Tip tegen rook van de buren in huis?

Tip tegen rook van de buren in huis? 

Onderwerp van malva

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef malva

    Die betonnen schuttingdingen ookSmile

    Stenen bij de kringloop, beetje cement, valt toch wel mee? Handige buurmanSmile


    Je hebt ook een goed fundament nodig.
  2. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef malva
    Een ventilator zat ik ook te bedenken....maar dat vind ik best wel ver gaan, en ik weet niet zo goed of dat dan wel naar buiten werkt.

    Ik heb net bedacht dat ik een mooie stenen muur ga voorstellen van het huis naar 2m inde tuin en daarna een schuttingSmile
    Zijn toch wel meer huizen met een stenen muurtje als eerste erfscheiding?
    Daar gaan de rook en andere lucht dan overheen...en de wind moet wel heel gek staan wil het dan mijn tuindeur inwaaienSmile

    Een stenen muur gaat echt verder dan een ventilator.
  3. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef Bloem

    Een stenen muur gaat echt verder dan een ventilator.

    Tsja.....wel effectiever, geluidsvriendelijker en ik hoef er nooit meer asn te denken om de ventilator te gasn pakken als het weer open deurenweer wordtSmile
  4. Corien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Corien
    quote:
    Dit schreef malva

    Tsja.....wel effectiever, geluidsvriendelijker en ik hoef er nooit meer asn te denken om de ventilator te gasn pakken als het weer open deurenweer wordtSmile


    Maar een stenen muur houdt de rook echt niet tegen, tenzij je hem een meter of 3-4 hoog maakt..
  5. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    2m toch ook wel?

    Ach,.....het moet ik overleg zo'n nieuwe schutting
    We gaan het wel zien wat het uiteindelijk wordt.

    En ik stoor mij er niet hele dagen aan, gelukkig ook wel iets anders te doen, maar vandaag na 3 weken geen rook en maar even die vieze lucht doordat buurmeisje die verfrisser niet ververste o.i.d.
    Is het weer even slikken.

    Er zijn veel vervelendere dingen tussen buren, dus ik doe het er maar weer meeSmile

    Jammer dat anderen er ook last van hebben
    En fijn voor de herkenning die het voor nu opgeleverd heeftSmile
  6. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi
    quote:
    Dit schreef malva


    Ik heb net bedacht dat ik een mooie stenen muur ga voorstellen van het huis naar 2m inde tuin en daarna een schuttingSmile
    Zijn toch wel meer huizen met een stenen muurtje als eerste erfscheiding?
    Daar gaan de rook en andere lucht dan overheen...en de wind moet wel heel gek staan wil het dan mijn tuindeur inwaaienSmile


    Dat heb ik ook, maar helpt echt niet.
    Vind het vooral vervelend dat de rook de slaapkamers in trekt. We slapen graag met de ramen open en er wordt tot héél laat buiten gerookt. Zowel voor als achter, want er wordt ook voor bij de voordeur gerookt.
  7. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef Pi


    Dat heb ik ook, maar helpt echt niet.
    Vind het vooral vervelend dat de rook de slaapkamers in trekt. We slapen graag met de ramen open en er wordt tot héél laat buiten gerookt. Zowel voor als achter, want er wordt ook voor bij de voordeur gerookt.

    Hier maar 1 rooksterSmile
    En het raam in mijn zoons kamer zit eigenlijk wel standaard dicht, inderdaad tegen rook en bbq lucht. Ik slaap aan de voorkant en kan daar vaak prima met open raam slapen.

    Ik heb het nog niet zo slecht, lees ik alSmile
  8. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi
    quote:
    Dit schreef malva

    Hier maar 1 rooksterSmile
    En het raam in mijn zoons kamer zit eigenlijk wel standaard dicht, inderdaad tegen rook en bbq lucht. Ik slaap aan de voorkant en kan daar vaak prima met open raam slapen.

    Ik heb het nog niet zo slecht, lees ik alSmile


    Bij mij is het ook maar 1 rookster. Maar die rookt voor 10...
  9. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    Een kleine ventilator (bestaan ze op zonne-energie?) buiten zetten? Waait t mooi weer terug
  10. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    er zijn heel stilte ventilatoren en je hebt het in eigen hand.

    Ik vind het een goede oplossing. Goedkoper dan een muur.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Karin67
    Een kleine ventilator (bestaan ze op zonne-energie?) buiten zetten? Waait t mooi weer terug

    Voor de deur in je eigen huis. En naar buiten laten blazen.
  12. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    Ik vraag me toch wel af of dit zou werken over de hele lengte en breedte van de deur.

    Van degene die het probeert, hoor ik graag of het werktSmile
Terug naar de lijst