerste rook binnen.....vandaan dit topic.
    Als ze weer een weekje terug zijn.....ben ik weer gewend asn ern dichte deur, denk ik.
  5. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda
    Lastig, omdat het een "ongoing" probleem is. Succes met het vinden van een oplossing.

    Mijn zoontje heeft hyperreactieve astma en als de buren de BBQ of vuilverbrander hebben aangehad stijgt dat op langs de muur (ongeacht plek en windrichting) naar de kamer van mijn zoontje, dan wordt hij benauwd en doet hij geen oog dicht.
    We hebben nu afgesproken dat ze het even melden via Whatsapp als ze hem aanzetten, dan kan ik snel het raam/roosters dicht doen. Mijn zoontje slaapt dan sowieso bij mij, om te voorkomen dat hij last krijgt en dan Corona-technisch weer nergens naar toe kan vanwege zijn luchtwegklachten.

    Alleen als de buurman zijn joint rookt, dan hebben we pech. Die worden niet gemeld. Is gelukkig niet zo vaak.
  6. Corien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Corien
    quote:
    Dit schreef malva

    Buren voelden zich erg gepest door de vorige bewoners en andere buren.....26 jaar geleden.....
    En zodra er maar iets als negatief uitgelegd kan worden t.a.v. hun 'eigenheid'.....doen ze dit ten volle Smile
    Ze vinden mij erg aardig, verzekerden ze mij keer op keer....verder ook prima buren, als ik maar even doorslik en iets zeer subtiel bespreek......maar nu is/was zij wel erg gestresst doir de coronatoestanden voor de vakantie. En nu heb ik hun nog niet gesproken. Gisteren terug gekomen en vanmorgen weer de eerste rook binnen.....vandaan dit topic.
    Als ze weer een weekje terug zijn.....ben ik weer gewend asn ern dichte deur, denk ik.


    Het zou toch wel jammer zijn als je voortdurend je deur dicht moet houden.
    Nog eens heel subtiel aankaarten dan. Succes!
  7. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    En iets heel basics als een ventilator buiten met de rug naar de deur? Zodat ze lucht weg geblazen wordt in plaats van binnen komt?
  8. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Wat helpt een schutting tegen rook? Rook gaat de lucht in en de windrichting bepaald welke kant het opgaat..


    Ik zou niet weten wat je ertegen zou kunnen doen..
    De buurvrouw moet mee willen werken.. Anders houdt 't op ben ik bang...
  9. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76
    Hier ook soms last van. De vriend van de buurvrouw zit dan buiten te roken, maar zelfs met de deur dicht ruiken wij het door de Ventilatieroosters heen binnen. Echt ranzig!

    Maar hij is er gelukkig niet heel veel. Op een balkon vind ik de ventilator tip wel een goed idee. 😂

    Een flinke schutting houdt bij ons iig niets tegen.



  10. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    Een ventilator zat ik ook te bedenken....maar dat vind ik best wel ver gaan, en ik weet niet zo goed of dat dan wel naar buiten werkt.

    Ik heb net bedacht dat ik een mooie stenen muur ga voorstellen van het huis naar 2m inde tuin en daarna een schuttingSmile
    Zijn toch wel meer huizen met een stenen muurtje als eerste erfscheiding?
    Daar gaan de rook en andere lucht dan overheen...en de wind moet wel heel gek staan wil het dan mijn tuindeur inwaaienSmile
  11. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Stenen muur is heel duurSmile
  12. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef maartje
    Stenen muur is heel duurSmile

    Die betonnen schuttingdingen ookSmile

    Stenen bij de kringloop, beetje cement, valt toch wel mee? Handige buurmanSmile
Terug naar de lijst