Kitten opvoeden.

Kitten opvoeden. 

Onderwerp van Gerrr

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door Gerrr zelf op 25 april 2021 om 12:17:33

Terug naar de lijst
  1. Marry
    Je bent wie je bent

    Toon alleen de berichten van Marry
    Persoonlijk vind ik het een super lief idee, dat vooral
    Maarrr
    Inderdaad een kat en vooral kitten is geen hond
    Een kat en met name een kitten is gebaat bij 1 vaste plek
    En je wil dat het een schootkat is/ wordt??

    Dat weet je gewoonweg niet
    Ik heb nu 2 poezenbeesten
    1 poes, eigenzinnig, fel, maar ligt altijd dichtbij mij maar is zeker geen schootkat
    1 kater, echt een boefje, makkelijk, en kruipt heel vaak bij mij op schoot

    Dat ze beide kitten waren wisten we niet hoe dit zou uitpakken
    Ze zijn wel super lief samen

    Succes met je beslissing
    Nogmaals wel een lief idee
  2. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja
    quote:
    Dit schreef Gerrr
    Ik zal het even uitleggen,

    het is een soort van experiment van mij. Ik krijg een kitten en bedacht me dat het voor de bewoners wel erg fijn zou zijn.

    We hebben ruimte zat.

    Asiels enz. heb ik al maanden in de gaten gehouden maar het moet een schootkat zijn. Helaas zijn die er erg weinig.

    Dan hebben we nog de kosten die ik dan voor mijn rekening neem en ik ben verantwoordelijk.

    Misschien is het daar wonen wel helemaal geen goed idee dan blijft ze bij mij wonen ook geen enkel probleem, maar ik was zelf enthousiast maar misschien wel te en is dit alles niet haalbaar.




    Ik lees een paar dingen
    Het is jouw experiment en het voor debewoners erg leuk!
    Hoe is het voor de kitten? Katten houden er over het algemeen niet van om naar n andere plek te gaan, laat staan heen en weer.

    Of een kitten een schootkat wordt, weet je ook niet. Ik heb twee heel aanhankelijke poezen. Maar de een is aaien en optillen en noem maar op, maarniet op schoot. De andere is van kroegen maar til haar niet op!!!

    Een dier is zeker leuk, maar moet ook voor t diertje leuk zijnSmile
  3. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Een kitten is geen rustige schootkat. Riempjes zijn levensgevaarlijk. Denk liever aan speciale aaidagen welke op locatie kunnen worden aangeboden. Konijnen, kippen, honden, paarden. Alles kan.
  4. Gerrr
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Gerrr

    Na alles te hebben gelezen kan ik alleen maar concluderen dat mijn experiment vooraf al geen succes is.

    Dan ga ik mij maar beraden over ander mogelijkhedenSmile voor onze bewoners. De kippen zijn er al dus we hebben wel iets.

    Geitjes komen ook geregeld langs.

    Bedankt voor jullie adviezen Smile
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Heel slim Gerr. Het idee is absoluut lief.

    Konijnen? Van die Vlaamse reuzen? Zijn zindelijk, kunnen los lopen. Zijn rustig.
  6. Gerrr
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Gerrr

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Heel slim Gerr. Het idee is absoluut lief.

    Konijnen? Van die Vlaamse reuzen? Zijn zindelijk, kunnen los lopen. Zijn rustig.



    Helaas krijg ik mijn collega's daar niet warm voor. Een kat konden ze nog mee leven.
  7. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja
    quote:
    Dit schreef Gerrr



    Helaas krijg ik mijn collega's daar niet warm voor. Een kat konden ze nog mee leven.

    Jammer als collega's er niet voor warm draaien, maar wel eerlijk, want een dier vergt aandacht en verzorging. En wat als het ziek wordt? Je moet er allemaal achter staan en pas ook op met (miss nog niet ontdekte) allergieën.
    Het idee is echt heel lief.
  8. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Ik denk dat je een verstandige keuze hebt gemaakt.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Dat weet je van een kitten ook niet van te voren. Je kan van een kitten geen schootkat maken.

    Kan je geen deal maken met een kinderboerderij? Dat er met regelmaat dieren komen om te aaien en zo.



    Ja hoor, ik heb boerderij katten gehad en zelfs de moederpoes tam gekregen. Met name katers worden aanhankelijk na kastratie.
    Bij mij zijn ze allemaal heel mak geworden en sliepen op schoot of in mijn nek. Soms wel onhandig met vier.
    Ik heb maar 1 keer meerdere kittens ineens genomen, die waren van de schuwe moeder, Maar vond 1 voor 1 prettiger en die worden daardoor aanhankelijke omdat ze meer op jou gefocust zijn dan op elkaar. Meestal zat er een jaar tussen of meer.

    Thuis een kitten nemen kan altijd nog, overigens gingen bij ons de katten mee wanneer we een weekje NH deden, mijn zus had wel een ruime plek voor de katten. 1 van onze katten lag bij voorkeur op de hoedenplank.
  10. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Slepen met een kat... Het is geen hond hè! Misschien is dat een beter idee, een kleine hond.

    Katten worden helemaal niet blij met dagelijks heen en weer worden gesleept. Ik denk dat een kat daarvoor veel te honkvast is. Ik vind het zielig wat je beschrijft. Hier krijg je een stresskat van denk ik.

    Dan kan je inderdaad beter een kleine sociale hond nemen, die willen graag onder mensen zijn en zijn veel gemakkelijker, ook op de fiets, ik fiets overal heen met mijn hondenvriendjes, naar toe.

    Edit: oh ik zie dat je al een besluit genomen hebt. Zou een binnen vrij rondlopend konijn niet leuk zijn op zo’n groep?

  11. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo
    Nee konijnen zijn prooidieren. En grote nijnen zijn heel duur in onderhoud.
    Onderschat dat niet

    Met een hond moet je geluk hebben
    Ben er zelf ook geen voorstander van.

    Hamsters ook niet Dat zijn nachtdieren

    Denk eigenlijk dat geen 1 dier hier op zit te wachten.
  12. Gerrr
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Gerrr

    quote:
    Dit schreef scar

    Katten worden helemaal niet blij met dagelijks heen en weer worden gesleept. Ik denk dat een kat daarvoor veel te honkvast is. Ik vind het zielig wat je beschrijft. Hier krijg je een stresskat van denk ik.

    Dan kan je inderdaad beter een kleine sociale hond nemen, die willen graag onder mensen zijn en zijn veel gemakkelijker, ook op de fiets, ik fiets overal heen met mijn hondenvriendjes, naar toe.

    Edit: oh ik zie dat je al een besluit genomen hebt. Zou een binnen vrij rondlopend konijn niet leuk zijn op zo’n groep?



    Nee konijn is geen optie (collega's) ik zou idd wel een konijn willen maar goed met mij kun je geen rekening houden ik vind alles leuk wat aaibaar is :-) en als de bewoners er maar van genieten. Dan de kippen maar wat vaker naar binnen Smile.
Terug naar de lijst