Speedcomfort radiator

Speedcomfort radiator 

Onderwerp van Dayenne

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Als het goed is, zou je meer comfort moeten ervaren en daardoor de radiator minder warm hoeven zetten. Veel plezier er van!
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef hanss51

    Dank je.
    Het leek vanmorgen inderdaad een stuk sneller warm hier.
    Wel merk ik dat ze wat geluid maken.
    Vergelijkbaar met een pc. Het valt pas op als het stopt.

    Dat klopt, zo omschreef ik ook het geluid. Idd als het stopt denk je ineens 'huh ik mis iets'.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Fijn hè. Ik vind dat ook. Smile
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Heb de afrekening warmte gekregen. 270 euro terug. Het is de moeite waard, dat is duidelijk. Ook dankzij de thermostaat knoppen.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ik denk dat je het beste even met speedcomfort kunt overleggen. Ik durf dat niet te zeggen.

    Het is wel een optelsom van aanpassingen hè. Dus de ventilatoren, folie achter de radiatoren en, misschien wel de meest belangrijke, de instelbare thermostaat knop.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef DianaB


    Ik zal dat eens doen inderdaad. En folie achter de radiatoren staat al (een tijdje) op mijn to do lijstje. Hmm nu maar eens door gaan pakken dus. Wbt de instelbare radiator ben ik benieuwd of dat lukt om te plaatsen zonder al te veel gedoe. Vorige bewoners hebben er een handje van gehad om buizen en knoppen mee te verven. 🤨

    Die instelbare knoppen kunnen alleen op thermostatische radiator kranen. Waarbij je dus de temperatuur regelt op de radiatoren en niet op een unit (die op een cv zit aangesloten).
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Zie nu je reactie pas. Het beste is de speedcomfort onderop te plaatsen. Maar zoals ik al aangaf blaast ie dan koude lucht m'n huis in ipv warme. Ik heb er dan geen profijt van. Zoals het nu hangt werkt het geweldig. Flink terug ontvangen zoals ik schreef.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef hanss51

    Ik heb ook de afrekening warmte binnen.
    110 euro minder verbruik dan het vorige jaar, ik had ook een programmeerbare thermostaatkraan gemonteerd daar.
    Nu ook thermostaatkraan laten monteren aan de andere kant (waar ook een speedcomfort op zit)

    Top!!! En hoe lang had je vorig jaar de speed er op zitten en de programmeer kraan?
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Margo

    Is dat 270 euro extra ten opzichte van vorig jaar?
    Of 270 totaal? En wat betaal je ongeveer per jaar voor hoeveel m2?

    Ik heb een flat met blokverwarming. Dus geen m³ info (ista verdampers, kun je niks mee qua info). Ik betaal 90 euro pmnd aan warmte.

    Vanwege blokverwarming hebben de radiatoren thermostaatkranen. Ik heb de slaapkamer van zoon, de woonkamer en de keuken vervangen voor programmeerbare kranen. In de woonkamer dus ook de speedcomfort om sneller de warmte mijn woonkamer in te krijgen en dus eerder een behaaglijk gevoel en eerder afslaan van de thermostaat.

    Ik woon in het midden van het flatgebouw. Vanwege de nieuwe ketel, stroomt er geen 70-90° meer door de buizen, maar 40-50°. Flat is 50 jaar oud. Mijn flat is 80m² (bruto). Netto oppervlakte volgens wbv 66,1m² en energie label D.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef hanss51

    Pas kort. De speed vanaf begin februari, de kraan half maart. (oude was ook wel thermostaatkraan).

    Ben benieuwd wat de afrekening volgend jaar voor je gaat worden.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Oh dat wist ik niet, van de dure en goedkope ruimtes.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Margo

    Dat kan je zien op het afschrift van Ista.
    Heb je van die metertjes op je verwarming?
    Dan staat in het jaaroverzicht welke ruimte wat heeft verbruikt, tegen welke prijs.
    Woonkamer en grotere slaapkamers zijn duurder.

    Digitale meters heb ik. Heb me niet op dat niveau er in verdiept. We hebben één radiator in de woonkamer en een kleine in de keuken. Daarmee krijg ik het huis niet warm, met alleen de keuken.
Terug naar de lijst