Speedcomfort radiator

Speedcomfort radiator 

Onderwerp van Dayenne

Terug naar de lijst
  1. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Als het goed is, zou je meer comfort moeten ervaren en daardoor de radiator minder warm hoeven zetten. Veel plezier er van!

    Dank je.
    Het leek vanmorgen inderdaad een stuk sneller warm hier.
    Wel merk ik dat ze wat geluid maken.
    Vergelijkbaar met een pc. Het valt pas op als het stopt.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef hanss51

    Dank je.
    Het leek vanmorgen inderdaad een stuk sneller warm hier.
    Wel merk ik dat ze wat geluid maken.
    Vergelijkbaar met een pc. Het valt pas op als het stopt.

    Dat klopt, zo omschreef ik ook het geluid. Idd als het stopt denk je ineens 'huh ik mis iets'.
  3. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    Ik vind het echt een grote comfort verbetering, veel sneller warm. Bevalt zo goed dat ik nog een setje op een andere radiator heb geplaatst. Daar komt de warmte je nu echt tegemoet, (kleinere kamer).
    Ik heb ze inmiddels ook bovenin geplaatst, ziet er ook beter uit..
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Fijn hè. Ik vind dat ook. Smile
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Heb de afrekening warmte gekregen. 270 euro terug. Het is de moeite waard, dat is duidelijk. Ook dankzij de thermostaat knoppen.
  6. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    Dat is een mooi resultaat @Dayenne.

    Zou het ook werken op van die 'ouderwetse' dingen die hier in de woonkamer hangen denk je?

    Plaatje
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ik denk dat je het beste even met speedcomfort kunt overleggen. Ik durf dat niet te zeggen.

    Het is wel een optelsom van aanpassingen hè. Dus de ventilatoren, folie achter de radiatoren en, misschien wel de meest belangrijke, de instelbare thermostaat knop.
  8. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik denk dat je het beste even met speedcomfort kunt overleggen. Ik durf dat niet te zeggen.

    Het is wel een optelsom van aanpassingen hè. Dus de ventilatoren, folie achter de radiatoren en, misschien wel de meest belangrijke, de instelbare thermostaat knop.


    Ik zal dat eens doen inderdaad. En folie achter de radiatoren staat al (een tijdje) op mijn to do lijstje. Hmm nu maar eens door gaan pakken dus. Wbt de instelbare radiator ben ik benieuwd of dat lukt om te plaatsen zonder al te veel gedoe. Vorige bewoners hebben er een handje van gehad om buizen en knoppen mee te verven. 🤨
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef DianaB


    Ik zal dat eens doen inderdaad. En folie achter de radiatoren staat al (een tijdje) op mijn to do lijstje. Hmm nu maar eens door gaan pakken dus. Wbt de instelbare radiator ben ik benieuwd of dat lukt om te plaatsen zonder al te veel gedoe. Vorige bewoners hebben er een handje van gehad om buizen en knoppen mee te verven. 🤨

    Die instelbare knoppen kunnen alleen op thermostatische radiator kranen. Waarbij je dus de temperatuur regelt op de radiatoren en niet op een unit (die op een cv zit aangesloten).
  10. Peter_R
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Peter_R
    De SpeedComfort werkt (nog) beter als je de ventilatoren onderaan monteert. De bedoeling is namelijk dat er een luchtstroom ontstaat: van de vloer, langs de warme radiator, langs t raam, plafond en dan via de vloer weer terug. De sensor plek je het best op de aanvoerleiding. Dan slaat de ventilatoren als de temperatuur hoog genoeg is. Als je de sensor op de radiator plakt meet je een gemiddelde radiator temperatuur, het gaat om de temperatuur van de aanvoer.
    De besparing heb je alleen als je ook de temperatuur van de ketel verlaagt. Anders zorgen ze alleen voor snellere opwarming, maar niet voor minder gebruik.

    Ik heb de Speedcomfort 2 jaar geleden gekocht en alleen onder het koudste raam gemaakt. Toch 30% lager gerbruik! Dus dat is snel terugverdiend.

    Dank voor de 9V tip, dat ga ik nog proberen.

    Peter
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Zie nu je reactie pas. Het beste is de speedcomfort onderop te plaatsen. Maar zoals ik al aangaf blaast ie dan koude lucht m'n huis in ipv warme. Ik heb er dan geen profijt van. Zoals het nu hangt werkt het geweldig. Flink terug ontvangen zoals ik schreef.
  12. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Zie nu je reactie pas. Het beste is de speedcomfort onderop te plaatsen. Maar zoals ik al aangaf blaast ie dan koude lucht m'n huis in ipv warme. Ik heb er dan geen profijt van. Zoals het nu hangt werkt het geweldig. Flink terug ontvangen zoals ik schreef.

    Ik heb ook de afrekening warmte binnen.
    110 euro minder verbruik dan het vorige jaar, ik had ook een programmeerbare thermostaatkraan gemonteerd daar.
    Nu ook thermostaatkraan laten monteren aan de andere kant (waar ook een speedcomfort op zit)
Terug naar de lijst