Kitten opvoeden.

Kitten opvoeden. 

Onderwerp van Gerrr

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door Gerrr zelf op 25 april 2021 om 12:17:33

Terug naar de lijst
  1. Gerrr
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Gerrr
    Ik krijg over 7 weken een kitten, deze wil ik graag opvoeden om met mij mee naar het werk te gaan en de bedoeling is dat ze hier na enkele maanden gaat wonen.

    Ik werk op de PG in een huisje met 12 bewoners, omdat dieren een geweldige toevoeging is voor deze groep gaan we het zo proberen.

    Ik zal haar de eerste maanden meenemen op de fiets ( 3min) iemand ervaring mee hoe een kitten dit aan te leren in een reistas oid.

    Alle tips zijn welkom.Smile


    Gerda
  2. Gerrr
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Gerrr

    quote:
    Dit schreef Maxime1969


    Halsbandje met een riempje aan, in huis dagelijks hiermee wandelen - eerst binnen, dan tuin, en evt daarbuiten
    De reistas in de woonkamer zetten, zodat ze er al af en toe in kan kruipen zodat deze voor haar vertrouwd wordt
    Wordt de reistas haar slaapplek op je werk? Dan deze thuis al hiervoor gebruiken

    Een paar plantenspuiten voor ongewenst (sloop-)gedrag Smile

    Is de ruimte waar ze op je werk gaat verblijven, wel kittenproof? Geen losse (electra) bedradingen, touwtjes (van jalouzien oid)

    De kitten is zeker t eerste half jaar enorm speels en kruipt overal heen en tussen - met nageltjes nogal vernielzuchtig ook...al bedacht hoe je dat 'tegenhoudt' op je werk?
    Zijn er mogelijkheden voor krabpalen en verstopplekjes - veel speelgoed/krabdingen waar een kitten ook de nageltjes in kan zetten is wel een must
    En natuurlijk een (paar) heerlijke slaapplekjes

    Ik vind het een leuk idee, maar wel een enorme uitdaging

    Succes!






    Kittenproof is het zeker omdat er bij ons geen losse draden en touwtjes enz. zijn i.v.m. met onze bewoners.
    De woning zijn vorig jaar verbouwd dus een grote ruimte en verstop plekken .

    Het is ook mijn idee hoor of het lukt is een 2de en anders blijft ze gewoon bij mij en neem ik haar mee op de dagen dat ik werk ook dat geeft al veel vreugde.

  3. Gerrr
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Gerrr

    Ik zal het even uitleggen,

    het is een soort van experiment van mij. Ik krijg een kitten en bedacht me dat het voor de bewoners wel erg fijn zou zijn.

    We hebben ruimte zat.

    Asiels enz. heb ik al maanden in de gaten gehouden maar het moet een schootkat zijn. Helaas zijn die er erg weinig.

    Dan hebben we nog de kosten die ik dan voor mijn rekening neem en ik ben verantwoordelijk.

    Misschien is het daar wonen wel helemaal geen goed idee dan blijft ze bij mij wonen ook geen enkel probleem, maar ik was zelf enthousiast maar misschien wel te en is dit alles niet haalbaar.


  4. Gerrr
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Gerrr

    Na alles te hebben gelezen kan ik alleen maar concluderen dat mijn experiment vooraf al geen succes is.

    Dan ga ik mij maar beraden over ander mogelijkhedenSmile voor onze bewoners. De kippen zijn er al dus we hebben wel iets.

    Geitjes komen ook geregeld langs.

    Bedankt voor jullie adviezen Smile
  5. Gerrr
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Gerrr

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Heel slim Gerr. Het idee is absoluut lief.

    Konijnen? Van die Vlaamse reuzen? Zijn zindelijk, kunnen los lopen. Zijn rustig.



    Helaas krijg ik mijn collega's daar niet warm voor. Een kat konden ze nog mee leven.
  6. Gerrr
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Gerrr

    quote:
    Dit schreef scar

    Katten worden helemaal niet blij met dagelijks heen en weer worden gesleept. Ik denk dat een kat daarvoor veel te honkvast is. Ik vind het zielig wat je beschrijft. Hier krijg je een stresskat van denk ik.

    Dan kan je inderdaad beter een kleine sociale hond nemen, die willen graag onder mensen zijn en zijn veel gemakkelijker, ook op de fiets, ik fiets overal heen met mijn hondenvriendjes, naar toe.

    Edit: oh ik zie dat je al een besluit genomen hebt. Zou een binnen vrij rondlopend konijn niet leuk zijn op zo’n groep?



    Nee konijn is geen optie (collega's) ik zou idd wel een konijn willen maar goed met mij kun je geen rekening houden ik vind alles leuk wat aaibaar is :-) en als de bewoners er maar van genieten. Dan de kippen maar wat vaker naar binnen Smile.
  7. Gerrr
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Gerrr

    quote:
    Dit schreef TanteLydia
    Nee konijnen zijn prooidieren. En grote nijnen zijn heel duur in onderhoud.
    Onderschat dat niet


    Ik vind die enorme grote konijnen wel erg leuk.
  8. Gerrr
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Gerrr

    quote:
    Dit schreef TanteLydia
    Ja dat wel
    Maar die kunnen absoluut niet opgepakt worden!
    Is geen speelgoed . zijn zeer kwetsbare dieren grote konijnen.
    Voor een konijn is het pas traumatisch dat wordt zo onderschat . Ik raad dat ten strengste af
    Dan kun je beter een poes nemen



    Ik ben ook zeker niet van plan om een konijn te nemen hoor, maar ik vind het gewoon geweldige mooie beesten om te zien.

    Ze hebben hier in de buurt een dierenweide met 3 enorme konijnen elke keer moet ik om ze glimlachen .
Terug naar de lijst