Muurbescherming keuken,ervaringen

Muurbescherming keuken,ervaringen 

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Net als bij Sheeba dus. En ik vind het erg praktisch en ook mooi! En mijn achterwand is natuurlijk ook dunner dan het blad. Het is echt bedoeld als achterwand.



    Plaatje
  2. June
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van June
    quote:
    Dit schreef Henriette

    Wat ziet dit er leuk uit June! Mag ik vragen waar je dit gekocht hebt?


    Ja, hoor >>LINK<<
  3. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    Ik heb een keuken zoals June. Kastjes alleen aan 1 zijde.
    Dat behang is een leuk idee.

    Al denk ik toch dat we voor verf gaan. Omdat ik niet alles op 1 niveau heb,

    Zoiets heb ik tot nu toe:
    Ik kan moeilijk inschatten of het mooi staat wanneer ik het blad helemaal door trek tot de kastjes…nu alleen bij het kookgedeelte.
    Dat kan ook nog in RVS
    Plaatje
    Plaatje
  4. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    @June,

    Heb je ook een vriesvak in de koelkast? Koelkast is onder je oven toch?
    En lopen de bovenkastjes helemaal door in de hoek?
    De keukenboer adviseert om de kastjes te laten stoppen ter hoogte van de hoek in het aanrechtblad. Maar dan mis ik toch wel wat kastruimte.
  5. June
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van June
    quote:
    Dit schreef Margo
    @June,

    Heb je ook een vriesvak in de koelkast? Koelkast is onder je oven toch?
    En lopen de bovenkastjes helemaal door in de hoek?
    De keukenboer adviseert om de kastjes te laten stoppen ter hoogte van de hoek in het aanrechtblad. Maar dan mis ik toch wel wat kastruimte.

    Nee, geen vriesvak in de koelkast…aparte vriezer op zolder. Vorige keuken had dat ook al. Soms onhandig, maar wel goed voor de lijn Smile.
    Koelkast inderdaad onder oven…oven is aan de hoge kant voor mij 1.68 cm.
    Bovenkastjes lopen door tot 15 cm van de muur. Zijn wel klepkasten die naar boven opengaan, zoiets als de baggagebakken in een vliegtuig.

    Tip is om wel op het soort apparatuur dat in de keuken wordt gestopt en niet alleen op het merk….vooral oven en vaatwasser.
  6. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Ik heb een geverfde muur met glasplaat achter het fornuis. Ik wilde met mijn open keuken geen friettenteffect met alles rvs maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

    Mijn keuken is aan vervanging toe maar de glasplaat is me goed bevallen.
  7. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    In mijn net verkochte woning had ik een achterwand van glas in dezelfde kleur als de rest van de muren in de keuken. Deze was erg goed schoon te houden en is ook hittebestendig, zodat hij ook achter gaskookplaat kon, zodat je niet teveel verschillende materialen krijgt. Glasplaat heb ik jaar later dan de keuken laten plaatsen, omdat alleen een geverfde muur toch niet goed schoon te houden was (met name achter kookplaat), ondanks goede verf.

    De keuken in mijn nieuwbouwwoning krijgt een achterwand van dezelfde natuursteen als het aanrechtblad. Ik ben nog wel op zoek naar iets op de wand bij mijn schierkookeiland.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  8. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Ik heb over de achterwand, gestucte en geschilderde muur een laagje bescherming gedaan. Doorzichtige vernis, je echt de pasta saus er zo vanaf vegen. Zal straks ff kijken hoe t heet.
  9. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Ik heb een glazen wand achter mijn aanrecht waar zich ook mijn gaskookplaat bevindt.
    Het glas heeft structuur. Goed te reinigen. Heb er ook een paar glazen plankjes van laten maken. De grote plaat heb ik ook op maat laten maken, vier gaatjes in de hoeken laten boren. Plug met schroef met een randje waarop een afdekplaatje zit. Ik wilde geen tegels. Zou me te druk zijn.
    17 jan '22 - 13:03:51 / 17 jan '22 - 14:37:57
  10. Pascal73
    Zin in vakantie!

    Toon alleen de berichten van Pascal73
    Ik maak de achterwand van de keuken in "natuursteen" look, is kunststof en kan je er zo opplakken. Komt van >>LINK<< ze hebben verschillende soorten en maten.

    Gemakkelijk zelf te monteren, spatwater bestendig en kan ook nog tegen temperatuur van de kookplaat.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  11. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Pascal73
    Ik maak de achterwand van de keuken in "natuursteen" look, is kunststof en kan je er zo opplakken. Komt van >>LINK<< ze hebben verschillende soorten en maten.

    Gemakkelijk zelf te monteren, spatwater bestendig en kan ook nog tegen temperatuur van de kookplaat.



    Prachtig! Smile
  12. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    @jur heeft misschien ook nog tips
Terug naar de lijst