Het moestuinseizoen begint weer!

Het moestuinseizoen begint weer! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22

Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Het weekend had ik 1 taak, nl het vervangen van de moestuinbakken. Ze waren dusdanig verrot dat ze, inclusief de inhoud, bijna helemaal offer het pad lagen. Ik zag het elke keer als ik er toch nog maar iets bijgooide en dan voelde ik de druk stijgen. Maar struisvogel als ik ben gebeurde er gewoon niets.

    Uiteindelijk dit weekend dus de handen uit de mouwen gestoken en nu staan er twee nieuwe bakken! Eerst stonden er 2 hele grote onhanteerbare bakken. Ik wil er nu 3 kleinere van maken zodat ik ze ook daadwerkelijk ga gebruiken. Ze zijn nu kleiner en makkelijker om te zetten. Pallets, stutpalen en kippegaas. De laatste bak moet ik nog doen maar dat wordt een ander weekend. En ook nog wat latjes op de bovenzijde timmeren maar het was nu gewoon genoeg geweest in de blakende zon. Maar met deze twee ben ik al blij! Het knapt zo enorm op.
    Plaatje
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Thanks!

    En eindelijk komt er een ieniemieni flespompoentje aan mijn plantSmile
    Plaatje
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Vandaag hebben we de tomaatjes op de vensterbank van mijn dochter geoogst. Ze heeft een soort minikwekerij op haar slaapkamer (Toch iets van die appel en de boom....). We hebben overal horren in huis dus insecten kunnen hier eigenlijk niet komen. Ze is dus met oorstaafjes in de weer gegaan om de plantjes zelf te bestuiven. Zo leuk, nu heeft ze haar eigen tomaatjes!
    Plaatje
    Plaatje
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Dat zal een mooi gezicht zijn die pompoenen. En ja, je kunt gerust wegknippen. De plant heeft dan meer energie over voor de vruchten in plaats van dat -in onze ogen- nutteloze groen. Dat geldt voor meer dan alleen pompoen en augurken trouwens. Ook een plant heeft maar een beperkt potje energie.
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Hard gewerkt zeg! Zover ben ik nog niet. Doet me wel aan herinneren dat ik de knoflookteentjes weer in de grond moet stoppen komende week…
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wat een mooie oogst nog!

    Bij mij staat er alleen nog prei, pastinaak en palmkool. En ik hoop dat de zoete aardappel een de yacon ook nog oogst geven maar die ga ik pas eind deze maand uitgraven.
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wat ziet het er allemaal mooi uit bij jullie! Ik hen niet meer zoveel groenten in de tuin staan. Ik zag nog 1 flespompoen en prei. Daarnaast heel veel winterpostelein. Ik heb er net posteleintapenade van gemaakt. En de aardbeien staan weer in bloei😱 En de goudsbloem doet het ook nog steeds goed!
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea

    Ja wij stoppen ze gewoon in de grond. Ik snijd ze nog veel korter af want dat witte wil ik ook eten.
    En dan groeien ze na opnieuw afknippen gewoon weer door.


    Ik doe dat ook met bleekselderij en prei. Dat groeit allemaal weer aan. Niet zo groot maar daar kun je altijd nog een keer oogsten.
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Ditty
    Iemand dit al eens geprobeerd?


    Toevallig deze week weer eens een preitje in een laagje water gezet. In no-time schiet het groen er weer uit. Ik ga m nu niet meer in de tuin zetten maar dat doe ik normaal wel als er wat worteltjes aan komen.
    Plaatje
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik ga dit draadje sluiten, er is een nieuw draadje voor de moestyin/balkontuinierbelevenissen! Ik ga dat ff reageren.
Terug naar de lijst