Speedcomfort radiator

Speedcomfort radiator 

Onderwerp van Dayenne

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef hanss51

    Ik heb ook de afrekening warmte binnen.
    110 euro minder verbruik dan het vorige jaar, ik had ook een programmeerbare thermostaatkraan gemonteerd daar.
    Nu ook thermostaatkraan laten monteren aan de andere kant (waar ook een speedcomfort op zit)

    Top!!! En hoe lang had je vorig jaar de speed er op zitten en de programmeer kraan?
  2. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Top!!! En hoe lang had je vorig jaar de speed er op zitten en de programmeer kraan?

    Pas kort. De speed vanaf begin februari, de kraan half maart. (oude was ook wel thermostaatkraan).
  3. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Heb de afrekening warmte gekregen. 270 euro terug. Het is de moeite waard, dat is duidelijk. Ook dankzij de thermostaat knoppen.

    Is dat 270 euro extra ten opzichte van vorig jaar?
    Of 270 totaal? En wat betaal je ongeveer per jaar voor hoeveel m2?
  4. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef hanss51

    Pas kort. De speed vanaf begin februari, de kraan half maart. (oude was ook wel thermostaatkraan).

    Oh, de eerste speed al in december, zag ik net.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Margo

    Is dat 270 euro extra ten opzichte van vorig jaar?
    Of 270 totaal? En wat betaal je ongeveer per jaar voor hoeveel m2?

    Ik heb een flat met blokverwarming. Dus geen m³ info (ista verdampers, kun je niks mee qua info). Ik betaal 90 euro pmnd aan warmte.

    Vanwege blokverwarming hebben de radiatoren thermostaatkranen. Ik heb de slaapkamer van zoon, de woonkamer en de keuken vervangen voor programmeerbare kranen. In de woonkamer dus ook de speedcomfort om sneller de warmte mijn woonkamer in te krijgen en dus eerder een behaaglijk gevoel en eerder afslaan van de thermostaat.

    Ik woon in het midden van het flatgebouw. Vanwege de nieuwe ketel, stroomt er geen 70-90° meer door de buizen, maar 40-50°. Flat is 50 jaar oud. Mijn flat is 80m² (bruto). Netto oppervlakte volgens wbv 66,1m² en energie label D.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef hanss51

    Pas kort. De speed vanaf begin februari, de kraan half maart. (oude was ook wel thermostaatkraan).

    Ben benieuwd wat de afrekening volgend jaar voor je gaat worden.
  7. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ik heb een flat met blokverwarming. Dus geen m³ info (ista verdampers, kun je niks mee qua info). Ik betaal 90 euro pmnd aan warmte.
    Vanwege blokverwarming hebben de radiatoren thermostaatkranen.

    Flat is 50 jaar oud. Mijn flat is 80m² (bruto). Netto oppervlakte volgens wbv 66,1m² en energie label D.


    Ik begrijp je wel! Jeetje wat veel geld!


    Ik heb ook Ista, blokverwarming en energielabel D.
    Ruimte is 103m2 en ook ik zit in het midden van de flat.
    Tevens thermostaatkranen. Flat is ruim 50 jaar oud.
    Ik betaal maandelijks 59 euro en ik krijg jaarlijks gemiddeld 250 terug. Dat maakt mijn maandbedrag 37,50.

    Wist je dat bepaalde ruimtes duurder zijn dan andere?
    De keuken is bijv ruim 2x goedkoper. Wij laten de keuken dus hoger aan staan en zetten de duurdere ruimtes laag.
    En ‘s nachts niet uit zetten. Overdag luchten.

  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Oh dat wist ik niet, van de dure en goedkope ruimtes.
  9. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Oh dat wist ik niet, van de dure en goedkope ruimtes.

    Dat kan je zien op het afschrift van Ista.
    Heb je van die metertjes op je verwarming?
    Dan staat in het jaaroverzicht welke ruimte wat heeft verbruikt, tegen welke prijs.
    Woonkamer en grotere slaapkamers zijn duurder.
  10. Lietjuh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lietjuh
    Ik heb ook Ista. Maar betaal zoveel aan de vaste kosten en de variabele (niet mijn verbruik) . Heb afrekening nog niet gehad, huurbaas doet dat met vertraging. Maar hoorde vd buurvrouw al dat vaste en variabele kosten weer hoger waren. Ik verbruik echt weinig. Dus vind het een hoop geld elke maand.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Margo

    Dat kan je zien op het afschrift van Ista.
    Heb je van die metertjes op je verwarming?
    Dan staat in het jaaroverzicht welke ruimte wat heeft verbruikt, tegen welke prijs.
    Woonkamer en grotere slaapkamers zijn duurder.

    Digitale meters heb ik. Heb me niet op dat niveau er in verdiept. We hebben één radiator in de woonkamer en een kleine in de keuken. Daarmee krijg ik het huis niet warm, met alleen de keuken.
  12. rwin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rwin
    Ter info, met code VEH21 krijg je 20% korting via speedcomfort.nl.
Terug naar de lijst