Speedcomfort radiator

Speedcomfort radiator 

Onderwerp van Dayenne

Terug naar de lijst
  1. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    Ik heb afgelopen week ook zo'n setje besteld, en gisteravond gekregen.
    Een trio set, om te beginnen.
    We hebben hier blokverwarming, dus weinig in te stellen voor mij qua verwarming.
    Sowieso altijd een hoge aanvoertemperatuur
    Wel raam over de breedte van het appartement, en geen dubbelglas daar.
    Dus ik hoop vooral op wat comfortwinst.

    k heb ook maar één radiator in de woonkamer, maar die is enorrem lang.
    Ik overweeg nu om de ventilatortjes niet bij de aanvoerkant, maar bij de andere kant te plaatsen, bij de zithoek.
    Maar hoe doe je dat dan met de temperatuursensor.
  2. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Die sensor meet alleen de warmte van je radiator. Wil je dat de ventilatoren snel aan gaan, dan plak je de sensor op het heetste deel van de radiator. Wil je dat ie laat aanslaat, dan op het koudste deel.

    De plek waar je de fans plaatst maakt niet zo gek veel uit. Ik zou persoonlijk kiezen voor de plek waar het het warmst is, zodat je het meeste voordeel er van hebt.

    Dank voor je toelichting!
    Ze zitten er al, ongeveer standaard.
    Even aankijken, en misschien nog wat experimenteren.
    Eerste indruk is erg positief, geen kou bij mijn favoriete stoel bij het raam.
    Maar dat kan ook komen doordat het vrijwel windstil is.
  3. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Als het goed is, zou je meer comfort moeten ervaren en daardoor de radiator minder warm hoeven zetten. Veel plezier er van!

    Dank je.
    Het leek vanmorgen inderdaad een stuk sneller warm hier.
    Wel merk ik dat ze wat geluid maken.
    Vergelijkbaar met een pc. Het valt pas op als het stopt.
  4. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    Ik vind het echt een grote comfort verbetering, veel sneller warm. Bevalt zo goed dat ik nog een setje op een andere radiator heb geplaatst. Daar komt de warmte je nu echt tegemoet, (kleinere kamer).
    Ik heb ze inmiddels ook bovenin geplaatst, ziet er ook beter uit..
  5. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Zie nu je reactie pas. Het beste is de speedcomfort onderop te plaatsen. Maar zoals ik al aangaf blaast ie dan koude lucht m'n huis in ipv warme. Ik heb er dan geen profijt van. Zoals het nu hangt werkt het geweldig. Flink terug ontvangen zoals ik schreef.

    Ik heb ook de afrekening warmte binnen.
    110 euro minder verbruik dan het vorige jaar, ik had ook een programmeerbare thermostaatkraan gemonteerd daar.
    Nu ook thermostaatkraan laten monteren aan de andere kant (waar ook een speedcomfort op zit)
  6. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Top!!! En hoe lang had je vorig jaar de speed er op zitten en de programmeer kraan?

    Pas kort. De speed vanaf begin februari, de kraan half maart. (oude was ook wel thermostaatkraan).
  7. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef hanss51

    Pas kort. De speed vanaf begin februari, de kraan half maart. (oude was ook wel thermostaatkraan).

    Oh, de eerste speed al in december, zag ik net.
Terug naar de lijst