Tip tegen rook van de buren in huis?

Tip tegen rook van de buren in huis? 

Onderwerp van malva

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Mijn rokende buurvrouw is weer terug van vakantie.
    En ....tsja dan gaat mijn tuindeur weer dicht doirdat haar rook zeer vask bij mij naar binnen waait.

    Daarnaast heeft ze in huis ook een luchtverfrisser staan die ieder kwartier een nieuwe stoot ander chemisch luchtje geeft, waait helaas vaak ook bij mij naar binnen.

    En ja, ik ben helaas behoorlijk geurgevoelig. Ik kan ook niet goed tegen puberdeoluchtjes e.d.

    Wie heeft een goede tip zodat buurvrouw luchtjes buiten blijven en ik toch mijn tuindeur open kan hebben?

    En uiteraard heb ik dit al vaker met haar besproken. Bijv. Achterin de tuin roken, en bij een goeie bui doet ze dit ook. En de luchtverfrisser, als die net ververst is en ik ben toevallig bij haar in huis, krijg ik geen lucht meer en springen de tranen in mijn ogen. Ik ben dan ook niet vaak en zeker niet lang bij hun in huis.

    Wie heeft een goeie tip zodat buuf haar ding in haar huis kan doen en ik daar veel minder last van heb?
  2. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    Hier zitten kieren tussen de planken en na 2 m een heg.
    Met de andere buren pas een schutting geplaatst en die hoor ik nu veel beter dan toen de heg er nog stond. Ik hoop dat er snel voldoende planten tegen aan groeien zodat het geen klankkast meer is bij hun.

    En met rokende buur moet er in het najaar een nieuwe schutting.....echt dicht is misschien wel een optie....ook al verwacht ik niet dat zij dit willen.
  3. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Herkenbaar probleem. Ik zit dagelijks even met tranende ogen in huis vanwege een buur die rookt. Geen oplossing voor in en flat.... Enige waar ik niet aan gedacht heb toen ik ging verhuizen.

    Jammer.
    Tsja, en als je/ik verhuist, wil dat nog niet zeggen dat die (niet )rokende buren daar dan blijven wonen.

    Ook sterkte, met een balkonnetje nog lastiger lijkt me zo. Hier heeft buurvrouw 15 m tuin waar ze uit kan kiezen waar ze gaat staan/zitten roken.
  4. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef maartje



    Wij hebben sinds een maand nu dit:

    >>LINK<<

    Daar zitten vergelijkbare kieren tussen als hier.
    Buurman wil wel graag zoiets met betononderkant.
  5. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef Corien



    Je kunt het in ieder geval met haar bespreken.
    Hier in de buurt rookt men achterin de tuin, buiten de poort of aan de voorkant.
    Mijn zoon, die helaas ook rookt, moet van mij altijd kijken waar mensen buitenzitten en waar kinderen spelen, zodat hij niemand tot last is.

    Ik bespreek dit al jaren...sinds buiten roken de standaard is geworden.
    Van mij mogen rokende mensen gewoon weer bij zichzelf binnen gaan roken.
    En voor je zoon ook opletten of er dichtbij een tuindeur openstaat.....dat is mijn probleem, het waait hier naar binnen en blijft hier dan hangen. Als ik in de tuin zit, waait een rook/lucht veel sneller weer weg.
  6. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef Corien


    En wat is de reactie van de buren?
    Willen ze meedenken?
    Zeker, ook op openstaande deuren wordt gelet!
    Mijn zoon vindt daar rekening mee houden geen enkel probleem.

    Buren voelden zich erg gepest door de vorige bewoners en andere buren.....26 jaar geleden.....
    En zodra er maar iets als negatief uitgelegd kan worden t.a.v. hun 'eigenheid'.....doen ze dit ten volle Smile
    Ze vinden mij erg aardig, verzekerden ze mij keer op keer....verder ook prima buren, als ik maar even doorslik en iets zeer subtiel bespreek......maar nu is/was zij wel erg gestresst doir de coronatoestanden voor de vakantie. En nu heb ik hun nog niet gesproken. Gisteren terug gekomen en vanmorgen weer de eerste rook binnen.....vandaan dit topic.
    Als ze weer een weekje terug zijn.....ben ik weer gewend asn ern dichte deur, denk ik.
  7. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    Een ventilator zat ik ook te bedenken....maar dat vind ik best wel ver gaan, en ik weet niet zo goed of dat dan wel naar buiten werkt.

    Ik heb net bedacht dat ik een mooie stenen muur ga voorstellen van het huis naar 2m inde tuin en daarna een schuttingSmile
    Zijn toch wel meer huizen met een stenen muurtje als eerste erfscheiding?
    Daar gaan de rook en andere lucht dan overheen...en de wind moet wel heel gek staan wil het dan mijn tuindeur inwaaienSmile
  8. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef maartje
    Stenen muur is heel duurSmile

    Die betonnen schuttingdingen ookSmile

    Stenen bij de kringloop, beetje cement, valt toch wel mee? Handige buurmanSmile
  9. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef Bloem

    Een stenen muur gaat echt verder dan een ventilator.

    Tsja.....wel effectiever, geluidsvriendelijker en ik hoef er nooit meer asn te denken om de ventilator te gasn pakken als het weer open deurenweer wordtSmile
  10. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    2m toch ook wel?

    Ach,.....het moet ik overleg zo'n nieuwe schutting
    We gaan het wel zien wat het uiteindelijk wordt.

    En ik stoor mij er niet hele dagen aan, gelukkig ook wel iets anders te doen, maar vandaag na 3 weken geen rook en maar even die vieze lucht doordat buurmeisje die verfrisser niet ververste o.i.d.
    Is het weer even slikken.

    Er zijn veel vervelendere dingen tussen buren, dus ik doe het er maar weer meeSmile

    Jammer dat anderen er ook last van hebben
    En fijn voor de herkenning die het voor nu opgeleverd heeftSmile
  11. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef Pi


    Dat heb ik ook, maar helpt echt niet.
    Vind het vooral vervelend dat de rook de slaapkamers in trekt. We slapen graag met de ramen open en er wordt tot héél laat buiten gerookt. Zowel voor als achter, want er wordt ook voor bij de voordeur gerookt.

    Hier maar 1 rooksterSmile
    En het raam in mijn zoons kamer zit eigenlijk wel standaard dicht, inderdaad tegen rook en bbq lucht. Ik slaap aan de voorkant en kan daar vaak prima met open raam slapen.

    Ik heb het nog niet zo slecht, lees ik alSmile
  12. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    Ik vraag me toch wel af of dit zou werken over de hele lengte en breedte van de deur.

    Van degene die het probeert, hoor ik graag of het werktSmile
Terug naar de lijst